Guest Ilves

Pikku kysymys Maliniemen Mikolle.

16 viestiä aiheessa

Niin. Morjensta vaan Mikko!

1. kysymys:

Kuules, kun mä olen niin tykästynyt tohon tekemääsi Cessnaan, enkä oiken millään haluaisi sitä hukata. Niin olisiko siitä mahdollista saada levy versio?

2. kysymys:

Toimisiko se vaivatta myöskin FSX:ssä?

Jos niin on, niin sitä suuremmalla syyllä olis kiva olla se levynä, josta vahingon sattuessa voisi suoraan sen uusinstalloida, vain code numeroa käyttäen.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun täytyy tunnustaa, että mä olen ihan totaalisen pihalla kaikesta noiden lisäosien nykytilanteeseen kuuluvasta. Ainakaan minä en ole mukana, mikäli jotain FSX-päivityksiä on tiedossa. CD-version nykytilanteestakaan en tiedä, onko se enää edes myynnissä. Parhaiten saat varmaan vastauksen kysymällä suoraan Dreamfleetin forumeilta. Sorry, etten osaa tämän kummemmin auttaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voin sanoa tässä että tuo Cessna 177/177RG ja Cessna 310 toimivat ongelmitta FSX SP2:ssa.

Eli voit jo koneiden osalta huoletta siirtyä FSX:ään, voin lähettää sinulle muokatut glass_t.bmp tiedostot jotta saat VC ikkunoista näkymään läpi.

Virtual Cockpitin nappulat ei ota toimiakseen mutta suurempia vikoja ei löydy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näyttäisi toimivan myös Flight1 Cessna 152, Cessna Golden Eagle ja Archer 2004 paketti FSX:ssä myös.

Hienoa että nämäkin toimii :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko missään julkaistu/voisiko joku asiaa tunteva julkaista ohjeet siitä miten/ja mitä esimerkiksi FS2004:lle tehdyn koneen tiedostoja on muuteltava, jotta ne saisi toimimaan myös FSX:ssä? Siis mikäli se ylipäätään on kohtuullisella vaivalla tehtävissä?

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sekin luultavasti riippuu pitkälti juuri siitä miten juuri se kone on tehty, eli sama ohje ei varmaankaan voi käydä kaikkiin koneisiin. Toiset koneet toimivat suoraan FSX asennettuna oikein, toisiin täytyy vähän tekstuureja muokkailla. (Kuten Hiltunen sanoi)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä niissä yleensä on ongelmana? Vai voiko edes sanoa yleensä?

Noissa edellä mainituissa koneissa ei tarvinnut tehdä muuta kun asennukselle määrittää FSX kansion polku, ja sen jälkeen joutui parit fiksaukset tekemään, esim siirtämään koneen tiedostot aircraft kansiosta simobjects kansioon ja sitten parit fixit tekstuureille. Gauget toimi suoraan hyväksymisen kautta, eikä ongelmaa tullut. Eli toimii loistavasti, oli hieno homma saada tuo Cessna 177 toimimaan FSX:ssä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noissa edellä mainituissa koneissa ei tarvinnut tehdä muuta kun asennukselle määrittää FSX kansion polku, ja sen jälkeen joutui parit fiksaukset tekemään, esim siirtämään koneen tiedostot aircraft kansiosta simobjects kansioon ja sitten parit fixit tekstuureille. Gauget toimi suoraan hyväksymisen kautta, eikä ongelmaa tullut. Eli toimii loistavasti, oli hieno homma saada tuo Cessna 177 toimimaan FSX:ssä.

Tohon tiedoston siirtämiseen, ei ole edes pakko siirtää aircraft kansiosta pois, jos lisää FSX.cfg teidostoon [MAIN] kohdan alle tämän: SimObjectPaths.x=Aircraft (x on seuraava luku siinä jonossa, mulla se olisi siis 6)

Eli noiden alle:

[MAIN]

User Objects=Airplane, Helicopter

SimObjectPaths.0=SimObjects\Airplanes

SimObjectPaths.1=SimObjects\Rotorcraft

SimObjectPaths.2=SimObjects\GroundVehicles

SimObjectPaths.3=SimObjects\Boats

SimObjectPaths.4=SimObjects\Animals

SimObjectPaths.5=SimObjects\Misc

Jos on niin laiska ettei jaksa kaikkia FS9 koneita siirtää, niin toikin toimii. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa Esa kun kyseli tuota Cd-versiota Cardinalista . . . sitähän ei ymmärtääkseni ole saatavana. Mutta semmoisenhan voi tehdä itse!

Minäkin arvostan noita Cd-versioita ja tapaankin aina ostaa mielummin sellaisen jos vain haluamastani koneesta sellainen on saatavana. Läheskään aina ei tietenkään näin onnellisesti ole, vaan on ostettava download versio.

Silloin minä tapaan aina itse tehdä Cd-version! Pysyypähän sitten kallis maksullinen lisäosa hyvin tallessa. Siirrän sen ladatun Zipin sellaisenaan Cdr-levylle johon laitan myöskin samaisen Zipin puretun version, koodit ym dokumentit.

Kun hankkii erikseen tyhjiä Dvd-boxeja, niin niissä on tilaa myös paperidokumenteille. Boxiin voi sitten laittaa tulostettun tarkistuslistan ym.

Cd-levylle voi myös kerätä koneeseen sopivia repaintteja sekä erilaisia julkaistuja korjausfixejä ym.

Ehkäpä myös valokuvia ym. tietoa oikeasta vastaavasta koneesta.

Lopuksi teen vielä Photoshopilla boxiin näyttävät kansipaperit ja niin on upea lisäosa valmiina sijoitettavaksi hyllyyn, muiden paywarekoneiden kanssa. Kansipaperi kannattaa printata A4 kiiltävälle valokuvaperille parhaalla tulostustarkkuudella, niin silloin siitä tulee yhtä hieno kuin ne varsinaiset ostetut boxit. Tuossa kuvassa muutamia  (vain omaan käyttöön) tekemiäni boxeja.

Edit: joskus kun tulee eteen oikein hyvä Freewarekone, kuten nyt vaikkapa tämä E.Kaihlasen ja kump. Caravelle, niin silloin tapaa tulla kiusaus tehdä siitä hieno boxiversio hyllyyn . . . mutta en ainakaan toistaiseksi ole vielä ruvennut noita freewareja boxittamaan. Mutta kuvitelkaapa vaikkapa M.Maliniemen Fouga hienossa boxissa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja joidenkin payware koneiden sivuilta löytyy nuo boxart eli kansikuvat tiedostona, jonka voi tulostaa, ja laittaa tuohon DVD boksiin josta Vanhatupa puhui. Jolloin se on periaatteessa ihan samanlainen kuin kaupasta ostettava boksiversio, paitsi tietty jos itse noita liveryitä, patcheja sun muita haluaa CD:hen liittää. FlyTheMaddog vaikkapa esimerkkinä. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisitko Toni kertoa miten olet fiksaillut tekstuureja? Jos samoja kikkoja voisi soveltaa myös muihin FS2004 koneisiin.

E: Mikko, oletko huomannut että flightsim.comiin on tullut (pari kuukautta sitten) alunperin sinun tekemiäsi koneita, muiden päivittäminä FS2004:lle mm. edge540m.zip

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisitko Toni kertoa miten olet fiksaillut tekstuureja? Jos samoja kikkoja voisi soveltaa myös muihin FS2004 koneisiin.

DXTBmp:llä olen tallentanut esim prop ja glass tiedostoja DXT3 muotoon ja lisännyt toimivan alphakanavan jotta tekstuuri näyttäisi paremmalle ja toimivammalle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

DXTBmp:llä olen tallentanut esim prop ja glass tiedostoja DXT3 muotoon ja lisännyt toimivan alphakanavan jotta tekstuuri näyttäisi paremmalle ja toimivammalle.

Kiitos! Empä tuota tajunnutkaan. Sain tuolla menetelmällä F-11 VC:n toimimaan, kun se muuten näytti vaan mustaa. (gauget ja itse paneeli näkyi hyvin, mutta se kaikki ulkokuva oli mustaa)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

E: Mikko, oletko huomannut että flightsim.comiin on tullut (pari kuukautta sitten) alunperin sinun tekemiäsi koneita, muiden päivittäminä FS2004:lle mm. edge540m.zip

Annas kun arvaan, tekijänä joku George Godzillah tjsp.? :P Kas kun ei vielä vääntele FS98-paketteja, niinkuin tähän asti. Se jannu on ikuinen vitsaus, enkä jaksa hänen väännöksiinsä enää puuttua  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään