Toni Määttänen

Talojen katot ovat seiniä!!!!

16 viestiä aiheessa

Eli tietääkö joku mikä lisäscenery aiheuttaa tämän tekstuuriongelman? Olen yrittänyt paikantaa vikaa, mutten ole löytänyt aiheuttajaa. Talojen katot ovat selvästi kaksi talon katon päätyä päällekkäin, kuten kuvasta näkyy.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse olen huomannut saman ongelman välillä, mutten ole jaksanut kiinnittää huomiota, koska sitä ei aina huomaa...

 

Edit: Vastaus kelpaisisi sii kyllä minullekkin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vastaus on niin yksinkertainen, kun ottaa selville mikä tekstuuri on käytössä noilla autogen rakennuksilla katon osalta, ja muuntaa vaikka itse luodun kattotekstuurin korvaavaksi tälle tekstuurille mikä näyttää sen noin. Varmaan sellainen 5min urakka, ja 2min jos tietää suoraan mikä tekstuuri joutuu muokattavaksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaaha, neuvoppas sitten meitä tietämättömämpiä miten se hoituu, kun kerran noin nopeaa.

Ensimmäiseksi, lataa ja asenna DXTBMP, sitten otat rennon asennon, googletat vaikka sellaisen ihan itse haluamasi kattotekstuurin tuolle korvattavalle ongelma tekstuurille.

Sovitat sen bittikartan kokoon, sen jälkeen kun on sinulla selvillä se tiedosto mikä korvataan tällä uudella kattotekstuuri tiedostolla, otat ja avaat DXTBMP ohjelman, sillä avaat sen tekstuurin jota haluat muokata, heität sen DXTBMP:n(DXTBMP ikkunan vasen alakulma ja sieltä nuoli alaspäin kuvaketta kerran napsauttamalla) kautta suoraan MSPaintin ikkunaan josta dxtbmp luo NORM.BMP tiedoston muokkauksen ajaksi C: asemallesi, sitten seuraavassa vaiheessa otat sen kattotekstuuri tiedoston auki jonka haluat liittää tähän korvattavaan kattomalliin ja kopioit sen kokonaisuudessaan ja liität sen NORM.bmp tiedostoon ja Tallennus. Sen jälkeen DXTBMP ikkuna auki, sieltä ikkunan vasemmasta alakulmasta painat kerran kuvaketta jossa on nuoli ylöspäin, huomaat siis että tämä tuo nyt sen tekstuurin sieltä NORM.bmp tiedostosta suoraan DXTBMP:lle, ja sitten tallennus vaikka 32bit extended muotoon ja avot.

 

Näin se ongelma korjaantui.

 

Jos Kimikin vähäänkin vaivautuisi opiskelemaan itse näitä asioita, niin huomaa että miten helppoa se loppujen lopuksi on. Omalle kohdalle näitä simun tekstuuri ongelmia on kuule 6 vuoden simu maisemien teon aikana sattunut monia vastaan ja itse oppineena olen pitkälti ongelmat korjannut. Joten kokemus se tässäkin on sanomassa karvaalla rintaäänellä, että koko hommaan ei paria minuuttia pidempään mene jos edes vähänkin vaivautuu tekemään tai opiskelemaan teksturointia simussa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

se nyt on vaan sellainen juttu, että sitä virheellistä tiedostoa ei löydy!!!!!!!!!!!!!

 

Pakkohan sen sielä on olla jos se tuollaselle näyttää :)

Etit sen vaan sieltä simun Texture kansiosta, sinne suurin osa Autogen tekstureista on laitettu.

Mulla on siihen ongelmaan vaikea sanoa mitn, koska ei ole omassa simussa tuollaista probleemaa ja sen nojalta on myös vaikea arvailla mikä tekstuuri se siten on.

Mutta jos olisi ongelma itsellänikin tuon tekstuurin kanssa, olisin sen jo korjannut ja varsin lähettänytkin sinulle sen korjatun version.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vinkki vinkkinä voisin mainita, että kannattaa lähteä siitä liikenteeseen, että katsot tarkkaan tuon kattotekstuurin kuvan ja sen perusteella se saattaakin löytyä helpommin ja nopeampaan sieltä simun kansioista.

Päätä häkää sitä tuskin kannattaa etsiä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vinkki vinkkinä voisin mainita, että kannattaa lähteä siitä liikenteeseen, että katsot tarkkaan tuon kattotekstuurin kuvan ja sen perusteella se saattaakin löytyä helpommin ja nopeampaan sieltä simun kansioista.

Päätä häkää sitä tuskin kannattaa etsiä.

 

joo. ASia on nyt vaan sillä lailla etten löydä tuota tekstuuritiedostoa. Kaikki käyty läpi. ei löydy.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

joo. ASia on nyt vaan sillä lailla etten löydä tuota tekstuuritiedostoa. Kaikki käyty läpi. ei löydy.

Kyllä se siellä on, ei se muuten näkyisi tuollaisenaan siellä simussasi vaan kuten yleensäkkin sellasissa tapauksissa jos jtn tekstuuria ei ole sielä simussa, niin se objekti näkyy harmaana tai valkoisena.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

sanoin, ettei löydy enkä ettei sitä ole. Kävin jokaisen tiedoston läpi. Annan olla. Tuntuu vaan niin pirun tyhmältä tuollainen seinäkatto. Epäilen että se on noita finnterrain- lisäreitä joista se tuli. Ainakin niiden asennusten jälkeen huomasin asian. Photosceneryitä yms...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei FinnTerrain tuommoista aiheuta, se muuttaa Suomen maastoa ym. eikä tekstuureita. Koitapa vaikka kopsata kaikki BLD-alkuiset tekstuurit simusi asennuslevykkeeltä simusi Textures-kansioon ja katso auttaako. Käytännön vinkkejä jnejnejne- triidistä löydät levykkeen mistä nuo tekstuurit löydät.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja jos käytössä on FS9, kokeile ladata kirjastosta Finnbuildings ellei jo ole. Tämähän korvaa talojen BLD- alkuiset tekstuurit eli samat mitkä Otto neuvoi hakemaan simun asennuslevyltä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja jos käytössä on FS9, kokeile ladata kirjastosta Finnbuildings ellei jo ole. Tämähän korvaa talojen BLD- alkuiset tekstuurit eli samat mitkä Otto neuvoi hakemaan simun asennuslevyltä.

Allekirjoituksesta päätellen on FSX.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.simforums.com/forums/forum_posts.asp?TID=28936      Tässä forumosoitteessa  mainitun "Enhanced Major Metro Autogen" -paketin readmestä suora lainaus  "We have identified a single issue in which FSX renders a gable roof texture over some flat roofs from time to time.

 

There appears to be an error in the FSX code for FLAT ROOF calls through the regionalization system which changes autogen based on where it displays in the world. So far the only area the issue appears is in the regions mentioned below. Unfortunately there is no solution to fix through changes to the textures because removal or moving the gable autogen roof texture would damage all the gable roof houses. It was not easy to spot before the textures were enhanced however after the enhancement process the out of place texture is easier to see.

 

 

There is an image in this directory which shows what this issue looks like in the sim. I marked the image where the issue appears

 

Please review it.

 

Please be aware this issue is NOT caused by this autogen texture enhancement package and the same problem is present in FSX default.

 

The gable roof error seems to only appear in these areas:

 

North America, northern areas especially the northeast

 

Europe in central and northern areas

 

We have not seen the problem display anywhere else.

 

 

 

It does not appear everywhere or on all flat roof buildings.

 

Unfortunately we do not have the time to try and find the source of the problem in FSX and correct it.

 

No other issues are noted.

 

 

 

Eli kyseessä on FSX:n bugi.Muuten kyseinen paketti kannattaa asentaa,se korjaa monia asioita.

                   Vexi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään