Esa Sairio

Rullausteiden keltaiset merkinnät liikkuvat?

13 viestiä aiheessa

Tuttavallani on pikku ongelmia FS 2004:n ja uuden tietokoneensa kanssa. Olen antanut paljon neuvoja ja pääosin hänen simu toimii jo hienosti. Esimerkiksi framet (ei käytä eikä tarvi käyttää rajoitinta) ovat luokkaa 60,kun minun koneellani vastaavissa tilanteissa vain 25-30!

Pari pikku ongelmaa:

1. Rullausteiden keltaiset merkinnät "juoksevat" EFHK:lla ja ehkä muilalkin kentillä. Siis ilmeisesti liikkuvat suhteessa kentän pintaan.  FS:n Scenery-säädöt pitäisi olla viimeisen päälle oikein ja esim MIP/MAP arvossa 4 tai jopa vain 3. Samoin fs9.cfg:n arvot on laitettu suositusten mukaisiksi. Mikähän olisi korjaava ratkaisu?

2. Maiseman tausta ja mastot kuulemma "värisevät" häiritsevästi. Miten värinää saa pienennettyä? Voiko olla että näytönohjaimen ajurit pitää vaihtaa uusimpaan verisoon, vaikak tuttuni tietokone on ihan uusi?

yES :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös tuo värinäongelma liittynyt anistotrooppisen suodatuksen arvoihin näyttiksen asetuksissa, muistaakseni sinä, Esa, testasit asiaa joskus?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös tuo värinäongelma liittynyt anistotrooppisen suodatuksen arvoihin näyttiksen asetuksissa, muistaakseni sinä, Esa, testasit asiaa joskus?

Voi olla, en muista tarkemmin. Kiitos neuvosta kuitenkin. Pyydän kokeilemaan kaikki eri anisotrooppisen filtterin arvot. Ehkä jokin arvo minimoi väkynnän.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olikohan arvo 8x tai muu tuontapainen, joka aiheutti tietyillä nVidian korteilla tuommoista värinää ja välkkymistä, ellen väärin muista  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voiko näytönohjain olla viallinen? GeForce GTS 275. Asennettu uusin ajurkin.

Tuttavallani ainakaan tähän mennessä tekemillä säädöillä ei saanut valojen juoksemista pois.

Valot liikkuvat kaikilla kentillä ei pelkästään FISDIN EFHK 1.0:lla.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voiko näytönohjain olla viallinen? GeForce GTS 275. Asennettu uusin ajurkin.

Tuttavallani ainakaan tähän mennessä tekemillä säädöillä ei saanut valojen juoksemista pois.

Valot liikkuvat kaikilla kentillä ei pelkästään FISDIN EFHK 1.0:lla.

yES

Testaat ATi toolilla kuormituksen sillä kortilla, Ati tool toimii myös Nvidian korteilla.

Sillä voi ehkä saada jo tietoa onko kortti hajallinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuttavani vaihtoi näytönohjaimeksi ATI Radeon HD 4870:sen.

Aina vaan esim. EFHK 1.0:n rullausteiden valot vilkkuvat ja hyppivät silmille ja osin liikkuvatkin (seuraavat lentokonetta kun liikkuu slewillä kenttäalueella).

On kokeiltu lähes kaikkia säätöjä sekä näytönohjaimesta että simusta (FS 2004). Esim. MIPMAP-säätö ei asiaan tuo helpotusta eikä esim. antialiasingin säätö täysille eli arvoon 8x.

Mitä tehdä?

yES :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä tehdä?

Eikö sinulla itselläsi sitten tapahdu samanlaista? Minulla tuo on aika pitkälti käytössä olevasta maisemasta riippuva juttu.

En tarkoita olla sarkastinen, mutta minä olen katsonut nuo viivojen "juoksemiset" ja pienet epätäydellisyydet vaan siitä johtuvaksi että kyseessä on tietokonepeli. Tuskin niitä millään 100% katoamaan saa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei nyt varmaan poista ongelmaa mutta, toi mipmap kannattaa laittaa maksimiin, tais olla 8.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö sinulla itselläsi sitten tapahdu samanlaista? Minulla tuo on aika pitkälti käytössä olevasta maisemasta riippuva juttu.

En tarkoita olla sarkastinen, mutta minä olen katsonut nuo viivojen "juoksemiset" ja pienet epätäydellisyydet vaan siitä johtuvaksi että kyseessä on tietokonepeli. Tuskin niitä millään 100% katoamaan saa?

Itselläni viivat pysyvät lähes täydellisen hyvin paikallaan eivätkä valot hypi tai liiku. Aivan pientä elämistä tapahtuu mutta se ei haittaa mitenkään.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni viivat pysyvät lähes täydellisen hyvin paikallaan eivätkä valot hypi tai liiku. Aivan pientä elämistä tapahtuu mutta se ei haittaa mitenkään.

Hm. Jännä juttu. Olisiko tuosta vilkunnasta mahdollista tehdä jotain pientä esimerkkivideota niin näkisi onko samasta asiasta kysymys?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hm. Jännä juttu. Olisiko tuosta vilkunnasta mahdollista tehdä jotain pientä esimerkkivideota niin näkisi onko samasta asiasta kysymys?

Videon teko ei varmaankaan onnistu.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve!

Onkohan kukaan löytänyt ratkaisua ko. ongelmaa?

Myös itselläni viivat "juoksevat" ja vilkkuvat tai esiintyvät katkoviivoina.

Ja tätä tapahtuu myös muualla kuin EFHK:lla, tosin ei yhtä pahasti.

Olen kokeillut muuttaa sekä kortin asetuksia, että simun (FS9) asetuksia mutta mikään ei tunnu vaikuttavan ongelmaa.

Viivat muuttuvat vakaaksi hieman ennen kuin rullaa aivan niiden kohdalle.

Kortti taisi olla joku 8800GT

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään