Toni Määttänen

Track IR 4 - Kiva lelu simuiluun!!!

32 viestiä aiheessa

Toiset tykkää, toiset ei. Mun mielestä tuon käyttö oli lähes sietämättömän hankalaa ja palautin omani liikkeeseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan se kiva jos lentää ainoastaan Virtual cockpitilla. ;)

Jep. Olisi varmaan minulle kätevä. Ei aina jaksaisi ruveta tuolta hat switchista tota kuvaa väänteleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

joo ei tule olemaan mun hankintalistalla!!! Mutta kiva lelu silti

Sotalentelyssä tuo lelu on miltei pakollinen :thmbup: Esim. IL-2 simussa taivasta on tarkkailtava melkoisen ahkeraan mikäli mielii vielä takaisinkin palata, tai ainakin TIR auttaa huomattavasti.

Siviilisimuissa käytän kyllä kömpelömpää tikun hattua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulipa mieleen, että mitä jos haluaa katsoa vaikka 90 astetta vasemmalle? Tai taakse?  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulipa mieleen, että mitä jos haluaa katsoa vaikka 90 astetta vasemmalle? Tai taakse?  ???

Laite "vahvistaa" liikkeet, eli jos käännät päätä vaikka kaksi astetta, kääntyy kuvakulma kahdeksan astetta. Luvut ovat keksittyjä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toiset tykkää, toiset ei. Mun mielestä tuon käyttö oli lähes sietämättömän hankalaa ja palautin omani liikkeeseen.

Hankalaa tuon käyttö on aina alussa: esim. minulla meni parisen tuntia aikaa laitteen kanssa sinuiksi tulemiseen.

Oikea etäisyys sensorista ja herkkyys on tärkeitä pelikokemuksen kannalta (herkkyys taitaa olla liian suuri default-versiossa).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hankin tuon joku aika sitten. Ollut vähän vähällä käytöllä..kuten muukin pelailu. Mutta autopeleihin ei sovellu vaikka mainostavat, testailin rfactorin kanssa ja en tottunut. Lentosimuissa sopii jos ajat VFR:ää tai koneessa on hyvä virtuaaliohjaamo (ts koneessa paukkuja pyörittää vc:tä täysin detailein jne).

Käyttö itsessään helppoa, tosin ottaa hajavalosta vähän itseensä helposti ja myös tosiaan pään vs. sensorin asento on hyvin tarkkaa eli pitää istua samassa paikassa tai muuten tietysti näkymä lähtee mihin sattuu kuten on tarkoituskin.. lyhyemmmin - vaatii tottumista mutta tosi kätevä, etenkin kun tuossa viimeksi lentäessä visuaalia sorvasin ja kenttä oli juuri siinä 45 asteen kulmassa eli katveessa jos lentäisit normaalisti vc:stä tai 2d-ohjaamosta, tällä värkillä njet problem.... Sotasimuja en ole testannut.

Summa summarum, kiva lelu mutta kalliihko ja ei aivan niin käytännöllinen kuin mainostettu. Mutta VC/VFR/yms käytössä hyvä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paljonko tuollainen maksaa? Sori, laiskottaa en jaksa googlettaa eikä ole oikein aikaakaan

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt on muuten Track IR 5 saatavilla, joten nelosversioita voi saada jostain alennettuun hintaan.

Itse olen laitetta kokeillut, mutta ei se sovi niin hyvin esim. matkustajakoneella lennellessä, kun pitää painella nappeja koko ajan. Hävittäjäsimuissa varmasti varsin hyvä. Tämä siis oma mielipiteeni.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt on muuten Track IR 5 saatavilla, joten nelosversioita voi saada jostain alennettuun hintaan.

Itse olen laitetta kokeillut, mutta ei se sovi niin hyvin esim. matkustajakoneella lennellessä, kun pitää painella nappeja koko ajan. Hävittäjäsimuissa varmasti varsin hyvä. Tämä siis oma mielipiteeni.  :)

Miten tuo mahtaa erota 4-versiosta ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten tuo mahtaa erota 4-versiosta ?

Siinä on ainakin korkeampi resoluutio, eli liikkeen seuranta on tarkempaa. Lisäksi liikkeentunnistus alueen kulma on suurempi, ja valonsuodatus parempi. Ei siis mitään mullistavaa, mutta pikku parannuksia kumminkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep. Olisi varmaan minulle kätevä. Ei aina jaksaisi ruveta tuolta hat switchista tota kuvaa väänteleen.

Minunkin hankintalistalla, mutta tällä hetkellä tyydytään tarvittaessa "hattuun"  mutta  onko asetusta sen liikkeen nopeuden säätämiseen?

Tällä hetkellä liian hidas vai onko vain raudasta kiinni  :( 

E6750_2.67/gf8800gts

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voihan sen tilata vaikka verkkokaupasta kokeiltavaksi ja palauttaa sitten kuluitta jos ei tykkää. Nelosen pakkauksenkin sai muistaakseni täysin alkuperäiseen kuntoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suosittelen ostamaan tuoreimman version. Itseäni ottaa päähän kun ostin 2-version (sai halvalla...).

Syy edulliseen hintaan selvisi pikaisesti. 3-versio ilmestyi seuraavalla viikolla vain aavistuksen arvokkaampana.

2-versio saattaisi toimia ihan hyvin, mutta kun Natural Point ei vaivaudu tekemään ajuria Vistaan. 2-versio ei tue kuin yhden pisteen tunnistusta, joten zoomailutkaan eivät toimi edes XP:ssä. Se, ettei ajureita ole tehty johtuu raudan väännön puutteesta tai laiskuudesta...

Onko kellään kokemuksia Wii:n remoten toiminnasta tämän ohjelman kanssa?

http://www.free-track.net/english/

Wii remote maksaa noin 50€ ja BT-sovitin noin kympin. Lisäksi tarvitaan IR-LEDit. Itse tehden ne kustantavat muutaman euron. Tyylikkäämpi ratkaisu on käyttää valmista tuotetta http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=35867.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun tuolla verkkokaupan sivulla sanotaan, että sopii korvan taakse kiinitettäviin headsetteihiin, niin ku mulla on sellanen normaali joka menee tosta pään yli, voiko käyttää sen kanssa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään