Jesperi Lauhio

Payware-koneiden CD-versioiden toimitusajoista?

58 viestiä aiheessa

Tietääkös kukaan, joka noita wilcon paywareja on käyttänyt (jos kukaan on), että jos ne tilaa levyllä niin kuinka pitkä toimitusaika niissä on?

EDIT: Otsikko /Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmaan aika tärkeä seikka vastauksen kannalta olisi, että mistä aiot tilata...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tuo cd-versio 12e kalliimpi?

En tiedä, mutta miksei voisi olla. Tulee kuitenkin fyysistä materiaalia, manuaali paperilla ja joudutaan vielä postittamaan. Voi olla ehkä ihmekkin jos cd-versio olisi saman hintainen kuin ladattava versio.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pysytäämpä aiheessa >:(

Näiden romppuversioiden toimitusaikoja kyselin, en hintoja. Ja kun kysyn jotain, niin toivon että siihen vastataan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näiden romppuversioiden toimitusaikoja kyselin, en hintoja. Ja kun kysyn jotain, niin toivon että siihen vastataan.

Vaikea vastata, kun posti osaa olla arvaamaton. Tuskin yli viikkoa menee, ellei joku jossakin möhli. Ottaen huomioon että tilaat suoraan lisurin tekiältä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiva asenne pidä toi  :thmbup:

Noita cd-versioita tilatessa kannattaa katsella tartkasti mitä toimituskulut on. Jotkut firmat repii ihan uskomattomia kuluja  :-\. Jokohan Dreamfleetin Baron on ilmestynyt cd:nä, se pitäisi hankkia...

Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko kyseisessä koneessa sitten mitään eroa jos on ladattava tai cd-versio?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä tilasin SimMarketista Just Flightin Boxed Cd-version ja sen toimitus kesti noin viikon, eli nopeasti tuli . . . sentään Englannista kait. . . ja se tuli kotiin postiluukusta ei tarvinnut hakea postista.

Mutta entapä sitten nämä ladattavat tuotteet joihin saa sen Cd-Servicen? Niissähän toimitusajat ovat jo paljon pidempiä, esim. 28 päivää  . . .

Kannattaako sellaista tilata ja jäädä odottelemaan, tuleeko sieltä sitten lopulta yhtä komea Boxi kuin nämä valmiit boxed tuotteet ovat, siis onko siinä komeat kannet ja mukana niitä vihkosia ja lappusia, sekä upean näköinen kuvalla varustettu Cd/Dvd levy?

Onko kukaan koskaan tilannut tälläistä Cd-Service pakettia . . . . . ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh noh, löysääs vähän pipoa. Ihan asiaa tässä ketjussa on ollut  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

4 viikkoa ollut maximi, tilauksesta toimitukseen. Kaikki tilatut CD: t ovat tulleet. Parisenkymmentä boxia tullut tilattua ja kalliimmakshan se tulee. No muutama lati sinne tai tänne 3-15 €.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No minäkin ajattelin ostaa nuo Wilcon embraerit, joten kannattaako ostaa se ladattava versio  vai tilata cd-versio?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No minäkin ajattelin ostaa nuo Wilcon embraerit, joten kannattaako ostaa se ladattava versio  vai tilata cd-versio?

Eikö tässä sellainen ero ollut että download-versioita ei saa pääsääntöisesti myydä edelleen, mutta CD-version voi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikö tässä sellainen ero ollut että download-versioita ei saa pääsääntöisesti myydä edelleen, mutta CD-version voi.

FSN:ssä ei saa myydä, mutta kukas kieltää jossain muualla näiden jälleenmyymisen?ß

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksei saisi myydä? Suomen lain mukaan voi myydä ilman mitään ongelmia, jos sopparissa lukee jotain muuta niin se ei päde suomessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FSN:ssä ei saa myydä, mutta kukas kieltää jossain muualla näiden jälleenmyymisen?ß

Miksei saisi myydä simulaattoreihin liittyvää laillista tavaraahan tuo on?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Riippuupi sinun omista mieltymyksistäsi. MINUN mielestäni on melko turhaa ostaa jotain cd-versioita, joita saa venailla ties kuinka kauan (kärjistystä hieman) kun download-version saat heti, eikä se koneeltasi mihinkään katoa, kun otat sen varmuuskopion  ;)

Aina kaikki ei kuitenkaan noiden downloadien kanssa mene "putkeen". Ostin aikoinaan Ubisoftilta IL-2:n downloadversiona, kun se oli niin halpa. Kaikki hoitui kyllä ihan ok, mutta hieman epäilytti se download-manageri, joka tuli sen mukana ja jota oli pakko käyttää. Peli toimi kyllä ihan hyvin siihen asti kunnes vaihdoin kovalevyä. Uudelleenasennus ei kuitenkaan onnistunut niin millään, vaikka olin ottanut talteen kaiken edelliseltä levyltä. Siinä oli visiin joku kopiosuojaus mukana.

No, otin yhteyttä Ubisoftiin, josta sain ohjeet pelin uudelleenlataamiseen. Tein työtä käskettyä, mutta joka kerta asennus keskeytyi johonkin virheilmoitukseen. Olin kyllä poistanut edellisen esennusyrityksen täydellisesti ja sen jäljet rekisteristäkin, mutta ehkä se pahulainen oli kirjoittanut jotain koodia johonkin salaiseen paikkaa...tai jotain muuta? En tiedä. Raportoin asiasta jälleen Ubisoftille, mutta ei heidän neuvoistaan ollut mitään apua. Aina asennus tökkäsi johonkin virheeseen. En tiedä tuliko se download-vaiheessa vai vasta asennusvaiheessa sen pirun manager-ohjelman takia. Olin puolenkymmentä kertaa yhteydessä Ubiin samasta asiasta ilman apua. Lopulta luovutin - turhaa ajanhukkaa 9 euron pelin takia.

Ainakaan Ubilta en osta yhtään mitään downloadina enkä mistään muualtakaan, jos sitä ohjelmaa ei saa toimimaan periaatteella normaali asennus ja keycode. Myöhemmin hankin IL-2 1946-version, jolla tulee myös tuo Il-2, mutta CD-rompuilla. Niiden kanssa ei ole ollut ongelmia.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksei saisi myydä? Suomen lain mukaan voi myydä ilman mitään ongelmia, jos sopparissa lukee jotain muuta niin se ei päde suomessa.

En ala tavaamaan sopparia tämän tarkoituksen vuoksi, mutta muistelen että näin useimpien toimitusehdoissa mainitaan. Siitä miksei se Suomessa päde, voi aloittaa oman keskustelunsa jossain muualla.

Käytännössä hyvin hankalaa kuitenkin, sillä aktivointijärjestelmissä (esim. Flight 1 ja PMDG) ei omistajan vaihdosta voi tehdä. CD/DVD versioilla ei tätä ongelmaa ole ja tuotteesta pääsee helpommin eroon halutessaan. Ymmärtääkseni tämä on ainoa järkevä syy ostaa muu kuin D/L versio, mutta tarpeensa voi jokainen määritellä erikseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aina kaikki ei kuitenkaan noiden downloadien kanssa mene "putkeen". Ostin aikoinaan Ubisoftilta IL-2:n downloadversiona, kun se oli niin halpa. Kaikki hoitui kyllä ihan ok, mutta hieman epäilytti se download-manageri, joka tuli sen mukana ja jota oli pakko käyttää. Peli toimi kyllä ihan hyvin siihen asti kunnes vaihdoin kovalevyä. Uudelleenasennus ei kuitenkaan onnistunut niin millään, vaikka olin ottanut talteen kaiken edelliseltä levyltä. Siinä oli visiin joku kopiosuojaus mukana.

No, otin yhteyttä Ubisoftiin, josta sain ohjeet pelin uudelleenlataamiseen. Tein työtä käskettyä, mutta joka kerta asennus keskeytyi johonkin virheilmoitukseen. Olin kyllä poistanut edellisen esennusyrityksen täydellisesti ja sen jäljet rekisteristäkin, mutta ehkä se pahulainen oli kirjoittanut jotain koodia johonkin salaiseen paikkaa...tai jotain muuta? En tiedä. Raportoin asiasta jälleen Ubisoftille, mutta ei heidän neuvoistaan ollut mitään apua. Aina asennus tökkäsi johonkin virheeseen. En tiedä tuliko se download-vaiheessa vai vasta asennusvaiheessa sen pirun manager-ohjelman takia. Olin puolenkymmentä kertaa yhteydessä Ubiin samasta asiasta ilman apua. Lopulta luovutin - turhaa ajanhukkaa 9 euron pelin takia.

Ainakaan Ubilta en osta yhtään mitään downloadina enkä mistään muualtakaan, jos sitä ohjelmaa ei saa toimimaan periaatteella normaali asennus ja keycode. Myöhemmin hankin IL-2 1946-version, jolla tulee myös tuo Il-2, mutta CD-rompuilla. Niiden kanssa ei ole ollut ongelmia.

Pekka

Juuri näin.  Toisaalla täällä olen asiasta kirjoittanut.  Itse olen sitä mieltä että MAKSAA VAIVAA odotella vaikka kuukauden jotta saa mieleisensä boxed version tuotteesta.  Eihän esim kuukauden odottelun aikana simu minnekään katoa ja nykyään kun FSX on genrensä viimeinen simu niin uuttakaan ei ole tulossa joten voi rauhassa odotella lisureita ilmestyviksi rompuille kun ei ole kiirettä sen vuoksi että uutta simuversiota jo pukkaisi kun vanhankin simun lisurit olis vielä tilauksessa.

Itse odottelin kuukauden päivät jotta sain PMDG:n 747-400X boxed tuotteena enkä ole yhtään harmissani, päin vastoin. Mukana tulivat tuplana manuaalit, FMClle omansa(vaikka Level-D 767 FMC näyttääpi toimivan pääsääntöisesti samalla viisiinn) ja kun joskus on tarvetta uudelleen asennukseen tai useammalle pc:lle asennukseen ei tarvi pelleillä kaiken maailman netin kautta suoritettavien uudelleen aktivointien kanssa.

Joskushan on pakko tyytyä pelkkään download versioon jos tuotteesta ei ole saatavilla boxed versiota eikä tule, hyvänä esimerkkinä Level-D:n 767-300ER for FSX jonka luvattiin melkein vuoden päivät ilmestyvän romppuversiona ja aina deadline muuttui myöhemmäksi ja kun lopulta tiedustelin asiaa Level-D:n Darylilta hän ilmoitti että ei heillä ole ollut suunnitlemissakaan tehdä FSX versiosta romppupakettia, tieto oli perätön!!

Itse elän sillä mentaliteetillä että mieluimmin Boxed versio kuin download jos se vain onnistuu kunhan ei vuotta joudu odottelemaan, siinö oma kipukynnykseni.  Esim jos joskus tulevaisuudessa netti kaatuu kuten on jo monta vuotta uhkailtu, niin mites sitten asennat download version uudelleen jos siihen nettiä tarvitaan??  Kun tuote on ostettu rompuilla niin homma toimii kivuitta eikä tule kaikkia turhia naamanliikkeitä kuten Henrin hyvä esimerkki osoittaa.

En ymmärrä miksi nykyajan nuorisolla on kaikkeen aina niin pirunmoinen kiire??  Heti pitää saada uusi tuote ladattua vaikka monta kertaa kannattaa odotella hetken, koska uudessa on aina bugeja ja muutaman kuukauden kanssa tulee korjattu versio päivitettynä eikä tarvi tuskastella bugien kanssa.  Nytkin PMDG MD11 on tulossa taas uusi FSX päivitys(monesko lie) ja sen jälkeen varmaa siitä ilmestyy sitten romppuversio jota odottelen.

Tottakai mieltä on niin monta kuin simuilijaakin joku liputtaa ladattavien, joku(kuten minä) boxed versioiden puolesta.  Varmaan ihan riippuu siitä mitä tuotteeltaan haluaa.  Itse olen kai niin vanha(ja vanhanaikainen) että en luota nettiin 100% vaan haluan konkreettisen vastineen rahoilleni eli valmiin tuotteen kauniissa paketissa ;)

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
.

Mutta entapä sitten nämä ladattavat tuotteet joihin saa sen Cd-Servicen?

Niin mitä ne sitten ovat? Niistä kun ei ole olemassa virallisesti Boxed versiota, esim. Swedflightin maisemat, France Vfr maisemat ym. ym.

tuleeko sieltä sitten vain poltettu Cd-levy muovipussissa vai mitä?

???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin mitä ne sitten ovat? Niistä kun ei ole olemassa virallisesti Boxed versiota, esim. Swedflightin maisemat, France Vfr maisemat ym. ym.

tuleeko sieltä sitten vain poltettu Cd-levy muovipussissa vai mitä?

???

Juuri näin, kyseessä on poltettu Cd/dvd.

Minä olen kokeeksi tilannut SimMarketista pari kertaa Cd-servicellä muutaman lisurin, ja tavara on saapunut molemmilla kerroilla viikon sisällä ruskeassa kirjekuoressa postilaatikkoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa Jukan viestissä on järkeä. Kyllä se maksaa sen odotteluun kuluneen ajan aikanopeasti takaisin. Ja niin kuin Pekka jo totesikin, ei downloadien kanssa kaikki aina toimi.

Niissä kun piilee sellainekin vaara, että jos ei ole varmuuskopioita ottanut ja poistaa vahingossa ne tiedostot, ei niitä saa takaisin kuin maksamalla tuon hinnan uudestaan

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään