Guest Hake

FSX katuu

14 viestiä aiheessa

Oisko kellään tietoa tai kokemusta miksi FSX kaatuu Visbyyn länsipuolella väylällä UL990 FL300 n. 85 mailia SUP:sta koiliseen, välillä Kotam Perry, koneena default B737.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä kai tuossa mitään erityistä syytä ole. Joku oma bugi mitä nyt peleissä normaalistikin on. Tämä nyt ei paljoa kertonut, mutta joku tietävämpi oikaiskoon.

btw. oletko asentanut lisäreitä scenerylle pohjoismaihin? 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oisko kellään tietoa tai kokemusta miksi FSX kaatuu Visbyyn länsipuolella väylällä UL990 FL300 n. 85 mailia SUP:sta koiliseen, välillä Kotam Perry, koneena default B737.

Samalla koneella olen lentänyt tuolla samalla reitillä, samoin Level-D 763:lla eikä itsellä ole mitään kaatumisia ollut, tosin vuoden aikana simu ei muutenkaan ole kertaakaan kaatunut kesken lentojen :thmbup:

Onkos lisureita asenneltu tienoille?  Itsellä oli aikanaan ongelmaa Belgian ja Hollannin kentillä kun oli platoilla ja rullausteillä puita melkein joka kentällä mm EHAMilla mutta kun kävin läpi lisureita yksitellen otin ruksin pois ruudusta ja kokeilin, niin yksi Belgian addonkenttä(en muista enää nimeä) oli se joka aiheutti ongelman.

Summa summarum,FSX.ssä on kätevä lisurin poisto vaikka väliaikaisesti ottamalla siellä Scenery Libraryssa rasti pois sen lisurin nimen edestä jonka haluaa poistaa.

Jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaatuminen tapahtuu muillakin lentokoneilla ja jos lennon aloitus kentäksi valitsee ESSV:n niin FSX kaatuu muistin vähyyteen.

Oheiseen kuvaan on punaisella merkattu alue jossa lennoilla kaatumiset tapahtuu.

[ attachment removed / expired ]

Tässä käytössä olevat Swe scenerit

[ attachment removed / expired ]

Testaaminen jatkuu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Epäilisin ongelmaksi landclass tiedostoa, joka on väärin asennettu simulaattoriin. Landclass tiedostolla täytyy olla vaan oma kansio ja yksi ainut alikansio esim. Landclass\Scenery\ ja tuonne scenery kansioon juuri sijoitettu tämä landclass tiedosto, sille ei pidä olla omaa texture kansiota. Joten kokeileppas tehdä sille landclass tiedostolle oma kansio rivinsä ja lisäät sen erilleen FS:ään Scenery Librarystä, pitäisi ainakin sen ongelman aiheuttajana loppua siihen. Yleensä väärin asennettu landclass tiedosto aiheuttaa "memory leakin".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Poistin käytöstä kaikki Ruotsin addon scenet mutta FSX kaatuu mutta ei anna ilmoitusta muistin loppumisesta. Tuossa Landskrona LC kansiossa on scenery kansio jossa ovat landclass tiedostot.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Poistin käytöstä kaikki Ruotsin addon scenet mutta FSX kaatuu mutta ei anna ilmoitusta muistin loppumisesta. Tuossa Landskrona LC kansiossa on scenery kansio jossa ovat landclass tiedostot.

Onko nämä siis kaikki lisäosat mitä olet asentanut, onko esim jokin asennusohjelma ollut näillä, että mahdollisesti olisi kopioinut tiedostoja muualle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei siinä ole kaikki lisäosat, mutta ajattelin Ruotsi scenejä koska ne on Gotlannin lähellä. Lisäosia on Itämeren ympärille.

Tarkennus: Kun aloitan lennon ESSV:ltä niin FSX kaatuu ja käynnistyy uudelleen Loading Airtraffic controler 83%.

On sama mistäpäin tai millä korkeudella tulee ko. paikalle niin FSX kaatuu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huomenta onks sulla estonian puolella mitään asenettu mulla kaatu samoilla kohdilla ennen.Kun poistin pikku kentät virosta ongelma häipy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On minulla Ruhnu ja Viljandi sekä Tallinna. Pitääpä kokeilla.

Edit: Ei auttanut. Toinen havaittu paikka FSX:n kaatumiselle on EVRA Riga CTR:n pohjoispuolella.

Edit2: Kentät joilla kentän valinnan jälkeen kaatuminen: ESDB Angelholm, Ruotsi; ESSV Visby, Ruotsi; EVRA Riga, Latvia  ; EVLA Liepaja, Latvia

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt ongelma näyttää ratkenneen. Syylliseksi näyttää muodostuvan syystä tai toisesta vahingoittunut Traffic tiedosto. Liikenne oli juuri ko. alueella.

Edit: Ongelma johtui tuosta Traffic filestä.

Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä hyvä  et toimi mä ihmettelin miks mun fsx tökkii aikas pahasti millä koeella/panel tahansa kaveri tuli käymään ja veti netti peliä -0 scenery asetuksilla (siis pinnoilla 300 ja ylös päin) ja kuinkas ollakkaan lähdin TNT 747(posky) efhk -liege reitille ihmettelin miten toimii tänään niin hyvin ilmeisesti olen instannu jonkun europe terrainin tai jotain muuta mutta kaikki toimii hyvin mulla on kaikki SUOMI filut koneella jopa finterrain fsx siis kysymys minkäköhän paketin mä oon instannu todellakin fsx ja kaikki scene ja muut -0 paitsi jetway ground poppoo on 50% jopa swedutkin näyttää upeelta?!!!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä hyvä  et toimi mä ihmettelin miks mun fsx tökkii aikas pahasti millä koeella/panel tahansa kaveri tuli käymään ja veti netti peliä -0 scenery asetuksilla (siis pinnoilla 300 ja ylös päin) ja kuinkas ollakkaan lähdin TNT 747(posky) efhk -liege reitille ihmettelin miten toimii tänään niin hyvin ilmeisesti olen instannu jonkun europe terrainin tai jotain muuta mutta kaikki toimii hyvin mulla on kaikki SUOMI filut koneella jopa finterrain fsx siis kysymys minkäköhän paketin mä oon instannu todellakin fsx ja kaikki scene ja muut -0 paitsi jetway ground poppoo on 50% jopa swedutkin näyttää upeelta?!!!!

Olisko tuota enää epäselvemmin voinut kysyä? :o

JUKKa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

joo se on totta sorry vaan kaikile!Mutta olin täällä sivuilla jo vuonna perunat ja lihapullat mutta pannaan uusix/fsx/vista/atrradg/se oli tosi mageeta vetää B757 vanhoilla väreillä FS98/silloin ku se oli/ aina pelottaa tulla näitten gurujejen juttussille en enää kiusaa teitä että  näin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään