Guest kalleb

Wilco A32S kysymystä

7 viestiä aiheessa

Moi,

 

On noilla Wilcon 32S busseilla jokunen tunti tullut veivattua, mutta pari kohtaa hieman aiheuttaneet päänvaivaa. Toivoisin täältä apua Wilcon busseja enemmän lentäneiltä apua ongelmiin.

 

Kun lähestytään TOD pistettä, ja valitaan alempi lentopinta, jota kohti lähdetään laskeutumaan, kone alkaa tehdä varsin radikaaleja toimenpiteitä. Eli kun klikkaan OP DESC moodin päälle, heittää kone välittömästi trotthlen idlelle, jolloin koneen nopeus tippuu. Sitten kone alkaa laskeutumaan, ja jotta se pystyisi pitämään nopeuden optimaalina, se laskee nokkaa niin paljon että nopeus kiihtyy tarpeeksi. Tässä vaiheessa (kun kaasut on idlellä), vaaditaan aika mojova lasku että nopeus kasvaa. Niinpä kone lähtee -6000 jalan laskunopeuteen josta taas (FSPassengerin simuloima) matkustamo ei diggaa, eikä meno muutenkaan kovin fiksulta tunnu kun syöksy on melkoinen. Voiko kyseessä olla human error lentokerojen/painojen/fmc:n ohjelmoinnin kanssa, vai onko kyseessä nyt joku Wilcon ominaisuus, josta ei eroon niin vain päästäkään? Olen tähän mennessä korjannut tilanteen heittämällä VS moodin päälle laskun alussa, niin että nopeus kasvaa, ja vasta sen jälkeen OP DESC moodin päälle.

 

Lisäksi pienempänä epäkohtana sellainen juttu kuin Oulun ILS lähestyminen kiitotielle 30. Kone panee VOR1 taajuudeksi 110.3 eikä sillä löydy minkäänlaisia ILS-tietoja, joita kone tarvitsisi lähestymistä varten. Melkoisen kiusallista, kun tuo HEL-OUL legi on melko usein lentolistalla, ja paskemmassa kelissä käsin sorvaaminenkin on välillä vähän vittumaista. Onko vika koneessa, NavDatassa vai minussa? Muilla kentillä en vielä ongelmaa ole huomannut. Defu Oulu siis käytössä, ei FISD:n.

 

Ja simu on FSX SP2:lla. Wilcosta uusin versio käytössä.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo syöksy taitaa kuulua ihan Wilcon ominaisuuksiin. Suosittelen vetämään TOD pistettä ennen (mikäs sen moodin nimi nyt olikaan???) Vertical speedin manuaalisesti tiskiin ja sillä tavalla vedellä. Kokeiles tuota FISDin maisemaa Oulussa, se voisi tepsiä....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lisäksi pienempänä epäkohtana sellainen juttu kuin Oulun ILS lähestyminen kiitotielle 30. Kone panee VOR1 taajuudeksi 110.3 eikä sillä löydy minkäänlaisia ILS-tietoja, joita kone tarvitsisi lähestymistä varten. Melkoisen kiusallista, kun tuo HEL-OUL legi on melko usein lentolistalla, ja paskemmassa kelissä käsin sorvaaminenkin on välillä vähän vittumaista. Onko vika koneessa, NavDatassa vai minussa? Muilla kentillä en vielä ongelmaa ole huomannut. Defu Oulu siis käytössä, ei FISD:n.

Eihän Oulussa edes ole ILS:ää kiitotielle 30... ::)

 

Oskari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja tietenkin kirjoitan juuri sen väärän kiitotien. Eli kiitotie 12, ei 30. Mereltä päin siis tullaan...  :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos Wilcolla haluaa tulla alas managed-moodilla, niin ehkä sitten sillä DES-moodilla, eli klikkaa hiiren vasemmalla korvalla ALT SEL-nuppia... Parhaiten alas pääsee VS-moodilla.

 

Ja Oulun kiitotien 12 ILS:n taajuus on 109,500. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Selvä. Eli siellä on siis virheellinen taajuus jonka se kone sinne hakee VOR1:een. Täytyypi vaihtaa sitten käsin tuo aina(?).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään