Guest OH-96

FSX ILS-lähestyminen

14 viestiä aiheessa

Noniin. Olen tässä ihmetellyt että miten ils-lähestymiset tulisis suorittaa :-\

Huomasin nimittäin että esim. San Franciscon kentän lähettyvillä kun aloitan lähestymisen (ils) KSFO:n kiitoradalle 25r, tai no en nyt muista suuntaa tarkalleen, mutta aloitan lähestymisen 3000 jalasta 200 solmun nopeudella, kone tömähtää penkkaan parikymmentä metriä ennen kiitorataa. Sitten yritän uudelleen. Tälläkertaa aloitan 3200 jalasta nopeudella 220 ja kone lentää siististi kiitoradan päälle. Miksi?

Ja tuon sain selville fsx:n vakio 747:lla  Outoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käytitkö ollenkaa siivekkeitä?ja vauhtia pitää olla lopussa paaljon vähemmän kuin 220.kokeile vähentää vauhtia lopussa johonkin 145 ja täysillä siivekkeillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo käytin. 200kts täysillä siivekkeillä ja pöpelikkö soi... ;D 220kts niin onnistuu. Kyllä autobrakeilla pysähtyy :laugh:

E: Niin ja sitten: Lennetäänkö autolandilla yleensä kiitoradan päälle vai otetaanko se jo aikasemmin pois? Mulla on yleensä kun (jos) onnistuu niin kiitoradan päällä joku 500 jalkaa korkeutta kun otan pois päältä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lennetäänkö autolandilla yleensä kiitoradan päälle vai otetaanko se jo aikasemmin pois?

Defu 747:ssa ei ole autolandia. Yleensä autolandilla baanalle asti ja autopilotin tekemässä lähestymisessä loppu käsin.

Jos kone tulee ihan oikein liukupolkua pitkin niin toi kuulostaa siltä että sulla on aivan liikaa nopeutta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vakiokoneilla ei autoland oikein onnistu ils:llä. Eli ei kannata luottaa autopilottiin viime metreillä.

Ja mitä tulee itse ongelmaan, niin katso seuraavalla kerralla, missä glideslope on kun osuu pensaisiin. Siitä voi päätellä, onko ils-polku jostain syystä väärässä paikassa, vai eikö autopilot osaa seurata sitä oikein.

(Tosin en tiedä voiko se polku edes teoriassa olla väärässä paikassa...)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Defu 747:ssa ei ole autolandia. Yleensä autolandilla baanalle asti ja autopilotin tekemässä lähestymisessä loppu käsin.

Jos kone tulee ihan oikein liukupolkua pitkin niin toi kuulostaa siltä että sulla on aivan liikaa nopeutta.

Ja tankit täynnä löpöä... Polttoaineen määrä pieneksi, niin ei vajoa normaalilähestymisnopeuksilla niin äkäisesti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kiitos. Pitääpä kokeilla ;D

Tää ei nyt liity tähän aiheeseen mutta ostin active sky x:n ja rex:n, juuri sain ne asennettua.

Mulla vaan on pieni ongelma niiden asetusten kanssa. Ne siis käskee kertomaan fsx.cfg-tiedoston sijainnin (C:\Users\xxx\appdata jne. mutta mulla ei ole mitään appdata kansioo siellä mun kansiossa. Eikä ne ohjelmatkaa sitä löydä. (vista 32bit)

[ attachment removed / expired ]

Noi kansiot on ainoat jota sieltä löytyy. Jättäkää toi FSX huomioimatta, se on vaan jääny siihe(tyhjä).

Mites tämä ongelma selvitetään?

E: NO PRKL! Johan se selvis :laugh: Resurssienhallinnasta piilotiedostojen näyttö päälle :) Nyt ne löyty.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asiaan liittyen, missä ottaen tulisi kytkeä VOR/LOC seuranta päälle, esim. kun lähestytään EFHK:ta ORM1J:stä. Onko olemassa joku tietty etäisyys/korkeus/muu sääntö, missä kyseinen toiminta kytketään päälle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vakiokoneilla ei autoland oikein onnistu ils:llä. Eli ei kannata luottaa autopilottiin viime metreillä.

Ja mitä tulee itse ongelmaan, niin katso seuraavalla kerralla, missä glideslope on kun osuu pensaisiin. Siitä voi päätellä, onko ils-polku jostain syystä väärässä paikassa, vai eikö autopilot osaa seurata sitä oikein.

Siis täh? En ymärtänyt. Tarkotatko siis että esim. gps-näytöstä kattoo missä kohtaa se kone on siihen liukupolkuun nähden?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No tulipa sekin tehtyä:

[ attachment removed / expired ]

Toi "lentokone" on kartassa väärin päin koska menin slewillä tohon kohtaan. Varmaan joku bugi. Ja GS näyttää nollaa koska tein sen jeepillä enkä lentokoneella.

Anyway, jokainen "iso" lentokone (737 ja isommat) putoaa suunnilleen tuohon jos käytän autopilottia, joudun siis laskeutumaan n. 220kts vauhdilla kun normaali olis siis joku 145 - 150.. Höh.

Adminit voi poistaa ton edellisen viestin 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa varmaan tutustua siihen FSX:n mukana tulevaan opetusmateriaaliin. Minä en kyllä nyt oikein bugiin usko, kun kaikilla muilla koneet pääsevät laskuun normaalisti.

Lähesty kenttää vaikka 180 solmun nopeudella ja 3000 ft korkeudessa. Aloita vaikka niin, että olet noin 20 nm:n päässä kentältä em. tilassa. Laippoja tietysti sopivasti koneesta riippuen. Juju on tulla suuntasäteeseen joko suoraan tai viistosti esim. 30 asteen kulmassa vaikka heading modella. Jos Nav1 radiossa on oikea taajuus ja approach on armattuna, koneen pitäisi kääntyä kohti kiitotietä. Liukupolkuun lennetään alapuolelta, jolloin se aktivoituu ja kone alkaa seuraamaan sitä. Yleensä laskutelineet lasketaan tässä vaiheessa ja laippoja lisäämällä sopivin väliajoin saadaan nopeus hidastumaan ennen laskeutumista. Kokeile vaikka Cessnalla, toimii siinäkin. Yksi hyvä konsti on tutustua oikeisiin ils karttoihin vaikka EFHK:lta, niistä näkee hyvin liukupolkujen profiilit ja etäisyydet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anyway, jokainen "iso" lentokone (737 ja isommat) putoaa suunnilleen tuohon jos käytän autopilottia, joudun siis laskeutumaan n. 220kts vauhdilla kun normaali olis siis joku 145 - 150.. Höh.

Mitä ILS:n näyttö näyttää tuossa kohdassa, ollaanko liukupolulla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään