Guest lentäjä32

Outo ongelma simun asetuksissa.

34 viestiä aiheessa

Elikkä kun tänään käynnistin simun ja menin EFHK, niin siellä ei ollut putkia, eikä AI-liikennettä ja simu oli myös vaihtanut resoluution. Sain AI-liikenteen takaisin, mutta mistä putket saa? Ja onko kellään muulla tapahtunut tämmöistä, elikkä mistä se voisi johtua?

Lensin tänään IVAOssa, mutta tuskin, tai ainakin luulen että se ei ole voinut muuttaa asetuksia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt siellä Helsinki-Vantaan kentällä kasvaa puita rullausteillä ja kiitoteillä. Saako ne pois jotenkin järjestelemällä sceneryt oikeaan järkkään Scenery Libraryssä? Ne putket eivät tullu takaisin, kun pistin sen sinne ihan Maximille.  ONKO KELLÄÄN TIETOA MIKÄ HEMMETTI TÄMÄN VOI AIHEUTTAA ETTÄ NE ASETUKSET ON ITESTÄÄN MUUTTUNUT!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tuo ongelma huutamalla parannu. :-\

Koitas tallentaa asetukset sen jälkeen kun olet asettanut ne haluamallasi tavalla.

Asetukset tallennetaan siitä save napista pää asetusputkien alta.

Tai sitten kun olet koneesi kanssa kentällä voit valita sieltä yläpalkista options ja sieltä alapäässä olevata ala valikosta scenery vai mikä se nyt oli. (en pääse itse tarkastamaan)

Sitten pääset taas tuttuun scenery asetuksiin.

Teemu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun otin sen Jari Varjen EFHK-X:n pois niin puut lähti kentältä, mutta miten mun pitää asettaa se EFHK-X että pystyn käyttää sitä, mutta puut eivät olisi kentällä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitääkö se EFHK-X olla finnmeshin päällä vai miten? olisiko kellään kuvaa siitä järjestyksestä? Tai voisiko joku kertoa että minkälainen sen järjestyksen pitää olla, eli siis tuleeko ensin vaikka finnmesh, sitten finnclass ja niin eteenpäin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitääkö se EFHK-X olla finnmeshin päällä vai miten? olisiko kellään kuvaa siitä järjestyksestä? Tai voisiko joku kertoa että minkälainen sen järjestyksen pitää olla, eli siis tuleeko ensin vaikka finnmesh, sitten finnclass ja niin eteenpäin.

Minulla tuota pakettia ei ole, mutta mitä mahdetaan sanoa sen ReadMe -tiedostossa ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla tuota pakettia ei ole, mutta mitä mahdetaan sanoa sen ReadMe -tiedostossa ?

En muista, mutta tuskin tuossa oli mitään readme tiedostoa kun beta on.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko siinä Afcad filu mukana, että onko Jari tehnyt erillisen excluden afcadiin joka poistaa autogen puut. Kannattaa häneen ottaa yhteyttä. Betoissahan on kaikki mahdollista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyy ottaa yhteyttä, jos en ite saa korjattua. Mutta tiiättekö että pitääkö se olla finnmesh sceneryn päällä, siis se EFHK-X

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyy ottaa yhteyttä, jos en ite saa korjattua. Mutta tiiättekö että pitääkö se olla finnmesh sceneryn päällä, siis se EFHK-X

Finnmesh vaikuttaa vaan ja ainoastaan maan muotoon, eli mäet yms. Yleensä tuollaiset ongelmat on landclass pohjalta, että jokin afcad ei nyt ymmärrä tai sitten ei ole määritetty excludoimaan autogenia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on Finnclass, elikkä vaikuttaako se?

Saattaa vaikuttaa tai ei. Vaikee sanoo, yleensä nuo afcadit määrittää ainakin FSX:ssä tuon autogenin veks tuosta kentän alueelta.

Voisin itse tekaista sellaisen afcadin joka poistaa kentän alueen puut. Se nyt ei ole itselläni kovin iso urakka, kun on tuo AFX käytössä.

EDIT: Paitsi että, tuo Jari Varjeen EFHK X mukana tuleva Afcad näyttää AFX tyhjälle :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Harmi, mutta kokeilen jos itse saisin ne puut pois.  :)

Kenttäscenet AINA kaikista ylimmäisinä. Siis Kenttäscenet (defuscenejä lukuunottamatta) aina photoscenujen, Landclassien, meshien sekä Finnobjects yms yläpuolella. Photot taas sitten kenttäscenukoiden jälkeen, ennen noita muita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli tuolla EFHK:lla se hesan pisin putki, joka on paikalla 33. Niin nyt ei ole enään, elikkä tuleeko se putki sen Finnclass:in mukana, vai EFHK-X:n?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin nyt ei ole enään, elikkä tuleeko se putki sen Finnclass:in mukana, vai EFHK-X:n?

Vielä kerran, ja jos nyt lukisit tämän ihan ajatuksella.

* FinnClass muuttaa vain maastotekstuureita. Eli sitä minkälaista maastoa missäkin näkyy. Taajamia, metsää, peltoja jne.

* FinnMesh muuttaa vain maaston korkeuseroja. Tekee siis mäet, tunturit, vuoret jne.

Kumpikaan näistä ei tee mitään putkia mihinkään, eikä kumpikaan näistä kasvata puita kentille niin kauan kuin maisemien järjestys on oikein. Eikä kyllä pitäisi kasvattaa puita vaikka järjestys olisi väärinkin, koska kentillä pitäisi olla nurmikko-tekstuuri/polygoni (tai photoscene) joka jyrää kaiken altaan.

Esim. näin Scenery libraryssä:

- EFHK

- EFOU

- Helsinki photoscenery

- FinnClass

- FinnMesh

- Addon Scenery ( simun itsensä asentama, omat maisemat lisätään listaan tätä ylemmäs )

- Muut default maisemat (älä koske, äläkä asenna mitään näiden alapuolelle)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulta oli kadonnut se simun oma asentama Addon Scenery. Voiko sen saada jostain takaisin, vai haittaako se jos sitä ei ole.

Ja onko kellään mitään tietoa siitä miksi simu itse välillä säätää niitä asetuksia? Ennen se ei tehnyt tuota.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulta oli kadonnut se simun oma asentama Addon Scenery. Voiko sen saada jostain takaisin, vai haittaako se jos sitä ei ole.

Ja onko kellään mitään tietoa siitä miksi simu itse välillä säätää niitä asetuksia? Ennen se ei tehnyt tuota.

Ei säädä simu itse, sinä säädät.  ;D

Tuota noin... vai että Addon Scenery kadonnut.... Siis sieltä Scenery librarystä vai FSX tiedostoista? Kaiketi ensimmäinen vaihtoehto, muuten simu herjaisi joka kerta puuttuvista tiedostoista käynnistyessään.

Voi sen sinne lisätä Scenery libraryssä jos se puuttuu, kunhan sitten lisäät sen oikeaan kohtaan muiden default maisemien päälle.

Eikä se sieltä itsekseen katoa, joko sinä tai joku asennusohjelma minkä olet ajanut on sen poistanut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi sen sinne lisätä Scenery libraryssä jos se puuttuu, kunhan sitten lisäät sen oikeaan kohtaan muiden default maisemien päälle.

Eikä se sieltä itsekseen katoa, joko sinä tai joku asennusohjelma minkä olet ajanut on sen poistanut.

Se on kadonnut sieltä Scenery Librarysta. Ja simu ei ilmoita mitään virhettä käynnistäessä. Eli mist se Addon Scenery pistetää uusiks?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään huomasin että se EFHK-X kadottaa ne putket. Mistäköhän voi johtua?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään huomasin että se EFHK-X kadottaa ne putket. Mistäköhän voi johtua?

Johtunee pitkälti siitä, jos FSX: versioon ja eikös tämä EFHK X ole vielä beta tasolla, että Jari ei ole lisännyt siihen omia putkia näkyviin tuplaputkien pelossa, kun simussa ne pystyy AFX:llä/afcad ohjelmalla lisäämään.

Uskosin että kun valmiusaste on FSX versiossa niin pitkällä että EFHK sisältää uudet versiot niistä, niin ei enää katoa :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kadottaako EFHK-X kaikkialta ne putket? Mulla ei ainakaan sellasta ongelmaa ole, joten luultavasti silloin asennuksessa mennyt jotain pieleen. Mutta tämä onkin vasa BETA versio, joten ei sillä ole niin väliä vielä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään