Guest OH-96

Extra 300s bugi

12 viestiä aiheessa

Alkaa pikkuhiljaa tympimään extran pomput laskussa, kun en saa sitä millään maahan >:(. Tietääkseni siihen on saatavilla sellane physics fix juttu joka korjaa ongelman, löysin sen muutama kuukausi sitten googlettamalla. Enää en vaan muista hakusanaa tai osoitetta. Tietäiskö mahdollisesti joku mistä löydän sen tai mitä pitää muokata aircraft.cfg:ssä jotta saa toimimaan..?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä se maahan pitäisi ilman pomppuja tulla, jos tulet kolmelle pisteelle ja kohtuullisen tarkalla loppuvedolla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saahan sen Extran siististi alas juuri noin, miten Otto ja Antton neuvoivat . . . mutta minunkin mielestä tuossa lentomallissa on  jotain pielessä juuri siinä vaiheessa kun pyörät koskettavat rataa. Silloin alkaa fysiikan lakien vastainen pitkä pomppu jota seuraa toinen jne. Painovoima ikäänkuin kumoutuu lähes täysin ja kone pomppii niinkuin ilmapallo.  Käyttäytyykö oikeakin taitolentokone noin? Epäilen.

???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo itsellänikin on vähän extralla laskeutuessa pomppinut luonnottomasti...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heh, ensivilkaisulla luulin, että kyseessä oli lentosimu, mutta ilmeisesti puhe olikin rautatiesimusta... ;)

 

Eikö sitä kiitoradaksi kutsututa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saahan sen Extran siististi alas juuri noin, miten Otto ja Antton neuvoivat . . . mutta minunkin mielestä tuossa lentomallissa on  jotain pielessä juuri siinä vaiheessa kun pyörät koskettavat rataa. Silloin alkaa fysiikan lakien vastainen pitkä pomppu jota seuraa toinen jne. Painovoima ikäänkuin kumoutuu lähes täysin ja kone pomppii niinkuin ilmapallo.  Käyttäytyykö oikeakin taitolentokone noin? Epäilen.

???

En tiedä miten oikea taitolentokone käyttäytyy laskussa, mutta sen tiedän, että oikean kannuskoneen saa helposti pomppimaan jos ei loppuveto ole ihan oikea-aikainen tai lähestymisnopeutta on liikaa. Tosin kannuskoneen saa pomppimaan epätasaisella pinnalla vaikka loppuveto olisi ihan oikea-aikainenkin. Extra on vielä aika liukas kone ja kun siinä ei ole laskulaippoja, niin lähestymisnopeus karkaa aika nopeasti, laipat voisivat auttaa paljon tuossa koneessa. Lisäksi FS:n default-mallissa kone on aika hankala rullattava, pelkkä sivuperäsinohjaus on tehoton pienellä nopeudella ja teholla, jolloin joutuu käyttämään pyöräjarruja apuna ja silloin kevyt kone kaatuu helposti siivelleen, ellei kone ole maassa hanskassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko tuo 300s-malli FSX:n kone?

 

Mulla on vain FS2004 ja siinä malli 300 ja lisäksi muualta imaistu 330xs. Eivät ne pompi lainkaan edes kahdelle pisteelle laskettuna, kunhan tulet riittävän pienellä nopeudella kenttään eli jonkin verran sakkausnopeutta (stall speed) suuremmalla nopeudella. Koneen sakkausnopeuden saa selvilla aircraft.cfg-tiedostosta kohdasta Reference Speeds. Alla esimerkki Extra 330xs:stä:

 

...

[Reference Speeds]

flaps_up_stall_speed    = 55.000

full_flaps_stall_speed  = 55.000

cruise_speed            = 178.000

max_indicated_speed=220.000000

...

 

Koska tuossa on sama arvo flaps_up ja full_flaps-kohdissa kertoo se siitä, että koneessa ei ole laippoja (flaps). Lukema 55 on yksikössä knot (= 1,852 km/h), mikä on simun nopeuksien oletusyksikkö.

 

Pekka

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään