Guest MK22

Radar Contact 4

21 viestiä aiheessa

Hei!

Olen viime aikoina pohtinut, että pitäisikö tämä kyseinen lisäosa hankkia. Onko kellään kokemuksia? Olen ymmärtänyt, että voi m.m. ilmoittaa lentokoneen vioista. Kärsivätkö framet paljon?

Terveisin Magnus

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro

Pari vuotta olen tuota RC:tä käyttänyt. Minun mielestäni kannattava ostos. Siinä voi tosiaankin ilmoittaa koneen vioista ja pyytää diverttausta toiselle kentälle. Siinä voi myös halutessaan pyytää reittimuutosta sään vuoksi, jos pilvet pelottaa. RC osaa ohjailla AI liikennettä, jolloin ylösvetojen määrä vilkkaillakin kentillä jää inhimilliselle tasolle.

Ainoa oikea puute tuossa RC:ssä on kunnollisen groundin puute. Rullausohjeet ovat luokkaa "taxi to runway XX". Sen jälkeen kun ilmaan pääsee, niin homma toimii.

Ei se varmaan ihan pärjää verkkolentelylle, mutta toisaalta tuo RC:ssä kaikki positiot on aina miehitettynä 24/7. Saa lennellä juuri silloin kuin huvittaa.

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro

Pari vuotta olen tuota RC:tä käyttänyt. Minun mielestäni kannattava ostos. Siinä voi tosiaankin ilmoittaa koneen vioista ja pyytää diverttausta toiselle kentälle. Siinä voi myös halutessaan pyytää reittimuutosta sään vuoksi, jos pilvet pelottaa. RC osaa ohjailla AI liikennettä, jolloin ylösvetojen määrä vilkkaillakin kentillä jää inhimilliselle tasolle.

Ainoa oikea puute tuossa RC:ssä on kunnollisen groundin puute. Rullausohjeet ovat luokkaa "taxi to runway XX". Sen jälkeen kun ilmaan pääsee, niin homma toimii.

PFE:ltä hoituvat RC:hen verrattuna myös groundin hommat, VFR ja ilmainen AISmooth tekee nuo samat temput liikenteelle kuin RC.

Merkittävimpiä etuja PFE:llä on eri aksentit sen alueen mukaan missä lentää, ja kympin hintaisella lisäpaketilla niitä on PALJON.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ground ym.ym.ym tulossa v5ssä... t. RC-kehitystiimin jäsen. Odottakaa v5:ttä, sille ei PFE pärjää alkuunkaan...

Pitkäänköhän se kestää? Taitanen odottaa sitä. Olin muutenkin kallistumassa radar contactiin manuaalin paksuuden vuoksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ground ym.ym.ym tulossa v5ssä... t. RC-kehitystiimin jäsen. Odottakaa v5:ttä, sille ei PFE pärjää alkuunkaan...

Ilari, kun olet kerran tiimissä mukanaa, onko RC:n vitosversioon tulossa esimerkiksi seuraavia:

- toistakymmentä äänisettiä alueellisine aksentteineen

- tuki oceanic-operaatioille fraseologioineen

- VFR -tuki

- SID / STAR tuki

- kenttäkohtaiset säädettävät menetelmäkorkeudet

- täydelliset rullausohjeet kiitotieylityksineen

?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko toi viitosversio nyt sitten missä vaiheessa? Joku puoli vuotta sitten luin, että voisi olla vielä parin vuoden päässä julkaisusta. Hieno siitä varmasti on tulossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilari, kun olet kerran tiimissä mukanaa, onko RC:n vitosversioon tulossa esimerkiksi seuraavia:

- toistakymmentä äänisettiä alueellisine aksentteineen

- tuki oceanic-operaatioille fraseologioineen

- VFR -tuki

- SID / STAR tuki

- kenttäkohtaiset säädettävät menetelmäkorkeudet

- täydelliset rullausohjeet kiitotieylityksineen

?

1. En tiedä monta, mutta PALJON tulee.

2. En tiedä

3. Kyllä

4. Kyllä

5. Kyllä

6. Kyllä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyykö molemmissa tehdä ennen jokaista lentoa jonkinlaista säätöä (esim. SID ja STAR-reittien kanssa yms.) vai voiko bain mennä suoraan lentämään ja ATC:t pelittää hyvin kuitenkin?

Sekavasti kysytty  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Milloin tuo RC v5 mahtaa ilmestyä? Jos siihen menee 2v tjsp niin sitten ota suosiolla tuon PFEn.

Täytyy kyllä myöntää että tykkään enemmän PFE:n tekijän tyylistä julkaista korjauksia ja uusia ominaisuuksia sitä mukaa kuin niitä tule, eli kuukauden parin välein. RC:n viime päivityksestä on varmasti yli kolme vuotta, ja tuskinpa tyyli muuttuu vitosenkaan julkaisun jälkeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyy kyllä myöntää että tykkään enemmän PFE:n tekijän tyylistä julkaista korjauksia ja uusia ominaisuuksia sitä mukaa kuin niitä tule, eli kuukauden parin välein. RC:n viime päivityksestä on varmasti yli kolme vuotta, ja tuskinpa tyyli muuttuu vitosenkaan julkaisun jälkeen.

Olen RC4:n käyttäjä ja olen myös tuskastunut tuohon päivitysten puutteeseen, samat "uutiset" ovat sivuilla jo kolmatta vuotta...

PFE rupee kiinnostamaan enemmän ja enemmän. Mites tuossa PFEssä on toteutettu tuo FS:n "käyttöliittymä" jolla hoidetaan komennot ja muut, onko realiaikainen kuten RC:ssä vai joutuuko toimimaan Adventure periaatteella?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen RC4:n käyttäjä ja olen myös tuskastunut tuohon päivitysten puutteeseen, samat "uutiset" ovat sivuilla jo kolmatta vuotta...

PFE rupee kiinnostamaan enemmän ja enemmän. Mites tuossa PFEssä on toteutettu tuo FS:n "käyttöliittymä" jolla hoidetaan komennot ja muut, onko realiaikainen kuten RC:ssä vai joutuuko toimimaan Adventure periaatteella?

Samalla tavalla ei ikävä kyllä vielä näy "reaaliaikaisesti". Komennot täytyy joko printata paperille muistiksi tai käyttää PFE displayer apuohjelmaa jos on toinen ruutu käytettävissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenkäs PFE:n download-versio asennetaan - jollain download managerilla (joka kusee heti kun teen tuntuvia muutoksia koneeseen ja joudun sen takia mahdollisesti asentamaan ohjelman uudelleen) vai normaalina downloadina ja erillisenä tavanomaisena asennuksena key-koodin avulla? En muutenkaan pidä näistä automaattisista tai puoliautomaattisista asennusohjelmista/download managereista. Mieluiten imustaisin ja asentaisin kaiken manuaalisesti.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Normaalilla installerilla key-koodin avulla. Päivitykset tulevat sitten automaattisesti itse ohjelman kautta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve,

saako tuossa rc4 lennon johdon jotenkin kutsumaan lento koneita niiden oikeilla kutsu tunnuksilla? siis finnairit ja sas se kyllä kutsuu niillä tunnuksilla ,mutta esim blue 1 se ei ymmärrä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sellaista vielä että , saisiko RC ohjaamaan koneet ai-koneet efhk lähtemään molemmilta kiitoteiltä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään