Ville Lindgren

My traffic 2006

7 viestiä aiheessa

Olen yrittänyt tuossa ylläolevassa lisäosassa korvata sen "default" finnairin koneita niillä joita saa AVSIMistä. Ongelma on se että en saa niitä muutoksia näkymään Fs2004ssä. Olen yrittänyt monta kertaa generoida uudet plaanit mutta ei se onnistu. Kysymys siis on: Miten tämä onnistuisi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen yrittänyt tuossa ylläolevassa lisäosassa korvata sen "default" finnairin koneita niillä joita saa AVSIMistä. Ongelma on se että en saa niitä muutoksia näkymään Fs2004ssä. Olen yrittänyt monta kertaa generoida uudet plaanit mutta ei se onnistu. Kysymys siis on: Miten tämä onnistuisi?

En tunne laisinkaan My Traffic-ohjelmaa, mutta senkin täytyy tuottaa Trafficxxx.bgl-tiedosto(ja) todennäköisesti ...\scenery\world\scenery-kansioon.

1. Hommaa TTools-kääntäjäohjelma ellei sinulla jo ole sitä.

2. Etsi se trafficxxx.bgl-tiedosto(t), jossa Finskin plaanit ovat

3. Käännä kyseinen traffic-tiedosto TToolsilla lähdekielisiksi aircraftxxx.txt, airportsxxx.txt ja flightplansxxx.txt tiedostoiksi.

4. Vaihda aircraftxxx.txt-tiedostossa koneiden nimet siten, että niihin tulee AVSIMistä haettujen koneiden aircraft.cfg-tiedostojen kohdassa title olevat nimet.

5. Käännä lähdekieliset plaanit TToolsilla bgl-tiedostoiksi.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uusia koneita ei tuolla tavalla pysty päivittämään. ja jos asentaa sen erikseen niin tarvitaan tuota My Traffic editoria jotta My Traffic Finnairin voisi poistaa. Perusongelmahan oli se että en saa päivitetty plaaneja tuolla my Traffic editorilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uusia koneita ei tuolla tavalla pysty päivittämään. ja jos asentaa sen erikseen niin tarvitaan tuota My Traffic editoria jotta My Traffic Finnairin voisi poistaa. Perusongelmahan oli se että en saa päivitetty plaaneja tuolla my Traffic editorilla.

Miksi ei pysty päivittämään sillä tavalla, josta kerroin? Tekeekö se niin ison tekstitiedoston, että se ei mahdu MS:n notepadiin (se on tosiaan mahdollista - minullekin on käynyt niin). Heivasin M$:n tuotteen h********* ja vaihdoin tilalle erillisen editorin. Sen rajat eivät vielä ole tulleet vastaan.

Alussa minulla oli PAIn AI-koneita ja yksi ainoa mammuttibgl-tiedosto, jossa kaikki plaanit olivat suloisesti sikin sokin. Sen lähdetiedostojen editoinnissa tuli juuri noita ongelmia. Sen jälkeen tein PAIn jokaisesta lentoyhtiöstä oman paketin ja homma helpottui oleellisesti. WoAI:llahan tuo toimii jo oletuksena noin. Miten tuo My Traffic oikein käsittlee näitä lentoyhtiöitä? Onko siinä optio, josta voi valita yksittäiset yhtiökohtaiset paketit? Vai missä ongelma oikein on?

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

My Traffic luo kuusi traffic tiedostoa, ja finnairin lentoja on ilmeisesti useassa niistä.

Lentokoneet  tiedostoissa on lueteltuna seuraavalla tavalla (lyhyt näyte "MytrafficClosed" nimisestä tiedostosta):

AC#1,430,"B734 NYPAINT09"

AC#2,430,"B734 NYPAINT04"

AC#3,430,"B734 NYPAINT08"

AC#4,430,"B734 NYPAINT70"

AC#5,430,"B734 NYPAINT84"

AC#6,486,"A321 MyPaint23"

AC#7,486,"A321 MyPaint11"

AC#8,486,"A321 MyPaint15"

AC#9,486,"A321 MyPaint16"

AC#10,486,"A321 MyPaint12"

AC#11,486,"A321 MyPaint14"

AC#12,486,"A321 MyPaint13"

AC#13,437,"MD83_MyPaint43"

AC#14,545,"Boeing 747-400 MyPaint01"

AC#15,480,"KC135 MyPaint36"

AC#16,315,"Beech King Air 350"

AC#17,200,"Beech Baron 58"

AC#18,460,"B733 NYPAINT02"

AC#19,430,"B734 NYPAINT03"

My traffic:issä voi valita vain jonkun yksittäisen lentoyhtiö tai konetyypin tai kaikki. Uusia koneita ei voi lisätä ilman tuota MT editoria koska plaanit ovat sattumanvaraiset. Ja MT editoria tarvitaan luomaan nämä sattumanaraiset plaanit jollekkin uudelle koneelle vaikka Finnairin A330-300 koneelle.

Mutta alkuperäinen ongelma oli se että vaikka yritän generoida plaanit niin en löydä näitä uusia traffic tiedstoja mistään ne eivät myöskään ilmesty sinne kansioon missä ne yleensä ovat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Mutta alkuperäinen ongelma oli se että vaikka yritän generoida plaanit niin en löydä näitä uusia traffic tiedstoja mistään ne eivät myöskään ilmesty sinne kansioon missä ne yleensä ovat.

Jos se MT yleensä toimii simussa, niin sen traffixxx.bgl on jossain scenery-kansiossa. Paras veikkaus on se minkä edellä mainitsin tai sitten ...\addonscenery\scenery. Kun/jos löydät sen trafficxxx.bgl-tiedoston, voit purkaa sen lähdetiedostoiksi TToolsilla. En osaa neuvoa tarkemmin koska en itse omaa tuota MT-ohjelmaa.

Ehkä sen tiedoston nimi ei alakaan traffic-sanalla kuten AI-tiedostot yleensä? En osaa sanoa varmaksi, mutta olen koko ajan ollut siinäkäsityksessä, että AI-tiedostojen tulisi alkaa sanalla traffic jotta simu tunnistaisi ne plaanitiedostoiksi. Nyt tarvittaisiin apua joltain, joka omaa tuon saman ohjelman.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään