Antti Toivanen

Capt Salomaa - nyt Youtubessa

18 viestiä aiheessa

Moi,

Kaikille foorumin vanhoille konkareille varmasti tuttu Captain Salomaan VFR tutorial -video on nyt myös Youtubessa. Foorumin uudelle väelle kenties tuntemattomat videot on tehty vuonna 2006 Malmin ilmailukerhon järjestämään "EFHF - The GA Gateway to Finland" -verkkolentotapahtumaan opetusmateriaaliksi. Videolla lennetään paikallislento Malmin lentoasemalla ja kerrotaan Malmin menetelmät ja käytännöt. Vaikka video on jo pari vuotta vanha, niin se sisältää hyvän alustuksen verkkolentämiseen - videolta selviää mm. mitä lennonjohtajalle pitää sanoa ja kuinka erotan NOKKA-ilmoittautumispisteen.

Videopätkät voi käydä katsomassa alla olevista linkeistä:

Captain Salomaa's VFR Tutorial (Part 1/2) -

Captain Salomaa's VFR Tutorial (Part 2/2) -

ja kolmas video.

Checking The Runways With Captain Salomaa -

PS. Muistakaa ensi lauantaina MIK:n avoimet ovet (tule lentämään simulaattorilla) ja samaan aikaan käynnissä oleva VFR Saturday!

Terveisin,

Antti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No sillä lailla!

Kun laitoin filmin pyörimmään ja näin sen kahvimukin, niin olin jo melkoisen varma, että olen nähnyt tämän saman historian jo joitakin aikoja sitten tällä FSNorrdic sivustolla. Tuskinpa missään muualla tätä onkaan.

Kiva oli katella silti uusiksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eiku kaffit rinnuksille, nämä kapteenin seikkailut jaksaa naurattaa aina vaan  :thmbup:

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toiviottavasti vanha sananlasku ei päde Capt. Salomaan kanssa:

"Joka itsensä ylentää, se alennetaan."

Itselleni kävi niin. Lukiossa sovittelin neliskanttista "tohtorinhattua" piloillani päähäni ja rehtori näki sen ja toi esille tuon yllämainitun sananlaskun.

Minusta tuli insinööri.

yES ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vai insinööri!

Mutta sehän on jotakin se.

Vielä jos on ilmailu puolelta niin ainakin minä nostan hattua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vai insinööri!

Tähän voisi samalla sanoa vitsin, että Mitä eroa on Joulupukilla ja Insinöörillä? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vai insinööri!

Taitaa jäädä hatunnosto kaimalta, sillä opintosuuntani oli Tietoliikennetekniikka ( Helsingin Teknillinen Opisto vuonna 1978).

yES ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän voisi samalla sanoa vitsin, että Mitä eroa on Joulupukilla ja Insinöörillä? ;D

Tuota en tiedä, mutta arvelen että jotain tällaista:

Joulupukki antaa lahjoja.

Insinööri (ainakin tämä) antaa photosceneryjä.

yES :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuota en tiedä, mutta arvelen että jotain tällaista:

Joulupukki antaa lahjoja.

Insinööri (ainakin tämä) antaa photosceneryjä.

yES :)

No melkein, mutta vastaus menisi jotenkin näin. Joulupukilla on lahjoja :D, tämä siis vitsinä ei henk.ko.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kapteeni Salomaan videoita katselee mielellään uudestaan, niinkuin emeritus Esa totesikin, hyvä että edes joillakin virtaa riittää. Onhan sitä riittänyt meidän insinööri Esallakin, vai pitäisikö antaa uusi arvonimi Scenery-Esa? ::)

Ennen tunnettiin suomessa kaksi maailman parasta asiaa, Billnäsin kirveet ja Forssan sellaiset mukavat jutut. Insinööri puoleltakin tunnetaan kaksi totuutta, maailmalla pitää jonkun keksiä jotain uutta, ja sitä ei tee insinööri mutta, sellaista keksintöa ei olekkaan jota suomalainen insinööri ei parantaisi, totesi Diplomi insinööri kaverini ja sen voi hyvällä omallatunnolla allekirjoittaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noita Captain-Salomaan videoita katselee kyllä mielellään, tosin itse kaipaisin niihin Suomenkielistä tekstitystä . . . ei oikein tuo puhuttu Englanti mene jakeluun, vaikka kirjoitetusta jotain ymmärränkin.

Unton ehdottama "Scenery-Esa" kuulosti hyvältä. Muillekin voisi keksiä taiteilijanimiä esim. Guru-Toni, Hornetti-Esa, Kopteri-Pertti, Silmukka-Antton, jne. itse voisin olla Pelle-Jari, niin erottuisin muista asiallisesti käyttäytyvista Jareista tällä foorumilla.

:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noita Captain-Salomaan videoita katselee kyllä mielellään, tosin itse kaipaisin niihin Suomenkielistä tekstitystä . . . ei oikein tuo puhuttu Englanti mene jakeluun, vaikka kirjoitetusta jotain ymmärränkin.

Toi on hyvä idea! Täytyy vähän testailla saako ne tekstit lisättyä kätevästi Youtuben omilla työkaluilla ja mikäli kyllä, niin äkkiäkös ne kerhotyönä sinne suomentaisi. Pistetään to-do -listalle :)

Antti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Emeritus

Kyllä se meikäläiseen pätee sikäli, etten ainakaan enää sa mitään järkevää aikaiseksi.

Sopiskos eilinen elämäntarina mun aikaansannoksistani?

Kas näin:

Vein tämän suomessa ostamani läppärin tonne Telialle, koska sen mailpostiin en päässyt. Tuli vain kaikenlaisia herjoja.

Ottivat tämän läpärin vastaan ja sanoivat, että noin 24 tunnin päästä voit tulla hakemaan. No illalla rupesin kaipailemaan lompakkoani, jota ei löytynyt mistään. Katsoin kauppakassiani, josko se olisi jäänyt sen pohjalle. Ei ollut. Rupesin vähän kelaamaan ajatuksiani taaksepäin ja tulin siihen johtopäätökseen, että olen laittanut sen lompackoni tämän läppärin kantolaukussa olevaan taskuun Telialle mennessäni, välttääkseni sen painoa takin povitaskussa. Kun sitten menin tätä konetta hakemaan, niin antoivat ensiksi mulle sen lompakon. Kiitin ja sanoin, että no nyt sitten tulee se varsinainen shcki ja rupesin kaivamaan esille maksua varten seteleitä.

Ei tämä kuules maksa mitän sanoi servitöri sillä olethan Telian asiakas.

Siinä oli se shockki.

Mitä siis opimme tästä?

Emme mitään. Paitsi sen, että vanhuus ei tule yxin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Emeritus

Kyllä se meikäläiseen pätee sikäli, etten ainakaan enää sa mitään järkevää aikaiseksi.

Sopiskos eilinen elämäntarina mun aikaansannoksistani?

Kas näin:

Vein tämän suomessa ostamani läppärin tonne Telialle, koska sen mailpostiin en päässyt. Tuli vain kaikenlaisia herjoja.

Ottivat tämän läpärin vastaan ja sanoivat, että noin 24 tunnin päästä voit tulla hakemaan. No illalla rupesin kaipailemaan lompakkoani, jota ei löytynyt mistään. Katsoin kauppakassiani, josko se olisi jäänyt sen pohjalle. Ei ollut. Rupesin vähän kelaamaan ajatuksiani taaksepäin ja tulin siihen johtopäätökseen, että olen laittanut sen lompackoni tämän läppärin kantolaukussa olevaan taskuun Telialle mennessäni, välttääkseni sen painoa takin povitaskussa. Kun sitten menin tätä konetta hakemaan, niin antoivat ensiksi mulle sen lompakon. Kiitin ja sanoin, että no nyt sitten tulee se varsinainen shcki ja rupesin kaivamaan esille maksua varten seteleitä.

Ei tämä kuules maksa mitän sanoi servitöri sillä olethan Telian asiakas.

Siinä oli se shockki.

Mitä siis opimme tästä?

Emme mitään. Paitsi sen, että vanhuus ei tule yxin.

Onko sulla niin paljon rahaa lompakossa ettet niitä jaksa kantaa taskussa?????? mulla siellä enimmäkseen pölyää vain

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko sulla niin paljon rahaa lompakossa ettet niitä jaksa kantaa taskussa?????? mulla siellä enimmäkseen pölyää vain

Kyllähän pelkkä lompakkokin painaa ja siihen vähän kolikoita ja kortteja, niin ei muuta tarvita saadakseen painavan lompakon... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aivan!

Tämä Santerin kommentti pitänee lähinnä meikäläisen suhteen paikkansa ja kun siellä vielä oli Kungsängen - Vantaa - Kungsängen lentolippu, ajalle 15/10 - 22/10. Jos sekin olisi kadonnut, niin siinäkin olisi jokunen kolikko palanut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään