Mikko Lindström

Oulu 1.1 julkiseen testiin (FS9)

54 viestiä aiheessa

Moro,

tässä olisi Oulun lentokentästä uusi versio niille joilla oli sitä ongelmaa kentän pohjan kanssa. Olen nyt käynyt kaikki mahdolliset ja mahdottomat asiat läpi tuosta maisemasta enkä enää muuta keksi jos ei tämän avulla toimi. Jyrätkää vanha EFOU kokonaan pois alta ennen tämän asennusta ettei tule duplikaatteja tiedostoista. En vielä uploadaa tätä FSNordicciin ennen kuin tämä on testattu varmasti toimivaksi. Omalla koneella toimii edelleen oikein hyvin.

Tämä on siis vain FS2004 versio.

Latauslinkki

Kertokaa tähän threadiin kokemuksia miten toimii.

- Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pienen testireissun aikana (eri vuodenajat ja kellonajat) ei tullut enään ongelmia. :thmbup: Minulla ainakin toimii hyvin nyt.

Kiitos taas kerran!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uusi Oulu ei korjannut minulla olevaa virhettä. Edelleen kuvassa näkyy vaaleanruskea alue, joka liikku mukana kun itse liikkuu kentällä.

Muuten samannäköinen kuin edellinen versio eli ihan hyvännäköinen.

[ attachment removed / expired ]

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia jälleen uutterasta ahertamisesta! Pitänee testata jossain vaiheessa tai antaa jonkun muun testata  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täälläkin toimii hyvin  :thmbup:

Yksi juttu vaan... pohjatekstuureista puuttuu mipmapit. Konvertoin ne dxtbmp:llä ja nyt näyttää vielä paremmalta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yksi juttu vaan... pohjatekstuureista puuttuu mipmapit. Konvertoin ne dxtbmp:llä ja nyt näyttää vielä paremmalta.

Tästäkö se johtui, että näyttää tekstuurit kauempaa katsottuna "väreilevän" aika paljon?  Nyt kentän pohja kuitenkin toimii niin kuin pitääkin!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tästäkö se johtui, että näyttää tekstuurit kauempaa katsottuna "väreilevän" aika paljon?  Nyt kentän pohja kuitenkin toimii niin kuin pitääkin!

Jep, se johtuu juuri siitä. Voit konvertoida joko dxtbmp:llä tai imagetool:lla.

Jos 1024x1024 tekstuuri on 1.025Mt niin tiedään heti että siitä puuttuu mipmapit. Kun taas mipmapit ovat mukana, koko on 1.366Mt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisiko mahdollista saada scenery toimimaan ilman Oulun photosceneryä. Kyllä Esan photosceneryt ovat hienoja mutta ei välttämättä kaikki haluaa käyttää niitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täälläkin toimii hyvin  :thmbup:

Jätin tarkoituksella tästä versiosta ne pois, edellisessä versiossa ne oli. Näkyykö kenttä hyvin myös kauempaa katsottuna jos on mipmapit käytössä? Porukka aikanaan valitteli että kenttä ei erotu tarpeeksi hyvin kaukaa katsottuna.

Olisiko mahdollista saada scenery toimimaan ilman Oulun photosceneryä. Kyllä Esan photosceneryt ovat hienoja mutta ei välttämättä kaikki haluaa käyttää niitä.

On mahdollista, vaatii vaan vähän säätöä. En kyllä tiedä yhtään syytä miksi ei käyttäisi Esan photosceneryä :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jätin tarkoituksella tästä versiosta ne pois, edellisessä versiossa ne oli. Näkyykö kenttä hyvin myös kauempaa katsottuna jos on mipmapit käytössä? Porukka aikanaan valitteli että kenttä ei erotu tarpeeksi hyvin kaukaa katsottuna.

Kyllä mun mielestä näkyy hyvin.

On mahdollista, vaatii vaan vähän säätöä. En kyllä tiedä yhtään syytä miksi ei käyttäisi Esan photosceneryä :P]

Joo, pitäis vaan saada joku "kova pinta" kiito- ja rullausteiden alle.

Ainakin mun silmiin ottaa nuo rajat photo- ja muu sceneryn välissä, toivottavasti saamme joskus koko maamme photoscenerynä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin mun silmiin ottaa nuo rajat photo- ja muu sceneryn välissä, toivottavasti saamme joskus koko maamme photoscenerynä.

Photosceneryn rajat voisi sceneryä tehdessä sovittaa todella tarkasti esim. Finnterrainiin, mutta työ olisi melkoisen aikaavievä. Jokainen kilometrin kanttiinsa oleva photosceneryn reunoilla oleva ruutu tulisi muokata väreiltään ja maaston laadultaan sopivaksi viereisen Finnterrain-ruudun kanssa. Tällaiseen en ole ryhtýnyt, sillä jos olisin tehnyt tämän, olisin tähän mennessä saanut valmiiksi ehkä vain muutaman photosceneryn Suomesta, nyt niitä on kymmenkunta.

Sitten pitää muistaa, että jos valmista photosceneryaluetta laajennetaan myöhemmin uudella photoscenellä, reuna-alueiden muuttamisesta epärealistisempaan suuntaan olisi huomattavasti haittaa. Esimerkiksi pääkaupunkiseudun photosceneryt sopivat maisemallisesti aika hyvin yhteen, kun kaikissa on pohjana alueen ilmakuva. Itselläni oli mielessä jo Espoota tehdessä, että laajennan photosceneryä mahdollisimamn paljon pääkaupunkiseudulle ja sen ympärille.

Peterille ja muillekin: Yksi keino saada photosceneryn rajat mahdollisimman huomaamattomiksi on asentaa täällä useasti suositeltu Photoreal Vegetation Ground Texture Set- niminen lisäosa.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Photoreal Vegetation Ground Texture Set- niminen lisäosa.

Toimiiko FS X:ssä??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Peruutan edelliset puheeni. Nyt kun otin kunnon lennon Ouluun Wilcon bussilla, niin ongelmaa esiintyi taas. (päivällä en havainnut default cessnan kanssa...)ouluongelma1.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä muutama kuvaa foto-lennosta:

Esa: Ymmärrän täysin, ja olen erittäin kiitollinen että olet jaksanut tehdä kaikki nämä hienot sceneryt  :thmbup: Odotan innolla lisää  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla ei ole sellaisia ongelmia kuin Aleksilla. Tein juuri lyhyt "yleisölento" Oulun ympäri PMDG 739:llä. No problemos.

Toki yksi vähän häritsevä juttu olen huomannut. Jos sirrän katseen johonkin suuntaan vähän aikaa ja sitten takaisin kohti kenttää, niin nykii kun se lataa sceneryä uudestaan.

Näyttäis että se ei halua jäädä musitiin pitempään aikaan.

Ja sitten toinen vähän off-topic juttu:

Kun lataan simua ja valitsen EFTU niin se menee jumiin, lataus jää 0%:iin. Task Manager sanoo (not responding).

Jos aloitan jossain muualla, esim. EFHF ja siirryn EFTU:lle niin se lataa ja näyttää toimivan. Onko muilla sama ongelma?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinpä niin.

Pitihän se minunkin mennä ja ottaa se vanha Oulu pois ja laittaa uusi tilalle.

Sitten vaan ilmaan ja Kaupunkia ihailemaan.

Maassa sitten otin jonkun kuvankin.

En nyt sitten tiedä mitä uutta tämä uusi Oulun kenttä sisältää, verattuna edeliseen. Tämä toimii kuitenkin ymmärtääkseni ihan kunnolla.

Kiitos vaan taas pojille hyvin suoritetusta työstänne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisin tässä taas mainita eräästä ideasta jonka olen kyllä jo ennenkin tuonut esiin foorummilla.

Esan photosceneryissähän on tuo maaston värimaailma paremman näköinen kuin default maisemissa. Vihreä väri on kirkkaampi ja miellyrttävämpi katsella kuin default maiseman,  hieman liian tummat ja pimeät sävyt ym.

Photosceneryn ja defaultin väriraja erottuu selvästi! Tämä Photoreal Vegetation Texture Set on toki aivan mainio juttu mutta siinä on tuo värimaailma silti sama kuin defaultissa.

Mutta entäpä jos muutettaisiin tuon PVGTS:n värimaailma samaksi kuin Esan Photosceneryssäkin on? . . . . Aivan . . . silloinpa olisikin koko Suomi ja muu maalima  tavallaan yhtä ja samaa Esan photosceneryä ja todella hyvän näköistä.

Mutta . . . kas tälläinen muutos vaatisi PVGTS:n tekijän luvan toimenpiteelle ja kysyjältä hyvän Englannin kielen taidon, lisäksi pitäisi vielä olla joku innokas desingeri joka osaisi tuon värimuutoksen tehdä PVGTS:n tiedostoihin.

Siispä . . . onko tälläistä henkilöä olemassa? :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla kyllä toimii muuten ihan hyvin mutta Kiitotiellä kasvaa puita.

Toihan on se suljettu kiitotie, joten ei sillä ole nii väliä ;D Tosin onkos tuo nyt sotilasparkkina? ??? Jossain tuolla puolella kenttää ne ainakin parkkeeraavat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toihan on se suljettu kiitotie, joten ei sillä ole nii väliä ;D Tosin onkos tuo nyt sotilasparkkina? ??? Jossain tuolla puolella kenttää ne ainakin parkkeeraavat.

Military apron on kyllä merkitty ihan EFOU:n karttoihin. Ei kun sijaintia tarkistelemaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään