Toni Määttänen

FSX Näyttö käy mustana ja palautuu...

11 viestiä aiheessa

Eli sellainen ongelma, että kun simussa vaihtaa kuvakulmaa ja palauttaa ohjaamonäkymän takaisin ja sen jälkeen kun klikkaa hiirellä mitä tahansa säätöä, niin näyttö menee mustaksi ja palautuu n. sekunnun päästä takaisin. Ihan kun se latais jotain. Olen muutellu fsx.cfg:tä ja kysynkin, että minkähän säätö tähän saattaisi vaikuttaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni sama ongelma. Olen jos jonkinmoisia muutoksia tehnyt minkä olen muiden softien kanssa tiennyt auttavan. Arvatkaa toimiko...

Taitaa olla taas kyseessä yksi äksän useista bugeista >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai ei välttämättä bugeistakaan, koittakaas rajottaa niitä simun asetuksia.

Tuo vaikuttaa enemmänkin sellaiselle ongelmalle, että maisemien ja tekstuurien latauksessa on viivettä ja viiveet johtuu siitä kun ruudunpäivitys ei sulavasti raksuta joten grafiikka asetuksia ja muutenkin simun asetuksia pienentämällä kannattaa yrittää ongelmaa poistaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa... No tuota... En kyllä ihan heti alkaisi noita graffuja muuttelemaan, ainakaan omalla kohdallani. Meinaan koneeni on pyörittänyt niitä niin hyvin (eiliseen asti), että olen ehtinyt tottua siihe, että kaikki grafiikat ovat ultra high.

No jaa... täytyy katsoa. Eipä tuo sekunnin viive oikeastaan mitään haittaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa... No tuota... En kyllä ihan heti alkaisi noita graffuja muuttelemaan, ainakaan omalla kohdallani. Meinaan koneeni on pyörittänyt niitä niin hyvin (eiliseen asti), että olen ehtinyt tottua siihe, että kaikki grafiikat ovat ultra high.

No jaa... täytyy katsoa. Eipä tuo sekunnin viive oikeastaan mitään haittaa.

Millainen kone sulla on noita "Ultra high" asetuksia pyörittämässä, jos rehellisiä ollaan ja rehellisesti keskustellaan eikä luulosairaasti konetta kohtaan niin, voin ihan kokemuksella sanoa että ei edes oma nykyinen tietokoneeni simulaattoria ainakaan AI osalta pyöritä täysillä asetuksilla ja vasta tällä kokoonpanolla muut asetukset ovat saaneet olla täysillä. Hitaammalle koneelle en uskoisi noita ultra high asetuksia.

Se mitä sulavuuteen tulee, niin FPS tiedotkin olisi kiva saada tietää ultrahigh asetuksilla. Mutta olen itse aiemmin E8400 ja GTX 260 huomannut tuota samaa mustaa välkkymistä simussa, FSX SP2 ja se juuri johtui siitä, että asetukset oli kokoonpanon sietokyvyn ylittänyt ja niitä pienentämällä hävisi tälläiset välkehtimiset.

Mulla on tässä viimeisen vuoden aikana näyttis ja kokoonpano vaihtunut useaan otteeseen, eikä ne laitteet mitään huonoja muihin peleihin verrattuina ole olleet ja tietän kyllä mistä puhun kun keskustellaan FSX:n vaativasta kokoonpanosta, mitä siinä tulee olla. Voin varsin senkin sanoa että ei ole sellaista konetta vielä kehitettykkään joka jaksaisi FSX:ää kaikki asetukset tapissa pyörittää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No suurin osa asetuksista on kylläkin CUSTOMilla, mutta nuo eivät ole Customia siitä huonoimmasta päästä. Päin vastoin. Olen laittanut kaikki grafiikat hienommalle kuin ultra hig. Ja kyllä ainakin minun AI liikenteeni pyörii yhtä hyvin kuin ei AI koneet (mitä nyt nokkapyörä ei käänny mutta...).

Kone on: ACER Aspire M5100-KE77    Suoritin: AMG Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6000+ (ja noita on kaksi kpl)  3.00 GHz, RAM: 2Gt, 32 bit

Näytönohjain: NVIDIA GeForce 8600 GT

Siinä taitaa olla tärkeimmät tiedot.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No suurin osa asetuksista on kylläkin CUSTOMilla, mutta nuo eivät ole Customia siitä huonoimmasta päästä. Päin vastoin. Olen laittanut kaikki grafiikat hienommalle kuin ultra hig. Ja kyllä ainakin minun AI liikenteeni pyörii yhtä hyvin kuin ei AI koneet (mitä nyt nokkapyörä ei käänny mutta...).

Sitä Toni ei tarkoittanut, vaan jos AI on 100%, niin fps kyllä tippuu vert. 0%. esim EFHK:lla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kone on: ACER Aspire M5100-KE77     Suoritin: AMG Athlon 64 X2 Dual Core Processor 6000+ (ja noita on kaksi kpl)  3.00 GHz, RAM: 2Gt, 32 bit

Näytönohjain: NVIDIA GeForce 8600 GT

Siinä taitaa olla tärkeimmät tiedot.

No ei kyllä mikään hirveä "juhta" ole, mutta kait sillä pärjää alkuun.

Mulla on itelläni sen verran tuota erikseen lisättyä AI liikennettä, että sen takia ei juurikaan kehtaa AI asetuksia täysillä pitää. Taitaa olla AI liikenne 70% tällä hetkellä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä oliko tuossa kaikkea :P En ole mikään ekspertti näissä asioissa...

Itse kyllä olen viimeiset kolme vuotta tällä koneella pitänyt AI liikennettä 100% ja hyvin on pyörinyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä oliko tuossa kaikkea :P En ole mikään ekspertti näissä asioissa...

Itse kyllä olen viimeiset kolme vuotta tällä koneella pitänyt AI liikennettä 100% ja hyvin on pyörinyt.

No sinulla ei varmastikkaan ole sellaista määrää AI liikennettä asennettuna mitä mulla on (kaikkiaan 326 eri AI kone kansiota = 4,45gt),

mutta sanon vaan sen että jos sama AI laitettaisiin simulaattoriisi pyörimään 100%, niin koneesi ulisisi tuskasta ja huutaisi hoosiannaa sen jälkeen  8)

Kuitenkin tuo Geforce 8600 GT on kieltämättä suht mopo näyttis FSX pyörittämään muutenkin, eikä tuossa muussakaan kokoonpanossa hirvestä kehumista ole tehojen osalta ja kun tietää että kyseessä on noita valmiskone jaskoja.

Epäilen siis että käytössäsi ei ole default AI:ta kummempaa liikennettä :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä ole :laugh:

Olen noita lisureita yrittänyt kalastaa, mutta aika huonolla menestyksellä. Muutamia olen ladannutkin, mutta koskaan eivät ole toimineet ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään