Jari Vanhatupa

Yak-3 Installointi ongelma

20 viestiä aiheessa

Kävin ostamassa Simmarketista tuon Captain Sim Yak-3 hävittäjän mutta sen kanssa tuli hieman asennusongelmia . . .

Eli sain sieltä sen zipin ladattua ihan normaalisti ja sain salasanan jota käytetään installerissa. Netti pitää olla auki installoitaessa ok. . . . . salasana hyväksytään ja installointi jatkuu . . . kunnes . . . pysähtyy virusvaroitukseen.

[ attachment removed / expired ]

Eli ymmärtääkseni tuo Yak-3 tiedosto sisältää jonkinlaisen Dropperin (Vakoiluohjelman) . . tarkemmin kun pyytää tietoja siitä niin Antivirus informoi tälläistä:

Eli uskaltaisikohan tuon päästää läpi ja ruveta lentelemään Yak kolmosella? Koitin käydä lataamassa zip paketin vielä uudellen mutta samaa herjaa tuota uuttakin pakettia asennettaessa.

:-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

YLEENSÄ nuo ovat vain virustorjunta ohjelman omia mokia, jolloin se tunnistaa jonkun tiedoston sisällön virukseksi, tällaisissa tapauksissa siis kun ohjelmasta on maksettu luotettavassa paikassa. Oma ehdotukseni on Ignore, mutta odotellaan vielä muiden mielipiteitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla oli samanlainen ongelma kun sulla, paitti olin eri koneen ostanut suoraan Captain Simin kaupasta.

Ostoksena oli tämä Legendary 707 paketti FS9:lle. Avast blokkasi latauslinkkiä ja ilmoitti ettei ole turvallinen linkki tjsp.

Sitä se tekee edelleenkin tuo Avast jos aion ladata sen paketin, mutta en ole välittänyt siitä, vaan otan avastin hetkeksi pois päältä että saan otettua installerin.

Ei ole koneelle sotkuja installeri aiheuttanut vielä eikä myöskään latauslinkki.

PS: Kimi, eikös tuo sinun näyttiksesi ollut Gainwardin HD4870, ei Gigabyte, kun Gigabyte ei valmista Golden Sample mallilla..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli mieleen, että voisikohan tuon kanssa tehdä niin, että kun salasana on hyväksytty netissä ja installeri on valmis toimimaan ja odottaa käyttäjän toimenpiteitä, niin siinävaiheessa pistäisi netin kiinni ja jatkaisi installointia . . . hyväksyisi tuon viruksen sisään ja yak-3 alkaisi toimimaan. Sitten tekisi Antiviruksella virus-skannauksen jolloin se löytäisi (ehkä) tuon Dropperin jolloin pyytäisin sitä poistamaan sen ja sitten kaikki olisi hyvin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli mieleen, että voisikohan tuon kanssa tehdä niin, että kun salasana on hyväksytty netissä ja installeri on valmis toimimaan ja odottaa käyttäjän toimenpiteitä, niin siinävaiheessa pistäisi netin kiinni ja jatkaisi installointia . . . hyväksyisi tuon viruksen sisään ja yak-3 alkaisi toimimaan. Sitten tekisi Antiviruksella virus-skannauksen jolloin se löytäisi (ehkä) tuon Dropperin jolloin pyytäisin sitä poistamaan sen ja sitten kaikki olisi hyvin?

Juu, siinä vaiheessa kun nettiaktivoinnista on tullut se hyväksytty varmennus, niin voit huoletta heittää netin pois päältä siks aikaa. Koska installerhian toimii siitä etiä päin ilman sivullisia osapuolia, eli nettiä.

Aina kannattaa varmistua, ettei tule mitn pöpöjä koneelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, Jarin tavalla kun se löytäisi pöpön, oletettavasti se on jossain tärkeässä tiedostossa ja poistaisi sen ja sitten ei Yak toimisi?

PS.Toni, katos vaan, tiesin kyllä että se on gainward, näköjään typo päässyt pujahtamaan sekaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

PS.Toni, katos vaan, tiesin kyllä että se on gainward, näköjään typo päässyt pujahtamaan sekaan.

No problemo 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, Jarin tavalla kun se löytäisi pöpön, oletettavasti se on jossain tärkeässä tiedostossa ja poistaisi sen ja sitten ei Yak toimisi?

Aivan Kimi oli olikeassa eipä toimi niin . . . . no tulipahan testattua tuokin, installeri installoi kyllä loppuun asti mutta ilmoittaa sitten, että pitäisi ottaa yhteyttä Captain simin tuotetukeen . . tai jotain sen tapaista , yak3 tiedosto on jotenkin vaurioitunut.

No sitten virus-skannaus päälle ja tunnin odottelu . . . virus pois koneelta ja sitten mietitään . . . . kannattaisikohan tuonne tuotetukeen ottaa yhteyttä, mitä sinne osaisi kertoa avuttomalla englannin kielen taidoilla...ei yhtään mitään . . .

No eihän tuo maksanut kun 7euroa . . . .

Kuka haluaa Yak-kolmosen? Virus tulee kaupanpäälle :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kokeilin "harrastemielessä" jatkaa tätä yakolev installointi projektia jos tästä vaikkapa jotain tulisikin . . . olen tässä parina päivänä silloin tällöin "kahlaillut" tuolla Captain simin sivustoilla ja yrittänyt selvittää kuinka siellä siellä voi kysyä jotain.

Sivustot ovat erittäin monimutkaiset, ainakin minulle.

Tänään sitten onnistuin lähettämään kysymykseni tästä virus asiasta, lähetin kysymyksen ihan pokkana: SUOMEKSI!

ja he vastasivat siihen noin kymmenen minuutin päästä sähköpostiini ja antoivat nelinumeroisen koodin joka piti syöttää heidän sivustollaan erääseen tiettyyn paikkaan. Silloin ilmestyi tätä virusasiaa aiemmin kysyneen henkilön kysymys jolle he vastasivat, että tiedostot eivät sisällä mitään viruksia tai spywarea vaan hälytykset ovat vääriä.

No ei tuo minun Yak silti toimi! Katsotaan nyt miten tästä edetään.

;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh, viisi vuotta meni ennenkuin pystyin palaamaan tämän pariin uudestaan. Ainut ostokone jota en ole saanut toimimaan!  Tietokone ja käyttöjärjestelmä on nyttemmin vaihtunut toiseen jospa se nyt onnistuisi.

;D

juu . . melkein onnistui. Sain jo itse koneen installoitua simuun, tosin potkurinkehä oli musta, samoin ikkunat, sisustus puuttui sekä mittarit. Kaikki muut on nyt kunnostettu mutta vielä puuttuu mittarigauget. Niitä ei vaan saa vaikka kuinka latailee ja asentelee konetta uudelleen.  Niin ja sitten puuttuu vielä ne hienot boxin päällyspaperit.  Itse kone on toki hieno kuin mikäkin.

:P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh, viisi vuotta meni ennenkuin pystyin palaamaan tämän pariin uudestaan. Ainut ostokone jota en ole saanut toimimaan!  Tietokone ja käyttöjärjestelmä on nyttemmin vaihtunut toiseen jospa se nyt onnistuisi.

;D

juu . . melkein onnistui. Sain jo itse koneen installoitua simuun, tosin potkurinkehä oli musta, samoin ikkunat, sisustus puuttui sekä mittarit. Kaikki muut on nyt kunnostettu mutta vielä puuttuu mittarigauget. Niitä ei vaan saa vaikka kuinka latailee ja asentelee konetta uudelleen.  Niin ja sitten puuttuu vielä ne hienot boxin päällyspaperit.  Itse kone on toki hieno kuin mikäkin.

:P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyselepä asiasta vaikka täältä:

http://captainsim.org/yabb2/YaBB.pl?board=other  (tuolla alueella tosin suomea tuskin ymmärretään)

Customer Support:

http://www.captainsim.com/support/ 

Tarvitset tunnuksen (sähköposti ja salasana) sekä tilauksesi/ostoksesi sarjanumeron, jonka jälkeen voit tehdä "ticketin" ja pyytää neuvoa. Mulla on vain download-ostoksia Captain Similtä, jolloin käytännössä nuo hoituvat jo tilauksen/latauksen yhteydessä.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyselepä asiasta vaikka täältä:

http://captainsim.org/yabb2/YaBB.pl?board=other  (tuolla alueella tosin suomea tuskin ymmärretään)

Customer Support:

http://www.captainsim.com/support/ 

Tarvitset tunnuksen (sähköposti ja salasana) sekä tilauksesi/ostoksesi sarjanumeron, jonka jälkeen voit tehdä "ticketin" ja pyytää neuvoa. Mulla on vain download-ostoksia Captain Similtä, jolloin käytännössä nuo hoituvat jo tilauksen/latauksen yhteydessä.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitänee katsoa miten tämän kanssa etenen. Pekan vinkit ihan ok ja apua saattaisi löytyä tuolta. Tosin ostin tämän aikoinaan SimMarketista download tuotteena enkä suoraan Captain similtä.

Minulla on Captain-Simin boxed lisureita useita erilaisia ja ne toimivat moitteetta ja ovat muutenkin mielestäni erittäin hyviä, Hercules, 707, Mig-21, Starfigter, 727 . . olikohan muitakin.

:)

Tämän Yak-3:sen pääasiallinen ongelma on ymmärtääkseni se, ettei nettiinstallointi toimi katkotta loppuun saakka mikäli jokin virustorjunta on päällä. Virustorjunnan poiskytkeminen taasen ei oikein kiinnosta, ainakaan tässä nykyisessä tietokoneessani jonka sain pojaltani ja johon hän on guruillut melkoisen kattavan suojauksen, josta en itse ymmärrä puoliakaan.

Tosin olen jo päässyt Yak3 asennuksessa melko pitkälle, toisin kuin monet muut tuolla maailmalla jotka ovat luovuttaneet ja myöntäneet että "Ok. Captain-sim vei voiton, antaa olla"

Sinänsä en ymmärrä miksi pitää olla semmoiset suojaukset ettei edes tuotteen rahalla ostaneet saa sitä asennettua. Minulla on vielä yksi ässä hihassa noiden puuttuvien mittareiden saamiseksi. Käytöstä poistuva läppäri saa installoida  Yak-3:sen ilman virustorjuntoja. Haen mittarit sieltä sitten usb-tikulle jonka virus-skannaan ennenkuin tuon mittarit tähän muuten jo toimivaan pääasennukseen.

Sitten siirrän toimivan koneen tiedostot CD:lle, teen komeat boxin päällyspaperit ja "VOT" minulla on vihdoin Captain-Simin YAK-3:nen.

;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitänee katsoa miten tämän kanssa etenen. Pekan vinkit ihan ok ja apua saattaisi löytyä tuolta. Tosin ostin tämän aikoinaan SimMarketista download tuotteena enkä suoraan Captain similtä.

Minulla on Captain-Simin boxed lisureita useita erilaisia ja ne toimivat moitteetta ja ovat muutenkin mielestäni erittäin hyviä, Hercules, 707, Mig-21, Starfigter, 727 . . olikohan muitakin.

:)

Tämän Yak-3:sen pääasiallinen ongelma on ymmärtääkseni se, ettei nettiinstallointi toimi katkotta loppuun saakka mikäli jokin virustorjunta on päällä. Virustorjunnan poiskytkeminen taasen ei oikein kiinnosta, ainakaan tässä nykyisessä tietokoneessani jonka sain pojaltani ja johon hän on guruillut melkoisen kattavan suojauksen, josta en itse ymmärrä puoliakaan.

Tosin olen jo päässyt Yak3 asennuksessa melko pitkälle, toisin kuin monet muut tuolla maailmalla jotka ovat luovuttaneet ja myöntäneet että "Ok. Captain-sim vei voiton, antaa olla"

Sinänsä en ymmärrä miksi pitää olla semmoiset suojaukset ettei edes tuotteen rahalla ostaneet saa sitä asennettua. Minulla on vielä yksi ässä hihassa noiden puuttuvien mittareiden saamiseksi. Käytöstä poistuva läppäri saa installoida  Yak-3:sen ilman virustorjuntoja. Haen mittarit sieltä sitten usb-tikulle jonka virus-skannaan ennenkuin tuon mittarit tähän muuten jo toimivaan pääasennukseen.

Sitten siirrän toimivan koneen tiedostot CD:lle, teen komeat boxin päällyspaperit ja "VOT" minulla on vihdoin Captain-Simin YAK-3:nen.

;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

...

Noita tuollaisia softia, joissa se virustorjunta (tai muut taustasoftat) todella pitää kytkeä pois päältä on onneksi vähän (vaikka jokseenkin kaikki asennusohjelmat sitä kyllä suosittelevat). Toisaalta kaikkien käyttämieni virustorjuntaohjelmien hetkellinen poiskytkeminen on ollut äärimmäisen helppoa. Sopiva valikko ohjelman ikkunasta auki ja sieltä "click". Ei sen kummempaa. Takaisin päälle asetus ei ole sen vaikeampaa. Miksi siis et tekisi sitä? Todennäköisyys, että virus iskee juuri silloin asennettaessa, kun suojaus ei ole päällä on varmaan samaa luokkaa kuin se, että lentokone, jossa istut putoaa (paitsi venäläisten ohjusten kantomatkan sisällä). Tarvittaessa voit varmaan kysyä pojaltasi neuvoa.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

...

Noita tuollaisia softia, joissa se virustorjunta (tai muut taustasoftat) todella pitää kytkeä pois päältä on onneksi vähän (vaikka jokseenkin kaikki asennusohjelmat sitä kyllä suosittelevat). Toisaalta kaikkien käyttämieni virustorjuntaohjelmien hetkellinen poiskytkeminen on ollut äärimmäisen helppoa. Sopiva valikko ohjelman ikkunasta auki ja sieltä "click". Ei sen kummempaa. Takaisin päälle asetus ei ole sen vaikeampaa. Miksi siis et tekisi sitä? Todennäköisyys, että virus iskee juuri silloin asennettaessa, kun suojaus ei ole päällä on varmaan samaa luokkaa kuin se, että lentokone, jossa istut putoaa (paitsi venäläisten ohjusten kantomatkan sisällä). Tarvittaessa voit varmaan kysyä pojaltasi neuvoa.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, kyllä tämä tästä. Käytin tuota edelläkerrottua vanhalle läppärille intallointia ilman virusturvaa. Sinnehän se solahti tuosta vaan ja siirtelin sitten puuttuvat tarkistetut osaset tälle ykköskoneelle. Olihan varsinainen sähellys mutta nyt kaikki toimii ja sain kaiken mistä olin maksanutkin.

;D

Mahtava kone lentää eikä ollenkaan tylsä. Mukana on myös nykyavioniikalla varustettu "siviilimalli" suosittelen. Kuinka sitten saan tästä vaativasta download tuotteesta tehtyä toimivan varmuuskopio CD:n (omaan käyttöön) se onkin sitten eri juttu ja asia saattaa vaatia sellaista guruilua mistä täällä ei tavata puhua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, kyllä tämä tästä. Käytin tuota edelläkerrottua vanhalle läppärille intallointia ilman virusturvaa. Sinnehän se solahti tuosta vaan ja siirtelin sitten puuttuvat tarkistetut osaset tälle ykköskoneelle. Olihan varsinainen sähellys mutta nyt kaikki toimii ja sain kaiken mistä olin maksanutkin.

;D

Mahtava kone lentää eikä ollenkaan tylsä. Mukana on myös nykyavioniikalla varustettu "siviilimalli" suosittelen. Kuinka sitten saan tästä vaativasta download tuotteesta tehtyä toimivan varmuuskopio CD:n (omaan käyttöön) se onkin sitten eri juttu ja asia saattaa vaatia sellaista guruilua mistä täällä ei tavata puhua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään