Tatu Kantomaa

MD11 ja Hong Kong Kai Tak

8 viestiä aiheessa

En millään löydä tähän kysymykseen vastausta, eikä oikein youtube videotkaan paljasta koko totuutta.

 

Eli, nyt kun lennetään IGS lähestyminen, menetelmässä ei sinänsä ole mitään epäselvää. Ongelma on se kun käännytään pois suuntasäteestä, eikä seurata enää liukupolkua. Tämä lennetään toki käsin, mutta pitääkö AP moodi vaihtaa joksikin muuksi? Flight director ei luonnollisesti pidä enää paikkaansa kun viritettynä on Appr/Land. Eikös se ole pääperiaate että jos Flight Directoria ei seurata niin silloin sen ei pitäisi olla näkyvillä ollenkaan? Se vaan että kun MD11 vaikka onkin Boeing niin ei ole Boeing enkä äkkiseltään tiedä miten sen saa pois.  ;D

 

Mikä olisi oikea menetelmä MD11 koneella kun kaarretaan kiitotielle.

 

Glideslope varoitus voi joskus soida kun antenni käsittääkseni on kukkulalla kenttää ylempänä, mutta senhän saa toki napista hiljaiseksi. Youtubessa on Varig MD11 lähestyminen missä kuuluu myös "glideslope, glideslope" mutta kamera näyttää kuvaa ulos.  :-\

 

Kyseessä siis toki PMDG MD11.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos haluat FD:n pois niin sen saa SISPistä, ylin nappi. Löytyy pääpaneelin vasemmasta laidasta toi SISP.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei

Viisi vuotta kerkisin lentää KaiTakiin MD-11:lla (China Airlines) ja aina minimissä kaarron aloituksessa radan suuntaan AP pois päältä, varoituksia vaikka millä mitalla koko ajan, mutta ei niistä välitetty. Keskityttiin vain koneen lentämiseen käsin radalle. Sitä vaikeutti usein kova tuuli, aina väärästä suunnasta! Kauniissa säässä lensin yleensä koko pitkän lähestymisen käsin.

Asi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei

Viisi vuotta kerkisin lentää KaiTakiin MD-11:lla (China Airlines) ja aina minimissä kaarron aloituksessa radan suuntaan AP pois päältä, varoituksia vaikka millä mitalla koko ajan, mutta ei niistä välitetty. Keskityttiin vain koneen lentämiseen käsin radalle. Sitä vaikeutti usein kova tuuli, aina väärästä suunnasta! Kauniissa säässä lensin yleensä koko pitkän lähestymisen käsin.

Asi

 

Kiitos Antero. FlyTampan Hong Kong simumaisema on aivan upea, lähestyminen on mukava lentää kun maisema alla on todella tarkka.

 

Simussakin pakkaa lähestyminen jännittää, taisi oikeastikin olla adrenaliiniä nostattava kokemus ohjata kone kiitotielle.  :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieno on kenttä mutta nyt tyhmä kysymys, miten Kai Tak saadaan näkymään FSX -kenttävalikossa?? Saatikka että FMS sen tajuaa?

 

Jari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieno on kenttä mutta nyt tyhmä kysymys, miten Kai Tak saadaan näkymään FSX -kenttävalikossa?? Saatikka että FMS sen tajuaa?

 

Jari

 

No siis sitä ei saa ennen kuin lisää jonkin maiseman. Paras, mutta maksullinen on FlyTampa Kai Tak ja se tulee automaattisesti kenttävalikkoon.

 

Uusimmat navdatat ainakin PMDG:lle sisältää minusta automaattisesti Kai Takin tunnuksella VHHX. Apua tähän saa myös FlyTampan foorumista.

 

Suattaapi olla tarjolla myös jotain vanhempia FS9:lle tehtyjä maisemia, mutta niiden toimivuus FSX:ssä voi olla hiukan kyseenalaista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei

Viisi vuotta kerkisin lentää KaiTakiin MD-11:lla (China Airlines) ja aina minimissä kaarron aloituksessa radan suuntaan AP pois päältä, varoituksia vaikka millä mitalla koko ajan, mutta ei niistä välitetty. Keskityttiin vain koneen lentämiseen käsin radalle. Sitä vaikeutti usein kova tuuli, aina väärästä suunnasta! Kauniissa säässä lensin yleensä koko pitkän lähestymisen käsin.

Asi

 

 

Kiitos kommentista ammattimiehen suunnalta!!  Itse FSX simussa pyrin aina pitkätkin lähestymiset lentämään käsin AP pois koska se tuntuu mielekkäältä kun kerran harrastaa realismia simussa niin tekee sen kunnolla  ja se antaa itselle hyvän fiiliksen kun pystyy crosswind landingin puuskaisessa kelissä tekemään nätisti juurikin esim KaiTakille.

 

Mutta Asille kysymys kuinka paljon säät vaikuttavat noihin käsin tehtyihin landingeihin esim näkyvyys kriteerit eli milloin päätetään  että AP landing ja milloin manual? landing vai miten se oikea termi menee??

 

Ja onko konetyypeissä eroa tässä onko esim 744 tai MD 11 tai joku Airbus??

 

Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään