Guest kuula

Kuinka monta gigaa FS2004 tarvitsee?

11 viestiä aiheessa

Tuttavani esitti kinkkisen kysymyksen eli montako gigaa FS2004 vaatii tilaa jos siihen asennetaan KAIKKI mahdolliset lisäosat?

Itse arvuuttelin n. 100 gigatavua mutta, lupasin kysyä asiaa tarkemmin FSNORDICin sivuilta. Tarkkaa määrää on lähes mahdotonta saada mutta, oma arvioni saattaa heittää vaikka teratavulla, joten mitä Herrat tuumaavat, paljonko sälää kertyy jos kaikki asennetaan?

Etukäteen syvästi kiittäen. Sulkeudun Suosioonne. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuttavani esitti kinkkisen kysymyksen eli montako gigaa FS2004 vaatii tilaa jos siihen asennetaan KAIKKI mahdolliset lisäosat?

Itse arvuuttelin n. 100 gigatavua mutta, lupasin kysyä asiaa tarkemmin FSNORDICin sivuilta. Tarkkaa määrää on lähes mahdotonta saada mutta, oma arvioni saattaa heittää vaikka teratavulla, joten mitä Herrat tuumaavat, paljonko sälää kertyy jos kaikki asennetaan?

Etukäteen syvästi kiittäen. Sulkeudun Suosioonne. :)

Hmm, ei riitä 100gigaa, mulla on esim FS9 aikaisia lisureita pitkälti FSX käytössä ja FSX lisureita sekaisin tilanvietnti on tällä hetkellä 179gigaa, ja niissä ei ole puoliakaan noista KAIKISTA lisureista.

Olen siis tehnyt oman 350gigatavun osion FSX:lle ja uskoisin väh 4 vuotta niin osio on täynnä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Minulla FS9:n koko on tällä hetkellä reilusti yli 100 gigaa eikä siinä ole vasta kuin "ihan välttämättömimmät osat".  ;D

Toisin sanoen koon voisi kasvattaa olemassa olevilla lisureilla varmasti yli teratavun, mutta käytännössä siinä ei olisi mitään mieltä. Jo nytkin tämä minun simuni vaatii käynnistyäkseen yli 10 min aikaa ja koneessani oleva 2 gigan RAM ei oikein tahdo riittää, vaan tulee muistin puutteesta johtuvia tilttejä (olen asentanut toki joitakin apuohjelmia - kuten AlacrityPC:n, joilla tekohengitän tätä simua ettei se ihan joka paikassa kaadu - poistaa taustaohjelmia käytöstä). Konekin on jo niin vanha, että FSX:ää en (demoa lukuun ottamatta) ole edes kokeillut. Ei jaksa pyöriä tässä oravanpyörässä.

Riippuu toki masiinasta, mutta sellainen käytännöllinen koko FS9:lle lienee joitakin kymmeniä gigatavuja. Jos enemmän tarvitsee, kannattaa ehkä miettiä sellaista moduulivaihtoehtoa, jota täälläkin on esitelty. Eli rakennetaan simusta erilaisia moduuleja - esimerkiksi "Suomi-simu", "USA-simu", "vintage-simu", "military-simu", jne. - ja ladataan yksi moduuli kerrallaan ajettavaksi. Niille, jotka käyttävät simua airliners-lentämiseen mantereiden välillä tuokaan ei oikein sovi. Tämä vääntyy moneksi.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Olen siis tehnyt oman 350gigatavun osion FSX:lle ja uskoisin väh 4 vuotta niin osio on täynnä.

Ahaa...olet melkoinen optimisti luonteeltasi!

;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ahaa...olet melkoinen optimisti luonteeltasi!

;D

Taitaa sitä vähän sellaista vikaa olla :-[ tulee kuitenkin sitten simun siirto kyseeseen kunnes tuo maaginen 320gigan raja tulee vastaan ja joutuu jo alkaa miettimään uuden kovon/osion tekemistä. Koska laajentaminen ei enää samalle kovolle onnistu. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä kohtaa lienee myös syytä muistuttaa siitä nyrkkisäännöstä, että mitä enemmän tavaraa (lisäosia) = sitä todennäköisemmin simu kaatuilee ja toimii muutenkin epävarmemmin. Eli vanha sanonta "ahneella on paskainen loppu" pitää hyvin paikkansa tässäkin asiassa. ;D

Nimim. Kokemusta on :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nii no kellä kaatuu ja kellä ei se on taas yks fakta kysymys.

Oma simuni ei ole kaatunut kertaakaan kun on käytössä toimivia lisä-osia, ja jos on millon sitten kaatunutkin on se johtunut edellisen version lentokoneen gaugesta joka ei ole ollut yhteensopiva FSX:ssä.

Tässä olen jonkun aikaa noita koneita laittanut toimimaan FSX:ssä joita FS9 käytössä oli, osa toimii loistavasti ja osa taas ei toimi lainkaan. Kohtuus kaikessa itsellänikin, mitään pashaa sitä en simuun tunge. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuulostaa kyllä poikien simukoot aika huikeilta! 179gigaa :o 10 minuuttia käynnistykseen :'(

FS9 laajalla asennuksella vie tilaa muistaakseni noin 1,5 gigaa. Sitten voi siihen tunkea lisuria niin että ranteet paukkuu ja se on ihan oma asia mitä tekee. Itselläni on melkolailla mukavasti katettu Keski-Eurooppa lentokenttien puolesta ja muutama huolella valikoitu, erittäin toimiva payware-lisurikone. AI-trafiikkia ei ole ollenkaan. Simun koko 14,9 gigaa.

Kukin tavallaan mutta tässä siis vähän vertailukohtaa.

-tuomo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä käytän tuota "moduulisimua" josta Pekka tuolla edellä mainitsi. Nyt on sisällä Ruotsi johon on asennettu kaikki sinne saatavilla olevat kaupalliset maisema-lisäosat ja lähes kaikki saatavilla olevat Ruotsin freeware maisemat. Lentokonelisäosia on tällähetkellä sisällä noin 15 kpl sekä noin 15 Ai yhtiötä. Simun koko on noin 7Gt.

Lisäksi tuossa on "siirtovalmis" Hangaari lentokoneita jonka koko on 18-Gigaa, siellä on nelisenkymmentä paywarekonetta ja ehkä samanverran freewarekoneita.

Jos tuonne nyt laittaisi pari pienehköä "maata" lisää niin koko kasvaisi noin 5-8 gigalla.

Tässä yhteydessä voisi vielä selvyyden vuoksi mainita, että minulla on kyllä tuossa moduulisimussa mahdollisuus lentää koko maailmassa. Siellä vain ovat ne näkymät sitten niitä simun alkuperäisiä, ilman lisämausteita.

Edit: Tosin nyt olen ottamassa tähän moduulisimuun mukaan tuota Fs-Scenery Manageria, jolloin noita "maita" ei enään tuoda simuun sisään, kokoa kasvattamaan, vaan ne vain klikataan hiirellä päälle tai pois, riippuen siitä missä lentelee. Itse maisemat ovat sitten simun ulkopuolella, vaikkapa eri kovalevyllä.

Lentokoneiden suhteen olen siirtymässä, pienehköihin erillisiin "hangaareihin" tyyliin: Props, Jets, Military, Vintage . .tms.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään