Ilari Kousa

Ihan fiiliksissä...

14 viestiä aiheessa

Halusin vaan muistuttaa että miettikääs, mikä upea harrastus meillä on.. alkaa olla tää kone käyttökunnossa.. vein äsken Flight1 C172R:n Hesan kierrokselle, ja oli siistiä! Meille, joille oikean lupakirjan saanismahdollisuudet ovat pienet, vaikka pyörätuolilentäjiä joitakin onkin, FS onkin ainoa mahdollisuus tähän avartavaan harrsdtukseen. Joten ei kannata ärsyyntyä mahdollisista pikkubugeista tai -ongelmista, vaan olla ylpeitä siitä, mitä meillä on, ja katsoa avoimmina tulevaisuuteen :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Samaa mieltä Ilarin kanssa . . . . aivan huippuharrastus! Minä olen tänään täydentänyt Japanin sceneryjä ja lentoasemia.

Vaikka tässä on jo semmoinen seitsemän tuntia puuhasteltu niin vieläkin on kova into päällä . . . .

Nyt pitäisi koittaa saada jostain tilattua Japanin ilmailu-kartta tai yleiskartta, Aip-Kartat saa kyllä helposti netistä mutta nuo paperiset vaativat vähän Visan vinguttelua.

:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt pitäisi koittaa saada jostain tilattua Japanin ilmailu-kartta tai yleiskartta, Aip-Kartat saa kyllä helposti netistä mutta nuo paperiset vaativat vähän Visan vinguttelua.

:)

Navigraphilta vaan, jos ei ole tarkoitus VFR-karttoja hommata. Jeppesenin VFR-manuaalit ovat silloin parempia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Navigraphilta vaan, jos ei ole tarkoitus VFR-karttoja hommata. Jeppesenin VFR-manuaalit ovat silloin parempia.

Joo . . niitä paperisia isoja VFR-karttoja kyllä ajattelin . . . . eipä vaan Japanien maalta olekaan niin helposti saatavana, kuin vaikkapa Euroopan maista . . . jos totta puhutaan niin, en löytänyt niitä myynistä mistään!

Pitäisi olla joku tuttu joka kävisi Japanissa ja ostaisi niitä sieltä lentoasemalta . . . . . . 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo . . niitä paperisia isoja VFR-karttoja kyllä ajattelin . . . . eipä vaan Japanien maalta olekaan niin helposti saatavana, kuin vaikkapa Euroopan maista . . . jos totta puhutaan niin, en löytänyt niitä myynistä mistään!

Japanilaisista nettikaupoista näyttää löytyvän, tosin eivät juurikaan taida toimittaa tilauksia ulkomaille... Tuossa yksi esimerkki, paketissa tekstin mukaan sectional- ja terminal area -kartat, hintaa 2600 jeniä/alue, koko Japani koostuu 7 alueesta. (heti sen punakantisen Private Pilot -kirjan alapuolella).

http://pilothouse.jp/shop5.htm

Tässä vielä toinen linkki.

http://busterclimb.ocnk.net/product-list/2

-Esa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Zau !

Jos et löydä KirsikkaKulkijaa, mulla on yksi hamikaveri, (OH8MEJ), joka asustaa Tokiossa 3 viikkoa kuukaudesta ja löytyy sieltä "jokunen" paikkakuntalainen originaalikin hamituttavuus.

73 de OH8GJF, Heikki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No Peijakas . . . . onhan noita  VFR karttoja sinne näköjään olemassa! Luulin jo, että se on jotain salaista aluetta kun ei niitä meinaa löytää . . .

Näyttäisi olevan siinä parikymppiä kappale . . . pitääpä koittaa ensin jos saisi tuolta nettikaupasta jotain ostettua. Eiköhän ne myyntiehdot selviä kun ottaa google kääntäjän avuksi.

Edit: Ai niin Heikki! . . . Tietysti voisi ajatella, että jos nämä sinun tuttusi olisivat simu tai ilmailu harrastajia, niin jos heiltä liikenisi vanhentuneet kartat vaikkapa puoleen uusien hinnasta niin . . . .

Vanhentuneet kartatkin käyvät mielestäni ihan hyvin tähän simutouhuun, kun lennetään VFR:ää . . .

EDIT2: Nuo Esan antamat linkit . . siis siellähän ne kartat komeilee mutta ostaminen sieltä onkin jo sitten eri juttu! Siellä sivulla lukee esim, että jos lähetetään syrjäisimmille alueille Japanissa niin menee lisämaksu, puhutaan rahan lähettämisestä kirjekuoressa ym. mikä ei oikein vakuuta tilaamaan sieltä Suomeen Visa ei maksuvälineenä näyttäisi käyvän.

Kyllä siellä pitäisi olla joku oma mies paikalla joka latoisi ne jenit tiskiin ja ottaisi ne kartat hyllystä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve !

Minäpä kysäisen, kyllä siellä on, näyttää olevan myös kotimaisissakin hameissa, (mm. OH9RI), kun APRS verkossamme aina lentelee myös koneita tuon ISS:n lisäksi.

Kunhan maa sulaa, niin saan upotettua maaelektrodit ja Widom antennin ylös, että pääsen kaukoidän DX:lle.

Olen tässä pari päivää testaillut simun GPS:n NMEA tiedon lähettämistä SeaClear ohjelmaan ja APRS verkkoomme.

- olen kokeillut eri yhdistelmiä WideFS / GPSOut ja WidevieW, mutta eipä ole vielä onnistunut, ilmeisesti oikeat asetukset ovat vielä hukassa.

- SeaClear olisi siitä kiva, kun siihen on helppo kalibroida itse skannatut kartat,

-- nythän se saa tiedon GPS hiirestä, mutta eihän se välitä mistä tieto tulee ja mitä karttoja siinä ajetaan.

Oilisikohan kukaan ajanut yhdistelmää GPSOut --> SeaClear II ?

No niin tavan mukaan asia on taas aivan eri, kuin mistä aloitettiin, hehe.

-8gj ähävä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on Ciao!!!  :P

Hehe, olen syntynyt Torniossa, enkä Torinossa !

-8gj ähävä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen tässä pari päivää testaillut simun GPS:n NMEA tiedon lähettämistä SeaClear ohjelmaan ja APRS verkkoomme.

- olen kokeillut eri yhdistelmiä WideFS / GPSOut ja WidevieW, mutta eipä ole vielä onnistunut, ilmeisesti oikeat asetukset ovat vielä hukassa.

- SeaClear olisi siitä kiva, kun siihen on helppo kalibroida itse skannatut kartat,

-- nythän se saa tiedon GPS hiirestä, mutta eihän se välitä mistä tieto tulee ja mitä karttoja siinä ajetaan.

Oilisikohan kukaan ajanut yhdistelmää GPSOut --> SeaClear II ?

Ei ole tuttu ohjelma, mutta GPSOut-palikan tekijä Pete Dowson osannee auttaa foorumillaan: http://forums.simflight.com/viewforum.php?f=54

Antti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole tuttu ohjelma, mutta GPSOut-palikan tekijä Pete Dowson osannee auttaa foorumillaan: http://forums.simflight.com/viewforum.php?f=54

Antti

Pitääpäs kysäistä sieltä, jos ei tänä iltana ratkea, (jää paremmin päähän, kun kaivaa tiedon itse).

Tämä on ihan hyvä softa ainakin merikäytössä ja ilmainen:  http://www.sping.com/seaclear/

- löytyy myös suomenkielinen manuaali

Olen jo pitkään funtsinut sen liittämistä simuun, käytän sitä vakituiseen merellä "navigoinnin apuvälineenä" ja myös kouluttamiseen, kun sillä on mahdollista tehdä myös talvella kuivapurjehduksia.

- meniköhän jo mainoksen puolelle ?

-8gj ähävä

Klo 21:30 ensimmäinen merivalvontalento on sitten tehty.  SeaClear toimii FB.  Rautaruukin satamassa ei ollut öljypäästöjä.  Aitouden ja fiilisten takia pitäisi vielä löytää oikean värinen Dornier, hehe.

-8gj ähävä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään