Guest tornadof36

FsX aloitusta...

26 viestiä aiheessa

Tervehdys,

Kun lähiaikoina "saapuu" (kaveri, joka on pro kasaa sen) uusi tietsikka(vihdoinkin) ja sen mukana FsX deluxe peli, niin asian tiimoilta muutama kysymys.

Eli lähinnä siviilikoneita on tarkoitus lennellä ja ainakin bussit ja emput ovat listalla. Mitä peliohjaimia suosittelette? itse olen ajatellut, että force feedback tai vastaava ja polkimetkin pitäisi olla.

Ja mitä konepaketteja FsX.ään, lähinnä Emppujen osalta. Onko joku tietty valmistaja, jonka paketit ovat laadukkaampia kuin toisten?

-jukka 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervehdys,

Kun lähiaikoina "saapuu" (kaveri, joka on pro kasaa sen) uusi tietsikka(vihdoinkin) ja sen mukana FsX deluxe peli, niin asian tiimoilta muutama kysymys.

Eli lähinnä siviilikoneita on tarkoitus lennellä ja ainakin bussit ja emput ovat listalla. Mitä peliohjaimia suosittelette? itse olen ajatellut, että force feedback tai vastaava ja polkimetkin pitäisi olla.

Ja mitä konepaketteja FsX.ään, lähinnä Emppujen osalta. Onko joku tietty valmistaja, jonka paketit ovat laadukkaampia kuin toisten?

-jukka 8)

Jos peliohjaimilla tarkoitat FS-ohjaimia, niin Saitek ProFlight Yoke Systems, ja kun polkimetkin niin päälle vielä Pro flight Rudder Pedals samalta valmistajalta. Ne kaasut tulee Yoken mukana. Tilata voit vaikka Pixmaniasta, minä tilasin sieltä ja ihan ajallaan tuli.

Lisäosista, LDS ja PMDG:hän ovat aivan omaa luokkaansa lisäosissa. Emput ainakin 145, 170, 175 ja 190 saa Wilcolta, ja bussit samoten. Wilcon busseja ei kyllä kuulemma kannata ostaa, vaan odotella Airsimmerin ilmestymistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

jeps...

Se voipi minulla kallistua logitechin puolelle tämä valinta.. Mites polkimia tuohon force feedbackiin?

-jukka 8)

Ps. Niin ja kiitos Eliakselle vinkeistä :thmbup:.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiennytkään, että logitech valmistaa tuollaisia ohjaimia, kuten saitek. Kyllähän se joikkareita valmistaa, itselläkin semmonen. Mutta Saitekin ohjaimet on ihan omaa laatuaan, varsin hyvät. Riippuu tietty mieltymyksistä, haluaako sitä airbus/hävittäjä tyylisen joikkarin, vai haluaako boeing tyylisen ohjaimen, jota saitek edustaa.

Force feedbackia ei missään polkimissa varmaankaan ole, kuten ei myöskään simulaattorin joikkareissa. Taitanee olla ajosimulaattorien rattien oma juttu force feedback.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiennytkään, että logitech valmistaa tuollaisia ohjaimia, kuten saitek. Kyllähän se joikkareita valmistaa, itselläkin semmonen. Mutta Saitekin ohjaimet on ihan omaa laatuaan, varsin hyvät. Riippuu tietty mieltymyksistä, haluaako sitä airbus/hävittäjä tyylisen joikkarin, vai haluaako boeing tyylisen ohjaimen, jota saitek edustaa.

Force feedbackia ei missään polkimissa varmaankaan ole, kuten ei myöskään simulaattorin joikkareissa. Taitanee olla ajosimulaattorien rattien oma juttu force feedback.

Kyllä tuossa force feedback tsoikassa mun mielestäni ihan hyvä tuo toiminto on..

Toimii simussa. Täristää jos sakkaa...Ja ainakin busseihinhan tuo kelpaa hyvin tuo normitsoikka...Erittäin hyvä tuntuma minun mielestäni tuossa.

Juu, en polkimia nähnyt tuohon, eikä varmaan olekaan..

-jukka 8)

Vanhassa koneessa on microsoftin sidewinder precision 2

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on Logitechin Force 3D Pro joystickina, ja sen tiedän, että jos jotain ostat, älä tätä. Tämä on aivan älyttömän herkkä vaikka asetukset olisivat vähiten herkällä, ja FF:n päällä ollessa joystick ohjautuu epätasaisesti, koska siinä on epätasaisia portaita. Välillä tässä on huono ohjautuvuus ilman FF:ääkin.

Tämän lisäksi ainakin itselläni on esiintynyt epäsäännöllistä tärinää mm. tietokonetta käynnistettäessä ja muulloinkin, vaikka peli on pois päältä. Välillä pelkkä hento kosketus saa joystickin heilumaan puolelta toiselle ja tärisyttämään koko pöytää.

Voi toki olla, että omistamani versio on jotenkin viallinen mm. tuon tärinän suhteen, mutta muualtakin on tullut palautetta, että tämän joystickin ohjaus-ominaisuudet ovat todella huonot.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on Logitechin Force 3D Pro joystickina, ja sen tiedän, että jos jotain ostat, älä tätä. Tämä on aivan älyttömän herkkä vaikka asetukset olisivat vähiten herkällä, ja FF:n päällä ollessa joystick ohjautuu epätasaisesti, koska siinä on epätasaisia portaita. Välillä tässä on huono ohjautuvuus ilman FF:ääkin.

Tämän lisäksi ainakin itselläni on esiintynyt epäsäännöllistä tärinää mm. tietokonetta käynnistettäessä ja muulloinkin, vaikka peli on pois päältä. Välillä pelkkä hento kosketus saa joystickin heilumaan puolelta toiselle ja tärisyttämään koko pöytää.

Voi toki olla, että omistamani versio on jotenkin viallinen mm. tuon tärinän suhteen, mutta muualtakin on tullut palautetta, että tämän joystickin ohjaus-ominaisuudet ovat todella huonot.

Erään kolleegan simua olen kokeillut tuolla kyseisellä tsoikalla(tosin vain vähän aikaa) ja ongelmia ei ainakaan tuolla lennolla ollut. Kyseessä oli finskin M11 ja pidin juuri tuosta ohjaimien herkkyydestä. Vaativa tsoikka. Ja hyvä niin.

-jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Erään kolleegan simua olen kokeillut tuolla kyseisellä tsoikalla(tosin vain vähän aikaa) ja ongelmia ei ainakaan tuolla lennolla ollut. Kyseessä oli finskin M11 ja pidin juuri tuosta ohjaimien herkkyydestä. Vaativa tsoikka. Ja hyvä niin.

-jukka

Juu, no, vaikeahan se olisi kuvitella, että Logitech myisi joystickia, joka on täysi susi, mutta itselläni se on ainakin ollut.

Tosin, nyt tuon BS:n myötä otin kaikki FF:t ja jousivoimat pois, ja ohjattavuus kyllä parani niin sujuvuuden kuin senkin osalta, että ei ole enään niin herkkä, vaan tällä pystyy oikeasti lentämään, kunhan ei tee äkkiliikkeitä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Bussia lentäessähän tietenkin lennetään joystickillä ja siihen Logitech Force 3D Pro (forcella) tai Extreme 3D Pro (Ilman forceja). Emppuihin sitten em. saitekin yokesetti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oli pakko pistää itsekin tuo FsX tilaukseen kun näin tuon Finland X videon youtubesta. Todella hienoa jälkeä! :thmbup:

Parhaillaan simulaattorikuume kovimmillaan piiiiiiitkän tauon jälkeen ja tällähetkellä menossa Lock On Gold sekä IL-2 1946. Track IR on tilattu ja seuraavana hankintana on kunnon HOTAS järjestelmä. Tällähetkellä käytössä tuo Logitechin Extreme 3D Pro tikku (ei FF) ja mainiosti on toiminut kaikissa simuissa. Tosin en ole tuollaista kunnollista HOTAS yhdistelmää päässyt kokeilemaan niin ei nyt liikaa hehkuteta sentään :D

Saas nähdä pääseekö jo viikonloppuna koto Suomen taivaalle lentelemään 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aijai...

Kaveri laittoi jo mun uudesta kaunottarestani (pc) valokuvaa tulemaan..Ohjelmistojen asennus enää uupuu.

-jukka 8)

Ps. Edelleen kiitos vinkeistä...

EDIT: LOGITECH FORCE 3D PRO PC JOYSTICK --->>tilaukseen mukaan. Tulee koneen mukana kun ehdin sen hakea...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aijai...

Kaveri laittoi jo mun uudesta kaunottarestani (pc) valokuvaa tulemaan..Ohjelmistojen asennus enää uupuu.

-jukka 8)

Laitas meillekkin kaunotaren kuva katseltavaksi. 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tähän peliin muuten olemassa jotain virallista päivitystä, joka pitää asentaa ennen tuon FinlandX:n asennusta? Onko ne noita service packeja? Itselle on tulossa tuo Flight Simulator X Gold versio.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tähän peliin muuten olemassa jotain virallista päivitystä, joka pitää asentaa ennen tuon FinlandX:n asennusta? Onko ne noita service packeja? Itselle on tulossa tuo Flight Simulator X Gold versio.

Ei tarvii, jos asennettua siitä Acceleration pack.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tarvii, jos asennettua siitä Acceleration pack.

OK. Kiitoksia tiedosta ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka taas,

Mitäs tuossa Gold versiossa on lisää jos vertaa tuohon Deluxe versioon?

-jukka 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Do di...

Ostin Saksasta tuon 757 kipparin, mutta manuaalit tietty saksan kielisinä. Lähinnä IRS ja muista englannin kielisiä ohjeita vailla olen. Niin ja jos joku tietää noista SID/STAR: sta, niin ne olisi mukava olla tuossa X: ssä.

Ja semmoinen juttu vielä: eilen jouduin kokeilemaan (modeemi oli pashana) noita X:n default kelejä. Mitäs muiden kokemukset. Minulla oli tuo major thunderstorms. Niin ja MMMX kenttänä(tuttu paikka aikojen takaa) eli korkeuttakin se 2200 metriä ja rapiat. Niin ja koneena 757 ja täydet painot.

Niin tuossa ukkosessa vaihteli tuulen suunta ja voimakkuus aivan älyttömästi. En muista että Fs9: ssä olisi nuo default säät olleet niin realistiset.

-jukka 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkä valmistajan 757 kyseessä? Varmaankin valmistajan sivuilta löytyisi .pdf tiedostona manuaalit. Luultavasti englanniksi siis. Jotkut sanovat FSX tuulenmuutoksia epärealistiseksi, se taitaa jopa olla ihan bugikin. En ole varma.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkä valmistajan 757 kyseessä? Varmaankin valmistajan sivuilta löytyisi .pdf tiedostona manuaalit. Luultavasti englanniksi siis. Jotkut sanovat FSX tuulenmuutoksia epärealistiseksi, se taitaa jopa olla ihan bugikin. En ole varma.

Just flightin

Jeps, pitää tarkistaa heidän sivuiltaan. EDIT: Löytyi. Ja jotain muitakin päivityksiä löytyi. Tattista vaan Kimille vinkeistä. Ei ole liiemmin noiden kanssa touhuttua.

-jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo ainakin sääohjelmien kanssa on tuo windshift bugi, joka on todella ärsyttävä kun tuuli kääntyy se muuttuu kerralla täysin, joka aiheuttaa monenlaisia ongelmia... Mutta tuon saa käsittääkseni rekisteröidyllä FSUIPC:illa korjattua. Kyseessä on siis todella suuria muutoksia hetkessä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään