Guest jleminen

Mobile Intel GMA X3100 ja FSX:n grafiikka-asetukset

5 viestiä aiheessa

Minkähänlaista frame ratea voisi odottaa tuolla Intelin integroidulla grafiikkapiirillä FSX:ssä? Nuo integroidut näytönohjaimet eivät tietty kovin ihmeellisiä simuilussa ole, mutta näillä nyt mennään mitä on.

Koneeni on Pentium Dual Core 2,0 GHz jossa 4Gt Ram (Vista Home Premium käyttiksellä). Kaikki FSX:n twiikkaamiseen erityisesti em. laiteympäristöön otan ilolla vastaan. Lähinnä kiinnostaisi, miten asetukset kannattaa laittaa näytönohjaimen setupista, ja toki myös FSX:n settingseistä (esim bilinear/trilinear/anisotropic yms asetukset).

Olen jotain yleistä aiheesta lukenut (kuten FSXTweakGuide), mutta erityisesti mahdolliset vinkit X3100 grafiikkapiirin käyttöön olisivat tervetulleita. Niin ja tietysti kiinnostaa se, millaisiin fps-lukemiin olette tällaisessa ympäristössä päässeet. Isot kiitokset asiallisille vastaajille ja mukavaa kesää.

- Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Intelin X3100 on sellanen piiri et FSX käytössä sillä ei saa kovin kummoisia frameja ulos. Kaikki tosin riippuu resoluutiosta. Mutta sanoisin et sellainen 10-15 fps on realistinen arvio.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, näinhän se on. Lähinnä kiinnostaisi se, minkälaisia Open GL -asetuksia ihmiset käyttävät FSX:n kanssa tuossa Windowsin ohjauspaneelin GMA-asetusohjelmassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varsinkin ja ku sulla om Vista niin älä turhia luulottele tai voinpa viedä luulot samalla pois: Tuo sun kone on ihan MOPO FSX pyörittämiseen!!  Itse olen suunnitellut kolmanneksi koneeksi kannettavaa ja jos sen pitäisi simua pyörittää nin ASUS W 90 on valintani silloin ja tulevaisuudessa windows 7 käyttiksellä kun se ilmestyy.

Ja tuohan kone maksaa jo 3000 euro eli mopo se ei olisi mutta silti FSX pyöriminen tökkisi.

J oten älä luule että SUN koneella on mittä sellaisia asetuksia olemassa jolla FSX pyörisi sujuvasti-.

Anteeksi että kirjoitan suoraan mutta harhakuvitelmat veks tämän simun kanssa!!

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jukan kommentissa on  varmasti paljon perää, vaan itse kysymykseen se ei kyllä vastaa alkuunkaan. Se on aivan totta että FSX vaatii TODELLA vahvan raudan pyöriäkseen korkeilla grafiikka-asetuksilla. Mutta sen me kyllä  jo tiesimme ilman vastaustasikin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään