Guest Masku-Meen

Moottoreitten äänet sekaisin FSX:ssä

10 viestiä aiheessa

Tämä vika on esiintynyt alusta asti (Ai mistä alusta? No siitä, kun simu tuli taloon! ;))

Monissa lentokoneissa tapahtuu sillä lailla, kun laittaa kaasua pienemmälle niin täysikaasu "jää taustalle" elikkä täysikaasun ääni kuuluu päällekkäin sen nykyisen kaasumäärän kanssa. Tämä on tosi inhottavaa, kun kone pyörii vaikka puolikaasulla niin seassa huutaa täyskaasun ääni.

Mistäs lähdetään tätä tutkimaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla täsmälleen sama ongelma, ja lisäisin Matin viestiin sen että ei väliä onko default, freeware- tai payware- kone, ongelma sama kaikissa. Jeteissä sitä ei niinkään huomaa, mutta potkurikoneissa ja helikoptereissa ongelma on kerrassaan kiusallinen. Samaten käy niin, että kun asematasolla moottorit sammuttaa, vaikka cockpit- näkymässä, moottorien ääni häipyy, mutta kun vaihtaa näkymän koneen ulkopuolelle moottorit huutavat taas täysillä. Joten todella kiva jos joku asiasta jotain tietäisi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla täsmälleen sama ongelma, ja lisäisin Matin viestiin sen että ei väliä onko default, freeware- tai payware- kone, ongelma sama kaikissa. Jeteissä sitä ei niinkään huomaa, mutta potkurikoneissa ja helikoptereissa ongelma on kerrassaan kiusallinen. Samaten käy niin, että kun asematasolla moottorit sammuttaa, vaikka cockpit- näkymässä, moottorien ääni häipyy, mutta kun vaihtaa näkymän koneen ulkopuolelle moottorit huutavat taas täysillä. Joten todella kiva jos joku asiasta jotain tietäisi.

Ettei vaan se ulkona oleva ääni olisi APU:n ääni? Minäkin olen joskus ihmetellyt, että kun moottorit ovat vielä päällä vaikka sammutin ne, ja sitten huomaankin, että ovat ne pysähtyneet, eli se voi olla APU:n ääni.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm... Mikäs se sellainen APU oikein on? No enivei se on tosi inhottavaa tuo. Mitenkäs pääsisi irti tuosta viasta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm... Mikäs se sellainen APU oikein on? No enivei se on tosi inhottavaa tuo. Mitenkäs pääsisi irti tuosta viasta?

APU = Auxiliary Power Unit. En usko että se johtuu APUsta, koska mullaki kuulu saman laista ääntä ennen, mutta ei enään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

APU:n ääni ei ole samanlainen mitä tässä varmaan tarkoitetaan. Esim. minulla Me109:n äänet temppuilee ihan 10000ft:ssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, ei ole APU. Olen huomannut tämän esim. Grumman Goosessa, jossa ei todellakaan ole mitään APU:a.

Yritin aikanaan tutkia, onko tuon koneen sound.cfg:ssä joku bugi, mutten tullut hullua hurskaammaksi.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No hyvä, että muillakin on sama onkelma, että tietää, että se ei ainakaan minun koneestani ja asetuksistani johdu!

Seuraavaksi meidän pitää selvittää syy ja fiksata se kuntoon! ;)

Mulla tätä vikaa esiintyy esim. C172:lla, ja oikeastaan kaikilla koneilla aika-ajoin.  Grumman Goosella se esiintyy aina.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Testailin juuri Flight Replican Bf109:ä ja accleration packin Mustangia ja molemmilla koneilla jäi moottorit "huutamaan" täysillä, vaikka kaasu oli nollissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään