Guest ToniH22

Kysymyksiä PMDG 747 FSX versiosta

7 viestiä aiheessa

Moi, tuossa nytten olen tuota konetta opetellut enemmänkin käyttämään, mutta yksi melkeimpä tärkein homma ei nyt oikein ota toimiakseen.

Eli syötän lentosuunnitelman FMC:lle ja aktivoin sen, kone kuitenkin reittipisteen saavutettua ei autopilotti ota aktiiviseksi seuraavaa pistettä vaan se joka saavutetaan jää edelleen olemaan.

Edellisissä boeingeissa se seuraa reittiä ongelmitta, ja mulla on tosiaan LNAV kytkettynä. Kyllä se suunnan ottaa reittipisteelle mutta se ei sitten jatka siitä suoraan seuraavalle, eli missä mättää?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

katsoppa CDU:lta LEGS sivua, onko siellä pisteiden välillä discontinuityjä? Jos on niin poista ne siirtämällä seuraava piste sen discontinuityn paikalle.

Discountiny kohtia ei ollut, mutta sain jotenkin sen toimimaan. Eka pitkä lento on jo takana päin sillä :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä eräs ongelma, kun syötin tuossa uutta lentosuunnitelmaa tuolle 747 niin jotenkin se näyttää edellisen reitin tuossa vaikka sitä ei ole siihen naputettu käyttöön, mitenkös tästä selvitään?

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä eräs ongelma, kun syötin tuossa uutta lentosuunnitelmaa tuolle 747 niin jotenkin se näyttää edellisen reitin tuossa vaikka sitä ei ole siihen naputettu käyttöön, mitenkös tästä selvitään?

Poista ensin vanha reitti deletoimalla RTE 1 sivulta vanhan lentosuunnitelman lähtökenttä pois, tällöin koko vanha plaani pitäisi pyyhkiytyä pois. Jos taas editoit aktiivista lentosuunnitelmaa, niin muokattu reitti näkyy katkoviivana niin kauan, kunnes painat "exec" nappia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai ei välttämättä tarvitse deletoida vanhaa. Se lähtee (ainakin mun kokemuksen mukaan tossa äsken) ihan vaan sillä, kun vaan kirjoittaa Departure kohtaan uuden lähtökentän ICAOn.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai ei välttämättä tarvitse deletoida vanhaa. Se lähtee (ainakin mun kokemuksen mukaan tossa äsken) ihan vaan sillä, kun vaan kirjoittaa Departure kohtaan uuden lähtökentän ICAOn.

Näin on. Tosin Tonin tapauksessa, kun hänellä on uusi reitti syötetty RTE 2:ksi, niin saadakseen vanhan pois (RTE 1) se pitää deletoida. Mutta tosiaan järkevämpi tehdä niin että tekee uuden reitin suoraan vanhan päälle, jos siis ei halua vanhaa jostain syystä säilyttää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään