Guest vanhaevinrude

Finnair Caravellen autopilotti

2 viestiä aiheessa

Niin, latasin ko. tiedoston ja koelensin heti konetta. Kaikinpuolin olen erittäin, erittäin tyytyväinen koneeseen. Ohjaamon ulkoasu ja laitteiden toiminta vaikuttaa oikein hyvältä ja myös ulkoapäin konetta kelpaa katsoa. Pieneen ongelmaan tosin olen joutunut, elikkä kun painan siitä autopilotin painiketta, josta pitäisi seurata että kone pitää sen lentokorkeuden joka silä oli kun nappia painettiin niin seurauksena kone kyllä yrittää hakeutua vaakalentoon, mutta alkaakin edestakaisin nostaa - ja laskea "nokkaa". Lentäminen muuttuu siis ylös alas menemiseksi ja en osaa kyllä sanoa mistä tämä voisi johtua, jospa jollain olisi kokemusta? Vaakalento onnistuu kyllä silloin kun korkeudesta huolehtii minun oma "lentokäsi", mutta mukavaa olisi pidempää lentoa ajatellen, jos autopilotti hoitaisi tämän. Lisäksi toinen asia jota olen pohdiskellut, on koneen paineistus, yritän kyllä säätää paineen lentokorkeuttani vastaavasti mutta silti saan "cabin presure" varoituksen, eikä tähän tunnu vaikuttavan vaikka säätäisin paineen pienimmäksi tai suurimmaksi mahdolliseksi, tai jotain siltä väliltä, niin varoitus on ja pysyy. Tämmöisiä juttuja olen kohdannut muuten erittäin innostavassa lentokoneessa. Toivottavasti apua löytyy  :) Avusta kiittäen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilepa ensimmäiseksi päivittää paneeli uusimpaan versioon. Ellei auta, niin tutkitaan lisää.

Caravelle III Finnair panel, version 1.1

Mitä tulee paineistukseen, niin tarkista, että ilmastointijärjestelmän venttiilit on auki (Air Conditioning Master Valves).

[ attachment removed / expired ]

-Esa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään