Jorma Silo

EFHK - muutokset terminaalijärjestelyissä 5.8.2009 - AFCAD uusiksi

36 viestiä aiheessa

Edellinen AFCAD oli minun tekoa, mutta niistä ajoista tilanne on muuttunut niin, että en enää ehdi päivittämään sitä. :P Varmaan kannattaa kuitenkin odotella hetki että tilanne asettuu ja koneet löytävät  vakiporttinsa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, ja hyvä AFCAD se onkin ollut.

Mistä muuten tieto paikoista on tullut - onko se kokemusperäistä perinnetietoa, vai onko jossain saatavilla vallan virallistakin informaatiota? Itse ajattelin ottaa terminaalit elo-syyskuussa säännöllisten pyörälenkkien kohteeksi ja tutkia lähtötauluja paikan päällä; Finaviahan julkaisee tuota mainiota EFHK:n koontiaikataulua, johon on hyvätehdä merkintöjä marginaaleihin... siitäkin tulee sopivasti uusi painos elokuun alussa (täältä löytyy nykyinen, jos jollain ei satu olemaan: http://www.helsinki-vantaa.fi/aikataulukirja)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös ne muutokset ole olleet (scenery + AFCAD) poikkeuksetta Jari Varjen käsialaa. Viimeisin remonttipäivitys on ainakin itselläni käytössä kesäkuulta. Tosin parkkipaikoista en tiedä (verkossa kun lennän), mutta remontin etenemisen mukaan on Jari ainakin määrittänyt rullaustiet.

http://jpv.kapsi.fi/flightsim/

[ attachment removed / expired ]

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuon viimeisimmän päivityksen pitäisi olla kurantti vielä ainakin kuukauden päivät, kunnes uuden terminaalin putkipaikat otetaan käyttöön. AI-liikenteen parkkijärjestelyistä minulla tosin ei ole mitään käsitystä, sopii vapaasti muokata tuota AFCADia ja lähettää korjauksia niin laitetaan pakettiin mukaan. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkähän takia mulla on tuo uus terminaali ihan musta? Ja joistain ständeiltä puuttuu noi numerot, ainakin 900-paikoilta.... sellanen musta neliö vaan siinä numeron tilalla maassa.... texturet puuttuu..?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkähän takia mulla on tuo uus terminaali ihan musta? Ja joistain ständeiltä puuttuu noi numerot, ainakin 900-paikoilta.... sellanen musta neliö vaan siinä numeron tilalla maassa.... texturet puuttuu..?

Jos lähestyt sitä mustaa rakennusta ja se vaihtaa välistä väriä valkoiseksi tms, se yleensä johtuu siitä että tekstuuria ei löydy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos lähestyt sitä mustaa rakennusta ja se vaihtaa välistä väriä valkoiseksi tms, se yleensä johtuu siitä että tekstuuria ei löydy.

Tai siis tuo kulmahärpäke on tollanen valkoinen/harmaa kuten tuossakin, mutta rakennus ja toi "aita" on mustia....

sais kyllä tulla se kunnon skene jo... vaikka maksullisena... aerosoft.. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asensithan päivitykset oikeassa järjestyksessä, eli ensin EFHK 1.0 + EFHK 1.5 ja sitten tuo?

sais kyllä tulla se kunnon skene jo... vaikka maksullisena... aerosoft..

...kunnon scene? :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asensithan päivitykset oikeassa järjestyksessä, eli ensin EFHK 1.0 + EFHK 1.5 ja sitten tuo?

...kunnon scene? :)

Siis miten ne pitää asentaa? Kaikkiko sinne simun listaan? Ja simu nimenomaan FSX.

Asensin vaan 1.5 ja tuon...

Niin kai tuosta tulee joskus joku kokonainen paketti, ettei tartte noiden kaikkien kanssa säätää noin että se toimii? :D

EDIT: muutama kuva selventämään:

Pulun hallille...

AP9

ja uusi terminaali... kuvasta ei näy mutta putki 33 on ihan päin honkia jostain syystä...  :-\

EDIT2: Eli näin:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lataa ja asenna EFHK 1.0, pura sen päälle EFHK 1.5 ja lopuksi tuo efhk-x_20090607.zip, eli kaikki samaan EFHK-hakemistoon. Tarkista kanssa että latasit juuri tuon FSX-version päivityksestä.

Työn alla on kyllä Lindströmin Mikon kanssa kokonaan uusi, tarkempi pohja FSX:n tekniikoilla, sitä odotellessa olen julkaissut noita "epävirallisia" päivityksiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lataa ja asenna EFHK 1.0, pura sen päälle EFHK 1.5 ja lopuksi tuo efhk-x_20090607.zip, eli kaikki samaan EFHK-hakemistoon. Tarkista kanssa että latasit juuri tuon FSX-version päivityksestä.

Työn alla on kyllä Lindströmin Mikon kanssa kokonaan uusi, tarkempi pohja FSX:n tekniikoilla, sitä odotellessa olen julkaissut noita "epävirallisia" päivityksiä.

Okei, täytyy koittaa vielä 8)

Hienoa että on tulossa uutta!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt pelittää terminaali, 33:nen ja noi ständimerkinnät! :thmbup: Kiitokset!

Tuo rakennus tuossa rullaustiellä hallin edessä kyllä on vielä, ja rullaustiekyltit vähän sikinsokin mutta ne nyt on pikkuvikoja... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jotain häikkää sinulla tuossa vielä on, noita objekteja ei pitäisi olla näkyvissä edes 1.5-päivityksen jälkeen. Katso ettei mitään muita versioita EFHK:sta ole lisättynä, ja tarkistaisin vielä puhtaalta pöydältä että asennusjärjestys meni varmasti oikein.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, ja hyvä AFCAD se onkin ollut.

Mistä muuten tieto paikoista on tullut - onko se kokemusperäistä perinnetietoa, vai onko jossain saatavilla vallan virallistakin informaatiota?

Kiitos! :)

Ihan kentällä pyörimällä olen aikoinaan selvittänyt miten koneet parkkeeraavat, tosin viimeisimmässä versiossa rupesi olemaan vähän mutuakin seassa. Eihän siitä millään realistista saanut kun heavy-portteja ei ole ollut tarpeeksi yms...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jotain häikkää sinulla tuossa vielä on, noita objekteja ei pitäisi olla näkyvissä edes 1.5-päivityksen jälkeen. Katso ettei mitään muita versioita EFHK:sta ole lisättynä, ja tarkistaisin vielä puhtaalta pöydältä että asennusjärjestys meni varmasti oikein.

Njaa, ei pitäisi kyllä olla muita EFHK:ta asennettuna... ja pistin järjestyksessä 1.0->1.5 ja sitten tuo fsx päivitys. Tosin photoskenet ja finland X löytyy, niillä tuskin on vaikutusta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan kentällä pyörimällä olen aikoinaan selvittänyt miten koneet parkkeeraavat

Terve vaan Mikko! Heh, on siinä jokunen tovi pyöritty ;D Tästä muistuikin mieleeni, että 90-luvun alussa sain käsiini EFHK:n aerodrome kartan. Siinä sitten innostuneena kuuntelin "moniaaltoradiota", ja koitin päätellä radiokeskustelujen perusteella mitä rullaustietä milloinkin koneet rullailevat :laugh: Homman täydensi myöhemmin lemminkäiseltä tehdyt havainnot ;D

Kyllä nykyään on helppoa, kun on netti...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ja koitin päätellä radiokeskustelujen perusteella mitä rullaustietä milloinkin koneet rullailevat :laugh:

"Taxi to ZD/ZG and contact tower 18 6" tai sitten "Taxi to holding 04R and contact tower 18 6" ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oma mielipide simun lisäosista on se, että on kyllä tehty mahdottoman hankalaksi nämä asennukset. Joka kerta kun asentaa jotain saa pelätä että tuleeko ne oikein näkyviin tai että sotkee jotain muuta.

Mikkisoftan vikahan se on kun eivät rakentaneet mitään fiksumpaa tapaa importoida noita sceneryjä kuin copy/paste tai jättää koko homman kehittäjien asennuspakettien hoidettavaksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FISD maisemissa on yleensä tullut harvinaisen selvät ohjeet maisemien asennuksille, jopa kahdella eri kielellä.

On oikeasti jotain vikaa immeisessä jos ei niitä saa asennettua oikeaoppisesti niiden ohjeiden mukaan, ei pitäisi olla liian kiire testaamaan maisemaa koska ainahan kiireellä tehty näyttää kun juosten kustulta hommalta, eli ei toimi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo kun niitä manuaaleja viitsii lukea, niin ei pitäisi olla mitään ongelmaa. Ainakaan itselläni ei ole ollut FISD:n lisurien kanssa mitään ongelmaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole kyse siitä, kyllä mä luen niitä manuaaleja. Kyse on siitä että copy/paste on jotenkin tökerö tapaa mun mielestä. Eikä FISD käsitä koko maailman sceneryjä, on niitä muitakin kuin Suomen maisemia joita tekee mieli asennella.

Eli kyllä ne scenet on asennettu, mutta totesin vain että parempikin tapa voisi olla olemassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole kyse siitä, kyllä mä luen niitä manuaaleja. Kyse on siitä että copy/paste on jotenkin tökerö tapaa mun mielestä. Eikä FISD käsitä koko maailman sceneryjä, on niitä muitakin kuin Suomen maisemia joita tekee mieli asennella.

Eli kyllä ne scenet on asennettu, mutta totesin vain että parempikin tapa voisi olla olemassa.

Ainahan kaikessa on parantaimisen varaa, tietysti kaikki maisemat kun olisi samanlaisella asennusmenetelmällä kuten Aerosoftin maisemat, niin uskoisin että jokaisen maisema asennukset jäisi menneisyyteen. Koska Aerosoft asennukset lisää maisemat suoraan simun scenery library listaan joten niitäkään ei tarvitse asennuksen jälkeen erilleen lisätä sinne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinä on noita lentoyhtiötunnuksia näin suurinpiirtein oikein.

Terminaali 1 T1

BTI AUA BLF SDR DAT ELL KLM LOT DLH SAS TAP AMC AMV KKK KYV

Terminaali 2 T2

EIN AFL BER FIF AFR NVD SSF SUS BAW CSA EZY FIN HWY FCM ICE MAH SDM THY AUI AMC LZB AMV KKK KYV LBT GXX VKG BLX

Rahtipaikat:

AIT AIA CLX BCS NTD TAY UPS SWN

En tiedä onko näistä mitään iloa...

Jotkin lomalentoyhtiöt pistin molempiin terminaaleihin koska en saanut tarkkaa tietoa siitä kumpaa ne käyttävät.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään