Petri Koivisto

Pikkuräpistin hakusessa.

23 viestiä aiheessa

Moi!

 

Alkoi himottamaan joku uusi kone simuun (FSX), eikä jaksa odottaa mitään LDS:n 757 tai AS:n 320, joten ajattelin sitten hommata jonkun pienemmän menijän. Olen nyt stiigaillut mm. Flight1 ATR:ää (ei niin pieni), Carenadon tuotoksia (RGII löytyy jo..) ja tuota RealAirin Beech Dukea....

 

Ajattelin kysyä täältä sitten että mikähän olis kannattava sijoitus, täällä kun pyörii näitä räpistinmiehiä (mm. Hiltunen... :P)..... Saa toki ehdottaa jotain muitakin. Mieluiten joku proppi ja kaksimoottorinen, toki pikku suihkarikin käy(ei tosin taida olla muita hyviä kuin ESDG:n tuotokset, uutta CitationX:ää odotellessa....) Kunhan on nopea. ;D :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös kaikesta päätellen se PMDG:n BAe Jetstream 4100 ole jo aika lähellä. ATR:ssä kun on kaikenlaisia pikkuvikoja FSX:ssä. Kyllä sillä lennellä voi, mutta joskus se ei esim. vain osaa seurata oikein proseduureja jne. (atr:n foorumeilla asiasta paljonkin). Duke on kyllä loistava kaksimoottorinen peruskone, en oikeastaan keksi siitä mitään vikaa (joku muu varmasti keksii).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulla on sellainen muistikuva että Petraeus Index:n mukaan tuo Mustang oli pirun raskas FPS mielessä. Mutten voi tarkistaa kun AVSIM:stä ne kuvat on kräkkäyksen jälkeen kai hävinneet. Tiedoksi vain, paitsi jos konehuoneessa on millä mällätä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, tuo on kyllä ehdoton hankinta tuo Beech Duke, hyvin on moottoriäänet yms ominaisuudet saatu tuohon laitettua samaan pakettiin ja lentohan tapahtuu VC päällisin osin.

Itse päivittäin pyörin tuolla PMDG sivulla ja odotan tuota Jetstreamia, se on seuraava kone hankinta ja toinen olisi A2A Piper Cub, siitäkään ei taida enää kovinkaan kauaa mennä julkaisuun.

Carenadolta on hieno julkaisu tuo Piper Seneca, jos analogiasta innostuu. Mustang ei tosiaan ole kovinkaan nopea menemään, köröttelin sillä taannoin muutaman tunnin Floridan Lakelandista, St. Maartenille melkein 4 tuntia, kun matkanopeus on se 240knts.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä mustang nyt matkaa kulkee korkeammalla TAS 330-350 ihan mukavasti :)

Hmm, mites mulla se näyttää punasta pykäläkohtaa 250 ylöspäin 25 000 jalassa. Cruise speediä en pidä 240 enempänä, muuten tulee overspeed.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia vastauksista!

 

Eli siis Duke hankintaan... ja myöhemmin ehkä tuo PMDG:n Jetstreami... :thmbup: Jos sitä ennen ei tule noita isompia... 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oikea valinta, jos ei ole aiempaa potkurikokemusta niin pari vinkkiä het alkuun ;)

 

Se on mäntämoottorikone ja pääsee tosi korkealle, muista laihentaa vähän jatkuvasti nousussa tai se kyllä sammuu sitten aika ajoissa jo.

Siinä on toimiva paineistus.

Se jäätyy ja hajoaa.

Se sakkaa ja menee syöksykierteen varsin pelottavan realistisesti.

Siistiltä kuulostaa! :thmbup: Eipä ole noilla päristimillä tullut aiemmin lenneltyä, mitä nyt niillä simun defukoneilla VF:n koulutuksessa, ja muutaman kerran tolla Carenadon Skylane RGII:lla..

 

Taitaa olla vähän enemmän haastetta tuossa vehkeessä kuin kuvittelin ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei se nyt mitenkään kamalan vaikea ole, ohjekirjassa on selkeästi annettu käytettäviä tehoarvoja ja VC on erittäin helposti käytettävä, ei kaipaa 2D:tä kaveriksi. Ja on toki myös realistisesti mallinnettu siis :) Jos sulla sattuu olemaan RXP:n GNS niin sen saa siihen helposti pultattua ja sitten on mittarin lentäminen jälleen hiukan helpompaa.

Eikö tuossa ole siis 2D:tä ollenkaan? Ei ole vielä tuota RXP:tä, mutta kattelin sitäkin että pitäisköhän sekin hankkia tuon kylkeen...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö tuossa ole siis 2D:tä ollenkaan? Ei ole vielä tuota RXP:tä, mutta kattelin sitäkin että pitäisköhän sekin hankkia tuon kylkeen...

Ei ole 2D paneelia, VC lennellään mutta A kirjainta painamallahan se muuttaa VC sitä kuvakulmaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole 2D paneelia, VC lennellään mutta A kirjainta painamallahan se muuttaa VC sitä kuvakulmaa.

 

Ja yoken saa on/off klikkaamalla sen keskikohtaa niin tarvitsee harvemmin edes kuvakulmaakaan vaihtaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo ei kyllä tule Dukessa eikä Mustangissä ikävä 2D-ohjaamoa. :) (Joskin mustangissa framejen takia pakko nousut ja laskut tehdä 2D:sta tai saa katsella sahalaitaista diashow:ta) :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Myöhässä, mutta omat kokemukset tähän:

 

Ostin suosituksesta Duken ja olí jopa parempi kuin ajattelin. Ajattelin, että noista hyvistä äänistä vouhkataan liikaa, mutta ovat tosi hieno lisä. VC ensisilmäyksellä vähän piirroksen näköinen, mutta toimii hienosti. Operoitavaa sopivasti, nousu pinnoille muutakin kuin oikean korkeuden asettamista autopilottiin ja odottamista. GA:na ei übervaikea, ei tarvitse lukea tuhatta sivua lentääkseen realistisesti. Ainoastaan lisää paintteja (joku suomalainen, britti ja ruotsalainen olis toivomuslistalla) siihen vingun.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja sitten tietty kuva siitä OH-BARista. Santeri Lehtonenhan voisi jos kauniisti pyytää tehdä sen? ^^ Häneltä ainakin näyttää taipuvan noiden maalauksien teko. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja sitten tietty kuva siitä OH-BARista. Santeri Lehtonenhan voisi jos kauniisti pyytää tehdä sen? ^^ Häneltä ainakin näyttää taipuvan noiden maalauksien teko. :)

Mielummin BDX, paljon hienompi! 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aijjoo, en muistanut yhtään että tuossa realairin dukessa on wingletit. Silloin tietty BDX, se on kyllä paljon hienompi!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos räpistimet alkavat kiinnostaa kannattaa tsekata ainakin:

 

Payware: Sibwings Saab Safir

 

Freeware: Tim "Piglet" Conradin koneet, mm. Meyers 200D, Grumman AA-5

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisin tietty KVG, mutta kun täällä joku tietää kuitenkin heti: miten tuossa Jetstreamin matolootassa on toteutettu LNAV ja VNAV, vai onko siinä VNAV:ia ollenkaan? Ilmeisesti VNAV on jotenkin ATR -tyyppisesti "manuaalinen"? Millaisiin SID:hin ja STAR:hin se soveltuu? Varmaankin vain B-RNAV?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään