Guest copucca

FSX Acceleration - AgustaWestland EH101 handling fix?

9 viestiä aiheessa

FSX Accelerationin mukana tuleva EH101 tuntuu olevan turhan ketterä noin defaulttina ja lentää vinossa niinkuin muutkin koput FSX:ssä defaulttina. Löytyyköhän EH101:lle tiedostoa jossa parametrit on viilattu kuntoon? Googlailin netistä yhden fixin joka ei kuitenkaan ollut kelvollinen... joitain ongelmia oli korjattu, mutta oli saatu aikaiseksi muutama uusi vika.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten niin lentää vinossa kuin muutkin defut? ei kopteri ole kuin lentokone jonka voi päästää käsistään pois vähäksi aikaa, sitä pitää valvoa kokoajan, siinä sen vitsi onkin että sillä voi lentää kuinka itse haluaa, taakse päin tai sivuttain tai vinottain.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kopteri kallistuu vasemmalle... aina enemmän nopeuden kasvaessa. Tämän huomaa hyvin varsinkin FSX:n mukana tulevassa Bell Jetrangerissa. Pienen kaivelun jälkeen löysin juttua tästä...

 

http://www.hovercontrol.com/artman/publish/article_88.shtml

 

Adjusting Cruise Yaw Trim

 

Another nasty trait inherited from the default 206 is the tendancy to produce yaw as airspeed increases. Requiring a constant twisting motion on most joysticks in order to keep a coordinated cruise attitude. Typically, real helicopters have a vertical stabilizer (or several) that are pitched in such a way that as airspeed increases as a result of increased torque, the stabilizer helps to cancel out the yaw effect that the torque would produce. This is typically balanced at around the airspeeds that would be most common for that aircraft. That way, at the most common cruise speeds, the pilot and passengers are the most comfortable, and the pilot does not have to constantly fight to keep the aircraft in straight, coordinated flight.

 

We can do the same thing in MSFS.

 

The first thing to understand is that the default 206 comes with a bug in this area. So the first step is always to address this bug before making any other changes. The vertical stabilizer on the default 206 includes a slight off-center angle of incidence (like trim). This causes the helicopter to yaw increasingly as the airspeed increases. This angle of incidence is actually realistic to the actual aircraft, however, since torque is not adequately modeled in the simulator this vertical stabilizer has nothing to counter-balance. The result is that it produces yaw all the time, with nothing to push back against it. The good news is that this can be corrected

 

Jetranger tuntuu omaan tassuun paremmalta tällä fixillä:

http://www.simviation.com/simviation/?type=item&ID=65&page=1 (FSX/FS2004 Bell 206 Flight Handling Update)

 

Haussa olisi vastaavanlainen twiikkaus AgustaWestille...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kopteri kallistuu vasemmalle... aina enemmän nopeuden kasvaessa. Tämän huomaa hyvin varsinkin FSX:n mukana tulevassa Bell Jetrangerissa. Pienen kaivelun jälkeen löysin juttua tästä...

 

http://www.hovercontrol.com/artman/publish/article_88.shtml

 

Jetranger tuntuu omaan tassuun paremmalta tällä fixillä:

http://www.simviation.com/simviation/?type=item&ID=65&page=1 (FSX/FS2004 Bell 206 Flight Handling Update)

 

Haussa olisi vastaavanlainen twiikkaus AgustaWestille...

 

 

En minä ole huomannut tuommoisia ominaisuuksia fsx:ssä Jet Rangerin tai muunkaan kopterin kanssa, yritä kalibroida se sun tikkus, se on siinä se vika luultavasti.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
En minä ole huomannut tuommoisia ominaisuuksia fsx:ssä Jet Rangerin tai muunkaan kopterin kanssa, yritä kalibroida se sun tikkus, se on siinä se vika luultavasti.

 

Vika ei ole tikussa. Tuon lainaamani selostuksen mukaan vika on simussa... tarkemmin sanottuna kopun parametreissä. Toki kopteri "elää" ilmassa ja sitä pitää ohjata kokoajan, mutta tuota vinossa lentoa on mielestäni vaikea olla huomaamatta. Jos joku sitä kokeilee niin huomautan, että vispilällä pitää olla vauhtia.

 

nasty trait inherited from the default 206 is the tendancy to produce yaw as airspeed increases

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vika ei ole tikussa. Tuon lainaamani selostuksen mukaan vika on simussa... tarkemmin sanottuna kopun parametreissä. Toki kopteri "elää" ilmassa ja sitä pitää ohjata kokoajan, mutta tuota vinossa lentoa on mielestäni vaikea olla huomaamatta. Jos joku sitä kokeilee niin huomautan, että vispilällä pitää olla vauhtia.

 

 

 

 

Ei se minulla ainakaan mene vinossa, jollet tarkoita sitä etta se haluaa kääntyä vasemmalle, mutta se johtunee roottorin kiertosuunnasta ja jos se on huomattu mallintaa niin ei se mikään vika ole

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pakko sanoa tähän väliin, että minulla ei ole minkäänlaista tietoa kopterin oikeasta lentotavasta liittyen tähän kenossa lentämiseen mutta jotenkin tuntuisi että helikopterit on sen verran kehittyneitä häristimiä että ne lentävät suorassa kun lennetään suoraan.

 

Ei se minulla ainakaan mene vinossa, jollet tarkoita sitä etta se haluaa kääntyä vasemmalle, mutta se johtunee roottorin kiertosuunnasta ja jos se on huomattu mallintaa niin ei se mikään vika ole

 

Lähdetään vaikka siitä liikenteeseen, että se haluaa kääntyä vasemmalle... jos korjaat liikeen että mennäänkin suoraan niin tulos on että kopteri lentää vinossa. Ellet sitten korjaa vinossa lentämistä ranneliikkeellä ilotikussa. Tästä juuri on kysymys. Tuon hovercontrol.com artikkelin mukaan kyseessä on "bugi"... joku muu voi kutsua sitä vaikka kehnoksi tai puutteelliseksi mallinnukseksi.  8)

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pakko sanoa tähän väliin, että minulla ei ole minkäänlaista tietoa kopterin oikeasta lentotavasta liittyen tähän kenossa lentämiseen mutta jotenkin tuntuisi että helikopterit on sen verran kehittyneitä häristimiä että ne lentävät suorassa kun lennetään suoraan.

 

 

 

Minkä takia niissä on se peräpotkuri? jollei sillä kompensoida sitä roottrin vääntö momenttia, ja jollei siinä ole autopilottia niin sen homman saa pilotti tehdä silloin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Typically, real helicopters have a vertical stabilizer (or several) that are pitched in such a way that as airspeed increases as a result of increased torque, the stabilizer helps to cancel out the yaw effect that the torque would produce. This is typically balanced at around the airspeeds that would be most common for that aircraft. That way, at the most common cruise speeds, the pilot and passengers are the most comfortable, and the pilot does not have to constantly fight to keep the aircraft in straight, coordinated flight.

 

Ei ole tuohon juuri muuta lisättävää...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään