Guest teropa

EFOU skene ongelma

15 viestiä aiheessa

Moro,

Mikähän mahtaa olla vikana kun tuossa uudessa EFOU maisemassa FS2004:ssa on semmonen ihme layeri maan päällä, jonka paikka muuttuu koneen mukana. Sen layerin läpi kaikki maatekstuurit näyttää kummalta, ja layerin reuna on ihan suora viiva.

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa täälläkin... Koitan viikonloppuna ehtiä katsomaan mikä helkutti siellä on.

Oukki doukki. Kiitos, Mikko!

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä FS9, maisema meni kauheaksi sutuksi aina kun EFOU ilmestyi näytölle.

Alkoi kova vian etsiminen.

Ratkaisu minun simulaatorissani: piti poistaa scenery-kansiosta tiedosto "lekohalli.bgl".

Sen jälkeen kaikki toimii kuten pitääkin - lekohallin paikalla tosin on sitten rakentamaton tontti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä FS9, maisema meni kauheaksi sutuksi aina kun EFOU ilmestyi näytölle.

Alkoi kova vian etsiminen.

Ratkaisu minun simulaatorissani: piti poistaa scenery-kansiosta tiedosto "lekohalli.bgl".

Sen jälkeen kaikki toimii kuten pitääkin - lekohallin paikalla tosin on sitten rakentamaton tontti.

Hmm.. mielenkiintoista. Kokeilkaas muutkin samaa. Itellä on vähän vaikea todeta noita vikoja kun kaikki toimii omassa simussa. Tuon pohjan ei pitäisi aiheuttaa mitään ongelmaa itsessään, se on tehty ihan samalla tavalla kuin muissakin maisemissa.

- Mikko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä valitin samasta ongelmasta jo silloin, kun Oulun scene oli juuri valmistunut/testivaiheessa.

Jos on lentokoneessa Oulun kentän  parkkipaikalla, näkyy ympärillä maassa ihmeellinen suorakaiteen muotoinen "tekstuuri", joka peittää asfaltin tai ruohikon ja liikkuu, kun itse liikku koneella.

Toinen ongelma on se, että ylhäältä päin katsotussa kuvassa koko Oulun alue menee epätarkaksi, kun Oulun kenttä on käytössä. Defukentällä ilmakuvat ovat tarkkoja.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tähän ongelmaan löytynyt ratkaisua? Itselläni on sama ongelma...

Moro!

Ilmeisesti ei joten poistin EFOU:n ja lisäksi samantapainen vaiva oli 1.6 EFHK:lla joten palasin vanhempaan versioon koska tuli saataville. EFHK:lla tosin vaiva oli silloin vain silloin kun laskeutumisvalot näkyivät eli oli hämärää niin nurmikko tuli esiin.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo... Itselläni Oulussa tätä ongelmaa en ole huomannut kun noustessa tai ylilentäessä. Maa-alue plurraantuu todella pahasti ja kun tietyn matkaa mennään Oulun ohi, niin tarkka maa-alue rupee taas piirtymään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HEP? Ratkaisuja kenelläkään vieläkään tähän?

Minulla melko-toimiva Oulu: Otin pois käytöstä ne maa / kiitotie texturit ja tein kiitorata ja rullaustiet etc AFCAD:in kanssa (jos muistaan siihen piti myös poistaa muutaman excludin ja laitoin omat)...

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen nyt uhrannut pari tuntia tuohon ongelmaan ja lopputulos on se että sen sutun saa aikaan tosiaankin lekohalli.bgl tiedosto ja sen "taso" ongelman saa aikaan EFOU_Rwys.bgl tiedosto.

Nämä kun poistaa niin kaikki toimii ongelmitta, tai siis ilman noita kahta ominaisuutta.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No hyvä että Ari löysi syyn tuohon laattaongelmaan. Nimesin muuksi mainitun tiedoston ja hyvin toimii.

yES

PS. Myös lekohallin nimesin muuksi. Blurri hävisi ja kenttäympäristö toimii paremmin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä ongelna on myös FSX:ssä. Huomasin kun laitoin koneen varjot päälle ja menin kiitotien päähän niin varjoa ei näykkään. Vähän kun siirtää koneen paikkaa niin varjo taas näkyy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En kehannu uutta ketjua tehä joten jatkan tähän.

Mikähän mahtaa olla vikana Oulun kentän sceneryn kanssa? Default -rakennukset vääntyvät sceneryn omien rakennuksien päälle, kuten alla olevasta kuvasta voi huomata. Olen poistanut sceneryn tiedostot ja asentanut ne uudelleen, mutta ongelma ei poistunut niinkään. Simuna toimii FSX. Mikä neuvoksi?   ???

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään