Guest macklin

Airbus A330 takeoff and landingspeeds?

5 viestiä aiheessa

Moro!

En ole edelleenkään mikään bussikuski mutta mutta tekisi välillä mieli lentää vähän kauemmaksi. Onhan käytössä vanha kunnon B742 mutta rahtiversiona jolla pääsee kauemmaksikin. Keskustelujen perusteella innostuin Opensky:n A333:sta ja toivon mukaan siihen saadaan Finnairin texturet. Asiaan mistähän löytyisi otsikossa mainittuja takeoff and landinspeed:jä vai onko nämä nykyaikaiset koneet sellaisia ettei tämöisiä papereita käytetä ollenkaan. Kaikki hommat hoidetaan FMC:n kautta, no papers. Jos jollain on vinkkejä mistä tämmöistä paperi tavaraa voisi ladata niin kiitän. Itselläni on jo Matt Zagoren A340 procedures ja sieltä stallspeedeistä soveltaen olen onnistunut saamaan jonkinlaisen kuvan kysesen koneen lento-ominaisuuksista. A330 ja A340 ovat tosin eri koneet ja eroja varmaan on myös muutakin kuin koneen mootorien lukumäärä. VA Finnair varmaan lentää A333 jos joku kyseisen firman lentäjistä voisi antaa vinkkejä tällaiselle vanhalle freelancerille miten ne oikeat Finnairin koneet toimii vai lentävätkö kaikki payware yksilöillä.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luulisin että ei se FMC itse niitä nopeuksia kokonaan laske. Ainakin Embraerissa, joka on varsin ylätasoinen ja moderni kone, niin joutuu itse syöttämään FMS:ään nopeudet. Mutta en ole ihan varma miten se noissa busseissa nykyään on. Sitä en tiedä mistä löytäisit noita filuja, josta niitä nopeuksia saa. Maksullisissa koneissa toki ne tulee mukana. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä se FMGS nopeuksia itse laske, vaan ne lasketaan oikeasti erillisillä perffisoftilla lähes kaikissa airbuseissa nykyään läppärillä/tabletilla. Simukäyttöön lienee A333:lle paras tällä hetkellä TPC, sisältää perffit vaan A32S, A332, A342 ja A343 mutta tuo A332 lienee tuossa riittävä tarkkuus.

http://www.fsip200x.com/tpc.htm

Moro!

Kiitos Henri minulla on juuri tuo TPC mutta mistä saada VREF sen hetkiselle painolle?

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Kuten sanoin Matt Zagoren A340 manuskoissa kun pistää +15-20 kts stallspeedeihin kyseisillä painoilla niin saa melko mukakavan VREF:n. Jos kuitenkin sinulla on mahdollista tietoa jostain paremmasta niin kiitollisuudella otetaan vastaan.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Ajattelin vielä ennen viikonloppua heittää keikan EFHK-KJFK (loma painaa) ellei se Finnairin lento FC Barcelona KLAX-KSEA toteudu ennen. Laitoin juuri uuden plaanin VROUTE:en tältä keväältä FIN5 A333 kun siellä olevat olivat out of date.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään