Guest Gekkuli

Windows-versioiden erot @ FSX

26 viestiä aiheessa

Se olisi uuden koneen osto edessä, jotta voisi siirtyä FSX:n ihmeelliseen maailmaan. Voisi kuvitella, että koneen ostaminen olisi lasten leikkiä varsinkin, kun asialla ei olla ensimmäistä kertaa. Mutta kun ei niin ei... Lähinnä mietityttää, että millaisia eroja suorituskyvystä löytyy Vistan tuoman DX10:n ja XP:n DX9:n väliltä. Kannattaisiko pysyä vielä XP:ssä? Sitten taas toisaalta Vistan 32 ja 64 bittiset versiot? 64 bittinen tietty houkuttelisi siitä syystä, että koneeseen olen hakkimassa Intelin 920i:n vierelle 6 gigaa muistia. 32 bittinen versio kun ei käsittääkseni tue kuin se max 4 (tai vähän alle). Hieman kuitenkin 64 bittisestä vaihtoehdosta työntävät poispäin tieto yhteensopivuusongelmista esim. joidenkin lisureiden kanssa. Ilmeisesti ainakaan ostoslistalta löytyvä Wilcon E-Jets ei tue 64 bittistä järjestelmää.  :-\ Ehkäpä ainoa syy siis hankkia Vista64 olisi tuo muistin hyödyntäminen. Toisaalta onko FSX:n (+ UTX + FEX + WOAI) toiminnassa eroa 3 ja 6 muistigigan välillä? Entä miten noissa 32 bittisissä käyttiksissä toimii tuo 6 gigaa? Eiköhän näillä kysymyksillä päästä alkuun.  ;D Toivottavasti saadaan keskustelua aikaan, jotta minäkin pääseen armeijan harmaista vapauduttuani nauttimaan taas simuilusta.  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti ainakaan ostoslistalta löytyvä Wilcon E-Jets ei tue 64 bittistä järjestelmää.  :-\

Mulla toimii E-Jets ihan mukavasti 64-bit Home Premium Vistalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla toimii E-Jets ihan mukavasti 64-bit Home Premium Vistalla.

Sama täällä. Ei ole ollut minkään lisäosan tai koneen kanssa mitään ongelmia 64 bit Vista premium homeen kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mjooh, tohon käyttis valintaan, jos vain jaksat, odota lokakuuhun jolloin Windows 7 julkaistaan. Se olisi se käyttis joka kannattais ottaa. Mutta jos ei jaksa, Windows XP olisi hyvä valinta siksi aikaa. Mikkisoftan hinnan alennuskin tuli vähän aikaa sitten.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai sitten ottaa Windows 7 RC:n syksyyn asti ja ostaa käyttiksen vasta syksyllä  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai sitten ottaa Windows 7 RC:n syksyyn asti ja ostaa käyttiksen vasta syksyllä  :thmbup:

Joo, se olis se paras vaihtoehto. Mutta Win 7 RC:lle kun ei vielä ajureita ole, niin jos ei halua koneen kanssa hirveästi painia, voi hermot mennä oikeiden ajureiden ja pelien löytämiseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huhut kertovat että Windows 7 tulisi ulos jo lokakuussa... Minä ainakin odottaisin, sen mitä olen parissa koneessa kokeillut, Visva on niin karmea käyttis (IMHO). Kesällä on kuitenkin muutakin tekemistä kuin simuilu - ainakin minulla :).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, se olis se paras vaihtoehto. Mutta Win 7 RC:lle kun ei vielä ajureita ole, niin jos ei halua koneen kanssa hirveästi painia, voi hermot mennä oikeiden ajureiden ja pelien löytämiseen.

5. päivä tulee Nvidialta RC:lle ajurit, ja ATi varmaan perässä, kohan saavat 9.5 ajurit julkaisu kuntoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosiaan. Vois tota Windows 7:aa tosissaan harkita, kun sen kerran saa nyt käyttöön ilmaseks.

Ilmeisesti vaan joutus taas melkein 200 e pulittamaan sit syksyllä kun se lopullinen versio julkastaan.  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

RC "vanhenee" joskus keväällä 2010, joten aikaa kokoversion ostamiseen on. Ja tuskin sitä edes on pakko ostaa, jos ei miellytä, jos formatoi kovon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ongelmahan tuossa ei ole se milloin oikea versio tulee myyntiin ja 200-NNN euroa käyttiksestä, jonka elinikä tulee olemaan lähelle 10 vuotta ei ole paljon. Vaan, IMHO, suurin probleema on siinä, ettei sitä RC:tä käsittääkseni saa päivitettyä release versioon vaan pitää taas formatoida ja asentaa kaikki uudestaan. Kauhea rumba kaikennäköisten backupien jne. kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ongelmahan tuossa ei ole se milloin oikea versio tulee myyntiin ja 200-NNN euroa käyttiksestä, jonka elinikä tulee olemaan lähelle 10 vuotta ei ole paljon. Vaan, IMHO, suurin probleema on siinä, ettei sitä RC:tä käsittääkseni saa päivitettyä release versioon vaan pitää taas formatoida ja asentaa kaikki uudestaan. Kauhea rumba kaikennäköisten backupien jne. kanssa.

Niin, ei kannata kun vaan kokeilla kun se siihen käyttöön on periaatteessa suunniteltu. Se on sitten sen moka joka tekee siitä oletus järjestelmän keskeneräisestä windowsista ja asentaa sille kaikki.

Windows 7 voi vanheta jo aiempaa kun ajatellaankaan, kun kerran windows 8 suunnittelu on alkamassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, se on oma päätös jos haluaa kaiken siihen asentaa. Itse aion, ei se minua haittaa jos puolen vuoden päästä joudun formatoimaan. Tekee vaan hyvää, kun välillä on puhdas kovalevy ja käyttis alla. Eikä simun laittaminenkaan vaikeaa ole, yhden päivän homma mulla kunnon ohjeitten kanssa säätö oikein ja sitten vielä lisurien asennus. (REX, ASX, suomiscenet, UTXEU, Scenerytech EU ja Maddog 2008) Kyllähän mulla vielä lisureita löytyy, mutta noiden kanssa pystyn jo lentämään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

IMHO: Tietotekniikassa on vaarallista yrittää ennustaa 10 vuoden päähän. Jo viidenkin vuoden ennusteissa yleensä epäonnistuu. Ehkä sitten jos tämä olisi pelkkää tekniikkaa ja ajateltaisiin ihmisten parasta, mutta kun se on koko ajan yhä enemmän vain bisnestä. Kaikki kuvittelivat vielä vähän aikaa sitten, että M$:n FS XI ilmestyy vuoden sisällä. Nyt saattaa olla, että että sellaista ei ilmesty koskaan. Tietotekniikan ja ohjelmien tarkoitus ei suinkaan ole tehdä ihmisiä onnellisiksi, vaan kerätä rahat pois monien taskuista harvojen taskuihin.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jopas on uusi ääni kellossa!! Kun tammikuussa 2008 tällä samalla sivustolla kyselin tuota käyttisasiaa ja samalla ilmoitin että uuteen kokoonpanooni tulee XP PRO FSX simun pyörittämiseen, niin minua pidettiin vähintäänkin puolihulluna ja ihmeteltiin miksi satsaan vanhetuneeseen käyttikseen kun on maanmainio uusi Vistakin tarjolla ja DX10 joka saa FSX simun näyttämään niin paljon upeammalta kuin XP ja DX9!!   Onneksi pidin pääni enkä SORTUNUT VISTAAN, tässä on viime ja tämän vuoden aikana monelle valjennut se mitä sen käyttäminen pelikoneessa tarkoittaa!!

Eipäs tääälläkään enää taivaisiin asti kehuta VISVAA kuten vuosi sitten tapahtui.  Jos ei huvikseen niin ihan piruuttanne menkääpä tällä sivustolla runsaaan vuoden takaisiin laite ja käyttiskeskusteluihin niin huomaatte miten mienlipiteet ovat muuttuneet. Huomaatte mitä tarkoitan!

Harvemmin on ollut  markkinoilla yhtä pitkäikäistä käyttistä kuin XP on ollut.  Ja yhtä lyhytikäistä kun Vista on ollut. Itse olen ollut tyytyväinen ratkaisuuni kun valitsin XP:n uusimpaankin koneeseeni ja hienoltahan tuo FSX näyttää DX9lläkin!!

Nyt olen etsimässä kunnon pelikannetavaa perheeni neljänneksi pc:ksi mutta osto on siirtynyt koska Visvaa on vain tarjolla ja XP täysversiota on vaikea löytää.  Niinpä olen päättänyt rauhassa odotella että Windows 7 ilmestyy, jolloin sitä alkaa saada koneiden mukana OEM versioina, ainakin betatestaajien mukaan tuntuu 100% edeltäjäänsä VISVAA paremmalta.

Jos olisin rakentamassa uutta pöytäkonetta, kuten viime vuonna, etsisin XP täysversion jos on kiire, jos ei ole kiire odottaisin Windows 7 ilmestymistä

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en ole koskaan Vistaa sponssannut suuntaan enkä toiseen, päinvastoin koittanut vaan porukkaa pidättäytymään siitä ja antaa olla se XP koneella odottelemassa parempia aikoja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla 64-bit home premium Vista on toiminut ihan hyvin. Kertaakaan ei ole simu kaatunut Vistan takia. Maltalta Hesaan pääsin Ivaossakin putoamatta.  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FSX on ihan omaa luokkaansa oleva pelierikoisuus muiden joukossa.Se on varmaankin osien yhteensopivuusmielessa rakennettu kayttaen samaa vanhaa  paranneltua enginea.Toimii paremmin DirectX 9c pohjalla kuin DX10 alustalla ,joka siihen osittain lisattiin vain preview-versiona.Talta pohjalta jos pelikoneensa rakentaa niin kelpaahan siihen toki vanha WinXP,mutta jos aikoo viimeisen vuoden aikana ilmestyneita peleja pelailla ja niiden eittamatta paremmat ominaisuudet DirectX 10-pohjalla hyodyntaa valinta on ehdottomasti Vista ja vielapa 64-bittisena.Sen vakaus on omaa luokkaansa ja resurssienkaytto pelikoneessa ei ole ongelma.Ja online peleissa Vistan turvallisuus on parempi.Olen nyt testannut pelikaytossa Windows 7 beta ja RC-versioita ja muutama pikkuongelmaa lukuunottamatta Windows 7 64-bitt on hyva ja luotettava pelialusta.

Vexi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samat kokemukset mullakin Windows 7 RC 64-bit. Jopa niinkin vanha peli kuin Diablo II, toimi hyvin, ilman mitään ongelmia. (viimeisin tuettu käyttis win XP, mutta toimii hyvin Vistalla ja Win 7:lla.) Muistaakseni kylläkin yhteensopivuus tila piti laittaa ennenkuin toimi/winukka suositteli sitä automaattisesti, en ehtinyt koittaa ilman.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipäs tääälläkään enää taivaisiin asti kehuta VISVAA kuten vuosi sitten tapahtui.  Jos ei huvikseen niin ihan piruuttanne menkääpä tällä sivustolla runsaaan vuoden takaisiin laite ja käyttiskeskusteluihin niin huomaatte miten mienlipiteet ovat muuttuneet. Huomaatte mitä tarkoitan!

Jotenkin tuntuu, että kaikkein jyrkimmät EI mielipiteet Vistasta löytyy ihmisiltä, jotka ovat "naapurin tietokonegurulta" kuulleet, että Vista on rectumista. Nämä samat ihmiset myös eniten asiasta tuntuvat vaahtoavan ja asiaa vatvovan, vaikka omat käyttökokemukset voi olla erittäinkin vajavaisia.

Mä olen ollut 64bit Vistan valintaan ihan tyytyväinen "uuden pöytäkoneeni" (n. vuoden vanha) kanssa.

betatestaajien mukaan tuntuu 100% edeltäjäänsä VISVAA paremmalta.

RC versio on 1-4% Vistaa nopeampi. http://www.pcworld.com/article/164485/windows_7_rc_benchmarks.html

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla tää nyt on kuitenkin oletuksena, eli Vista Ultimate 32bit ja ei ole bluescreenejä yms. virheitä ilmaantunut vielä kertaakaan. Ja jos on tullut virheitä, niin pitkälti omien mokien takia, muuten ei ole sellaisia ollut.

Windows 7 64bit tulen kuitenkin ostamaan yhtä varmasti kun Vistan viime vuonna oman kokemukseni perusteella. Eli ei ole valittamista, itse en lähinnä suorituskyvyn vaatimuksen mukaan Vistaa suosittele, mutta jokainen hankkikoon sen jos sille tuntuu. Meillä on töissä jokaisessa koneessa Vista Ultimate 64bit ja niissäkin on windows täydellisesti toiminut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jotenkin tuntuu, että kaikkein jyrkimmät EI mielipiteet Vistasta löytyy ihmisiltä, jotka ovat "naapurin tietokonegurulta" kuulleet, että Vista on rectumista. Nämä samat ihmiset myös eniten asiasta tuntuvat vaahtoavan ja asiaa vatvovan, vaikka omat käyttökokemukset voi olla erittäinkin vajavaisia.

Mä olen ollut 64bit Vistan valintaan ihan tyytyväinen "uuden pöytäkoneeni" (n. vuoden vanha) kanssa.

RC versio on 1-4% Vistaa nopeampi. http://www.pcworld.com/article/164485/windows_7_rc_benchmarks.html

Komppaan kyllä sua, EI vastaukset näihin vista kysymyksiin on kaikkein tiukimmat, eikä Vista "ihmiset" tuputa sitä Vistaansa niin paljon kuin nämä XP "ihmiset". Entäpä, onko nyt harmillista kun ei enää kiivasta keskustelua voi käyttiksistä käydä, kun kaikkien mielestä Win 7 on paras käyttis tähän asti. Ja mulla on kokemuksia kummastakin käyttiksestä, vaikka Vista on raskaampi, niin pidän siitä silti enenmmän kuin XP:stä. (XP 6v kokemus ja vista 6kk) Mutta seiskasta pidän eniten.

Ja nopeus on vain yksi paremmuuden osa-alue, kun seiska on kaikilla osa-alueilla parempi kuin Vista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään