Lauri Matikainen

Vista ja FSX Scenery Library

14 viestiä aiheessa

Terve,

Koitan siis saada FinlandX:ää asennettua. ReadMessa kehottavat asentamaan tiedostokirjaston kautta ja homma pitäisi olla sillä selvä, mutta:

Tiedostokirjastossa kun koittaa lisätä esim. FinlandX:n painamalla Add area, tuplaklikkaamalla FinlandX -kansiota ja painamalla OK, niin ei tapahdu mitään. Koitin sitten käsipelillä laittaa tarvittavat rivit scenery.cfg:iin ja koitin uudelleenkäynnistää simun, mutta ei ollut edelleenkään FinlandX:ää tiedostokirjastossa (tässäkin Vista esti tallennuksen ellei scenery.cfg ollut muualla kuin FSX-kansiossa).

Olisikohan vika jossain käyttöoikeusrajoituksissa tms.? Koitin mennä Ohjauspaneeli -> Käytönvalvonta, ja poistin raksin kohdasta "suojaa tietokonettasi käyttämällä käyttäjätilien valvontaa", uudelleenkäynnistin koneen, mutta edelleen sama juttu. ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on ainakin Windows seiskassa samantapainen ongelma, mutta huomasin kun valitsee sen kansion jonka haluaa lisätä scenery libraryyn, kaksois klikkaa sitä, sen jälkeen se kansio aukeaa, ja painaa jotain tyhjää kohtaa siellä kansiossa, se siirtää sen scenery libraryyn. En tiedä miksi, mutta näin mulla toimii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on ainakin Windows seiskassa samantapainen ongelma, mutta huomasin kun valitsee sen kansion jonka haluaa lisätä scenery libraryyn, kaksois klikkaa sitä, sen jälkeen se kansio aukeaa, ja painaa jotain tyhjää kohtaa siellä kansiossa, se siirtää sen scenery libraryyn. En tiedä miksi, mutta näin mulla toimii.

Ei auta.. :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun lisätään siellä scenery libraryssa kansio, niin sitä ei kaksoisklikata, vaan VALITAAN.  Sen jälkeen OK ja homma toimii.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun lisätään siellä scenery libraryssa kansio, niin sitä ei kaksoisklikata, vaan VALITAAN.  Sen jälkeen OK ja homma toimii.

Mutta ei toimi Windows 7 enää tuo tyyli, itse jos haluan scenery listaan lisätä maiseman, se ei pelkällä kansion valikoimisella onnistu, itselläni on hiiren vasemmalle puolelle olevaan sivunäppäimeen määritetty ns. selain näppäin BACK, kun FSX:ssä lisää maisemaa listaan täytyy avata kansio siihen näkymään missä näkyy scenery ja texture kansio ja painaa sen jälkeen tuota Hiiren sivunäppäintä lisää sen vasta listaan sillon. Jonkin sortin bugi liene.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun Vistassa lisäys toimii ihan hyvin. juurikin valitaan se finlandx- kansio ja sitten Add area. Kansiota ei avata.

Nyt ei ole kyse Vistasta vaan Windows 7. Jos et toki usko ni tule kokeilemaan tänne koneelle sitä Win7 ni etköhän sillon usko :)

Huomasin saman ongelman eilen muuten FS9:ssä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt ei ole kyse Vistasta vaan Windows 7. Jos et toki usko ni tule kokeilemaan tänne koneelle sitä Win7 ni etköhän sillon usko :)

Huomasin saman ongelman eilen muuten FS9:ssä.

Informoi asiasta Mikkisoftaa niin ehtivät (ehkä) korjata sen myyntiversioon.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Informoi asiasta Mikkisoftaa niin ehtivät (ehkä) korjata sen myyntiversioon.

Pekka

Näin teen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

just joo...minulla taas sama ongelma!!! yritän lisätä maiseman scenery libraryyn, mutta ei onnistu! olen yrittänyt tehdä kaikki mahdolliset temput, mutta kun ei, niin ei!

joskus aikaisemmin sain lisättyä peruuttamalla, mutta nyt ei sitten millään! olisiko taas jollain ohjetta tähän ? Menee hermot....taas kerran ;)kiitos. Niin ja mulla siis windows7 !

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se ohje on juurikin niin yksinkertainen kuin mitä kaikissa ohjeissa kerrotaan. Ehkä jos vähän rauhoitut ensin.

Ensin valitset Add area, sitten valitset ikkunasta sen uuden maiseman kansion ja avaat sen. Tämän jälkeen painat OK ja sen jälkeen klikkaat sen tiedostoikkunan valkoisella alueella, jotta se tiedostoikkuna sulkeutuu. Ei se ole yhtään sen vaikeampaa. Ainoa ylimääräinen asia mitä joudut tekemään, on klikata tuota valkoista aluetta.

Kannattaa myös kokeilla vaikka googlata fsx add scenery windows 7. Tulee kymmeniä ohjeita ja videoita, joissa tuo näytetään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä sama vielä neljännellä (vai monesko lie...?) kotimaisella eli youtube-videona:

Näitä on paljon miltei aiheesta kuin aiheesta. Ainoa vaiva on keksiä sopivat (engalanninkieliset) hakusanat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään