Jan Sandholm

Vaihtoehtoinen "bloom" FSX:ään

22 viestiä aiheessa

Tämä nyt on jo jonkin aikaa pyörinyt, mutta jos joku ei jo tiedä:

http://forums1.avsim.net/index.php?showtopic=248307

http://orbxsystems.com/forums/index.php?topic=10537.0

"Adaptive lighting effect for FSX, Bloom effect and more without slowdown FPS use GPU"

"Free dynamic light effect (HDR) for FSX!"

Mulla ainakin toimii ihan hyvin. Tuo reilusti lisää syvyysvaikutelmaa ja "luonnetta". Tosin joissakin "kuvakulmissa" tulee kuvasta ehkä liiankin tumma, varsinkin jos valoa vähän. Ainakin minun makuuni. Mutta silti käytän, parempi kuin FSX:n oma Bloom. IMHO.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis pitääkö tuossa heittää toi .dll ja enbseries jutut vaan FSX kansioon ja se ois sit siinä? Ajattelin koska en huomannu mitään eroa missään.....  :-[

EDIT: sain pelaan

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis pitääkö tuossa heittää toi .dll ja enbseries jutut vaan FSX kansioon ja se ois sit siinä? Ajattelin koska en huomannu mitään eroa missään.....  :-[

Nimenomaan. Voit laittaa ominaisuuden ON ja OFF *Shift+F12*. Itse vielä laitoin avsim.com foorumilla suositellut asetukset enbseries - tiedostoon:

>
[bLOOM]
BloomPowerDay=5
BloomFadeTime=400
BloomConstantDay=1
BloomQuality=0
BloomScreenLevelDay=95
BloomCurveDay=0
BloomPowerNight=18
BloomConstantNight=0
BloomCurveNight=0
BloomScreenLevelNight=20
BloomAdaptationScreenLevel=24
BloomAdaptationMultiplier=100
BloomAllowOversaturation=1
BloomMaxLimit=75

...

[colorCORRECTION]
DarkeningAmountDay=20
ScreenLevelDay=70
ScreenLevelNight=1
DarkeningAmountNight=0
GammaCurveDay=0
GammaCurveNight=-2
ColorSaturationDay=0
ColorSaturationNight=0
UsePaletteTexture=0

Minusta paremmat kuin alkuperäiset asetukset, eikä mittarit "tummennu" yöllä.

EDIT: Kokeilin ja pikaisella testauksella toimii myös FS2004 ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nimenomaan. Voit laittaa ominaisuuden ON ja OFF *Shift+F12*. Itse vielä laitoin avsim.com foorumilla suositellut asetukset enbseries - tiedostoon:

Minusta paremmat kuin alkuperäiset asetukset, eikä mittarit "tummennu" yöllä.

Joo pitääpä itekki kokeilla noilla säädöillä. Näin pikaisella testauksella ei oikein säväyttäny, mutta jospa noilla säätämisillä sais jotain aikaan. Mutta kun oli juttua että FPS hittiä ei tuu, niin olen kyllä toista mieltä. Kun tuo on aktiivisena niin framet pomppii 5-30. Ilman tätä framet heiluu 20-25. FPS Limitteri on säädetty 25. En sitten tiedä johtuneeko tämä tuosta ohjelmasta vai mistä. Mitään säätöjä en ole tehnyt mihinkään.(nVidia-nHancer) Pitänee tutkia asiaa. Mutta positiivistahan tässä on se, että nyt alkaa ilmestyyn FSX:ään tämmöisiä pikku lisureita  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsekkin kokeilin, näytti kivalta, mutta tuosta kun se säätää sitä valoisuutta tummuuden, tai muun mukaan, tekee sen että kun ottaa uuden paneelin auki, aina välähtää valkosenä (silleen että taustan kyllä näkee samalla) kun se säätää sitä bloomia. Myöskin jos sattuu simun ATIS tai jokin muu ohjelma joka näyttää yläkulmassa samalla tyylillä tekstiä, niin se sama "valkoisuus" tulee kun se sen viivan takia säätää valoisuutta. Todella ärsyttävää. En ole varma FPS hitistä. Mutta muuten oikein kiva pikku lisuri. Noilla säädeillä jotka Miikka kertoi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä muita tiedostoja tuossa tuli kuin enbseries ja How Install? Pitäis nimittäin poistaa kun ei mikään mahtava oo, ja Shift+F9, josta pitäis aueta DA:n Fokkerin FMC, tekee vaan samaa kuin Shift+F12.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kenelläkään muulla 4870:lla ongelmia tuon kanssa? Bloomi toimii, mutta aina silloin tällöin tulee sokaiseva, n. puolen sekunnin väläys (aivankuin joku ottais salamavalolla kuvan pläsistä). Hieno efekti muuten!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä muita tiedostoja tuossa tuli kuin enbseries ja How Install? Pitäis nimittäin poistaa kun ei mikään mahtava oo, ja Shift+F9, josta pitäis aueta DA:n Fokkerin FMC, tekee vaan samaa kuin Shift+F12.

Kauneus on katsojan silmissä. ;) Mukana tulee: d3d9.dll ja enbseries.ini, jotka pitää poistaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kukaan kokeillut kahdella (tai useammalla) näytöllä tämän toimimista? Minulla ei ainakaan toimi. Taas yhdellä näytöllä pelittää vallan mainiosti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tomii vain DX9.

Kokeilin tuota nimittäin ja valitti, että DirectX on liian vanha versio. Mulla on v. 9a. Mitä minä sillä kympillä, kun näytönohjainkin on vanhaa mallia?

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm.... Mistäköhän nyt kiikastaa, kun näyttää tällaiselta blurraantuneelta?

[ attachment removed / expired ]

(New fps-härdelli FPS-limitteristä)

Aamuisella toimi vielä hyvin, enkä ole ronkkinut mitään näyttiksen- tai muiden asetuksia  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei,

Pystyisikö kukaan tätä tiedostoa omaava heittämään sen vaikka sähköpostilla meikäläiselle?. Kova halu olisi saada mutta nuo latauslinkit johtaa Avsim:iin joka ei sattuneesta syystä ole käytettävissä.

Jos vain joltain löytyisi niin hieno homma..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo. Poistin tuon nyt samantien. Tekee sellaista että fps pyörii ihan hyvin siinä 24-27 mutta putoaa n. 5 sekunnin välein neljään jota kestää n. sekunnin ajan eli ärsyttävää nykimistä koko ajan. Poistin tuon .ini- tiedoston niin johan on taas sujuvaa pyöritystä. :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään