Toni Määttänen

Sekoileeko lennonjohto vai minä? FSX

22 viestiä aiheessa

Miksi lennonjohto laittaa koneeni laskeutumaan aina myötätuuleen?? Eikös vastatuuleen pruukata moinen manööveri suorittaman?

[ attachment removed / expired ]

Tässä näkyy tuulen suunta, jolloin odottaisin EFHK:lle jompaa kumpaa kiitotietä 22

[ attachment removed / expired ]

Ja tässä lennonjohdon kehoitus...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FSX:n default lennonjohto on ns. syvältä. Se ei todellakaan ole mikään über-realismin riemumarssi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

joo, mutta kun se on aina myötätuuleen!!! onko saatavilla fiksumpaa lennonjohtoa? IVAO ei ole vaihtoehto, kun olen pari vuotta yrittäny tajuta siitä jotain mutten ole vieläkään päässy sinne. liian hankalaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

joo, mutta kun se on aina myötätuuleen!!! onko saatavilla fiksumpaa lennonjohtoa? IVAO ei ole vaihtoehto, kun olen pari vuotta yrittäny tajuta siitä jotain mutten ole vieläkään päässy sinne. liian hankalaa.

Taidat Toni itse tehdä asiasta hankalaa ::) Mikäli osaat laskea ykkösestä kymmeneen ja tiedät, missä maanosassa Suomi sijaitsee niin tervetuloa lentäjäkoulutukseemme http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,86545.0.html. Sen jälkeen sinun ei tarvitse murehtia siitä, laskeudutko realistiselle kiitotielle vai et.

Risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla kun ei ole mahdollisuutta istua koneelle sillon kun joku muu niin haluaa. Lennän yleensä klo 23-01 se on ainoa aika kun mulla on siihen mahdollisuus. Ja tuskin mitään lentäjäkoulutuksia on siihen aikaan koskaan. Toi IVAO kiinnostaa ihan hirveesti, mutta se ei vaan onnistu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla kun ei ole mahdollisuutta istua koneelle sillon kun joku muu niin haluaa. Lennän yleensä klo 23-01 se on ainoa aika kun mulla on siihen mahdollisuus. Ja tuskin mitään lentäjäkoulutuksia on siihen aikaan koskaan.

Yhdessähän noi asiat sovitaan kouluttajan kanssa. Ja jos sinulla ei ole kalenterivuoden aikana yhtenäkään päivänä mahdollisuutta olla koneella ennen kello 23:00 niin sitten koulutus pitää järjestää sinne.

Eikä koulutukseen ketään pakoteta vaan sen on tarkoitus olla mahdollisuus ihmisille, ei velvoite. Joten mikäli koet, että asia kiinnostaa ja jotkin asiat askarruttaa, kuten koulutusajat niin ei muuta kuin yhteys kouluttajiin. Mikäli asia ei kiinnosta niin ei kiinnosta, harmi sinun kannalta..

Risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FISD:in EFHK asennettuna?

Kannattaa muuten harkita Radar Contactia offline-lentelyyn jos verkkohommat ei natsaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FISD:in EFHK asennettuna?

Kannattaa muuten harkita Radar Contactia offline-lentelyyn jos verkkohommat ei natsaa.

Ei oo FSX:lle on saatavilla. ja Joo, täytyy kattella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

eikä näyttäny olevankaan... Mustaa joka puolella... Asennan nyt rex:in teeman uudelleen jos auttaisi...

Eikös tuohon jossain ollut päivitys Fsx:lle? Itselläni ainakin toimii moitteettomasti FISD:n EFHK fsx:llä, muistaakseni asensin ensin tuon fs2004 version ja sitten jostain päivityksen sen päälle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös tuohon jossain ollut päivitys Fsx:lle? Itselläni ainakin toimii moitteettomasti FISD:n EFHK fsx:llä, muistaakseni asensin ensin tuon fs2004 version ja sitten jostain päivityksen sen päälle.

Latasin tiedoston "Efhk X..." Taxiwayt ja rakennukset on täysin mustia...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Latasin tiedoston "Efhk X..." Taxiwayt ja rakennukset on täysin mustia...

Kuten tuolla sivullakin todetaan, niin ensin on asennettava FS9:lle tarkoitettu EFHK ja vasta sen päälle tuo äksän päivitys.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olenkohan mä nyt tyhmä ja pitäisi jättää kirjoittamatta?!?  :-[  Mutta jos wind direction on 221 eli tuulee suuntaan 221 niin eikö silloin juurikin tuo RWY 04 ole vastatuuleen ja RWY 22 myötätuuleen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olenkohan mä nyt tyhmä ja pitäisi jättää kirjoittamatta?!?  :-[  Mutta jos wind direction on 221 eli tuulee suuntaan 221 niin eikö silloin juurikin tuo RWY 04 ole vastatuuleen ja RWY 22 myötätuuleen?

Tuulee suunnasta 221, ei suuntaan 221. Vastatuuleen ajettaessa kiitotie 22 olisi oikein.

EDIT

Blah... sekosin kiitoteissä.... deleted.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minusta se on juuri epäloogista. Jos auton suunta on 180 niin eikö se  mene silloin kohti etelää eikä etelästä...?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minusta se on juuri epäloogista. Jos auton suunta on 180 niin eikö se  mene silloin kohti etelää eikä etelästä...?

Kyllä juurin näin, mutta mieti niin päin että mistä olet tulossa jos auton suunta on 180. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään