Guest Lepa

WOAI ei toimi

25 viestiä aiheessa

Moi. Ostin tässä hiljattain nuuden koneen ja siirsin vanhalta koneelta WOAI-paketit uudelle ja latasin installerin ja rupesin asentelemaan niitä uudestaan. Paketit periaatteessa asentui hyvin, mutta ne eivät näy simussa.

TToolsissa traffic filet ovat C:\Scenery\World\Scenery\  ja source files C:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Flight Simulator 9\Scenery\World\scenery\

Olisi kiva jos joku osaisi neuvoa hieman  :)

Simuna siis fs9 ja käyttis vista 64-bit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi. Ostin tässä hiljattain nuuden koneen ja siirsin vanhalta koneelta WOAI-paketit uudelle ja latasin installerin ja rupesin asentelemaan niitä uudestaan. Paketit periaatteessa asentui hyvin, mutta ne eivät näy simussa.

TToolsissa traffic filet ovat C:\Scenery\World\Scenery\   ja source files C:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Flight Simulator 9\Scenery\World\scenery\

Olisi kiva jos joku osaisi neuvoa hieman  :)

Simuna siis fs9 ja käyttis vista 64-bit.

Tarkoitatko source files:lla WOAI-paketteja? Sillä ei pitäisi olla mitään väliä missä ne sijaitsevat. Jo ennenstään asennettujen koneiden pitäisi näkyä pelkästään sillä, että siirtää ne Traffic_xxx.bgl-tiedostot simun ...\world\scenery-kansioon ja konetiedostot simun aircraft-kansioon (tai mikä se konekansio nyt FSX:ssä onkaan  - kumpi sulla lienekään FSX vai FS2004?).

WOAI-installeri-ohjelmalle pitää kertoa mikä on simun pääkansio (se alempi tieto toisella sivulla) ja missä paketit ovat (se ylempi). Tämän jälkeen pitäisi toimia. Itsekin asensin käyttiksen tuossa pari vuotta sitten uudelleen ja näin se toimi.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa antaa FSX:n kansiolle Vistasta kaikki maholliset oikeudet ja käynnistellä WOAI installer järjestelmänvalvojana (oikean napin takaa). Ei välttämättä tuohon vikaan auta, mutta moneen muuhun kyllä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai itseasiassa huomasin, että installeri heittää ne trafficfilesit ja lentokoneiden kansiot minnesattuu. En saa niitä näkymään vaikka siirtäisin koneet aircraft-kansioon ja traffic filet world/scenery kansioon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla installerin toinen sivu näyttää tältä (FS2004: pääkansio kohdassa FS2004 path).

[ attachment removed / expired ]

Ylemmässä kohdassa Select package to install ei ole mitään, koska siihen voi hakea konepaketin mistä tahansa. Tuossa alimmalla rivillä sen sijaan pitää olla polku, joka osoittaa simun pääkansioon (ainakin jos käyttää automaattista asennusta kuten kuvassa).

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kun yritin asentaa paketteja niin installeri pamautti, että WoA_AIA_MD_8X_SD_NRX_-1 time airline not found!

Tarkoittaako toi nyt sitä, että installeri ei löydä koneita joita tarvittaisiin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En purakkaan, laitan woai-installerii woai-paketit muttei se kuitenkaan oikeen toimi. Rasittava ongelma.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Auttaisiko Installerin uudelleenasennus? Ei kylläkään näytä kirjoittavan itseään Windowsin sovellutusten joukkoon, mutta silti...

Mulla on kylläkin 32-bittinen XP-käyttis ja WOAI on toiminut alusta lähtien ok kuten myös käyttiksen ja ohjelmien uudelleenasennuksen ja kovalevyn vaihdon jälkeenkin. Ehkä tuossa 64-bittisessä Vistassa on jotain... en tiedä mitä, kun en sitä tunne.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mullakin enen toimi kun oli toi sama xp 32bit. Tullu pari kertaa uudellen asennettua installeri ja oon kokeillu eri versioitakin. Huoh.....

Edit:

Onko sillä muuten väliä missä paikassa aircraft tekstitiedostot (esim. Aircraft_43_WoA_Air India_Su07) sijaitsevat?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt vasta tuli mieleen, että sulla saattaakin olla ongelma TTools-ohjelmassa. Tuo WOAI-installeri käyttää sitä sen Traffic_xxx.bgl-tiedoston kääntämiseen. Olisi varmaan aihetta tarkistaa myös TToolsin asetukset, että se löytää lähdetiedostot oikeasta paikasta ja osaa tallentaa sen bgl-tiedoston sinne ...\world\scenery-kansioon. Eli on sillä väliä.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös tossa ttoollsissa pitänyt traffic filesit decompileta (?) source filuihin?

Minulla on käytössä WOAI-installer versio 2.04 (lienee uusin?) ja kävin juuri tarkistamassa. Sen mukana näyttää tulevan myös TTools ja käytän sitä oletusasetuksilla eli lähdetiedostot tulevat, jos ne haluaa samaan kansioon, missä kumpikin ohjelma (WOAI-installeri ja TTools) ovat. Minulla siellä ei kuitenkaan ole mitään, sillä WOAI-installeri osaa automaattisessa installoinnissa tehdä tuon purkamisen "lennosta" eikä talleta mitään sorsia minnekään. Niitä ei siis tarvitse purkaa.

Jos ne lähdetiedostot välttämättä haluaa purkaa, voi installerista ruksata manuaalisen asennusvaihtoehdon (minulla ei ole ruksattu - yllä) tai sitten voi käynnistää erikseen TToolsin ja purkaa ne sorsat bgl-koodista sen avulla. Ei liene kuitenkaan tarpeen ellei nimenomaan halua muutella lähdekoodia jotenkin. Eli lyhyesti kyllä se ainakin minulla toimii pelkästään siten, että ohjelman asennusvaiheessa määritellään simun pääkansio ja sillä siisti.

Pekka

Edit: Mulla on tuosta TToolsista useita varsioita, sillä en halua sotkea toisiinsa eri tahojen plaaneja ja haluan pitää myös itse tekemäni erillään. Jokaiselle vaihtoehdolle on määritelty eri kansio lähdekooditiedostoja varten. Traffic-tiedostot toki menevät samaan paikkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo. Itekkin ajattelin että sen pitäisi toimia juuri kuten sanoit. Nooh, katellaan nyt jos aika satttuisi korjaamaan ongelman  :P

Kiitos avusta kuitenkin  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo minulla jo onkin. Mutta tuo on SAS Norge. Haen siis ihan perus SAS, Scandinavian Airlines, jota ei WOAIn sivujen mukaan löydy AVSIMistä eikä flightsimistä.  :(

No sitten WOAI ei ole tehnyt erillistä SAS pakettia jos ei löydy. Katso PAI sivulta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On se. Katosivat vaan jossain vaiheessa suurin osa WOAI paketeista nettisivuilta, koska eräs WOAI model designer veti oikeudet hänen ai-koneihinsa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo minulla jo onkin. Mutta tuo on SAS Norge. Haen siis ihan perus SAS, Scandinavian Airlines, jota ei WOAIn sivujen mukaan löydy AVSIMistä eikä flightsimistä.  :(

Minulta löytyy woasasv1.zip. Laita yksityisviestissä sähköpostiosoite, niin lähetän sen.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oisko jollain Air Finland:in AI-liikenne pakettia?

PS: Multa löytyy myös nyt Malevin AI-paketti, saa kysellä YV:llä.

EDIT: Kinuisin vielä Austrian Arrowsin pakettia ^^

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Oisko jollain Air Finland:in AI-liikenne pakettia?
Ei kai Woai ole Air Finlandille pakettia julkaissut?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Flightsim.com sivulta löytyy tuo WOAI:n Air Finland paketti.  :thmbup:

OHO! Enpä tätä tiennyt!  :o Kiitokset Villelle!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään