Guest oldmanpilot

Mistä maalit Wilcon busseihin?

16 viestiä aiheessa

Nyt kun siirryin FSX aikakauteen asensin Wilcon FSX versiot busseista simuun. Menin sitten Wilcon sivuille hakemaan Finnair repaintteja mutta ups, eipä niitä siellä näkynytkään? Miten aivan muistelen, että olisin hakenut sieltä ne silloin FS9 aikakaudella vai oliko ne jossain muualla.. hmm?

Kuka osaisi neuvoa mistä ne sai? Vai oliko Wilcolla ja poistettu sieltä vai mikä?

Yst terv

TT

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt kun siirryin FSX aikakauteen asensin Wilcon FSX versiot busseista simuun. Menin sitten Wilcon sivuille hakemaan Finnair repaintteja mutta ups, eipä niitä siellä näkynytkään? Miten aivan muistelen, että olisin hakenut sieltä ne silloin FS9 aikakaudella vai oliko ne jossain muualla.. hmm?

Kuka osaisi neuvoa mistä ne sai? Vai oliko Wilcolla ja poistettu sieltä vai mikä?

Yst terv

TT

Avsimista löytyy paintteja... Wilcon sivuilla ei ole ollut kuin A321:n paintti Finskin väreissä, joka on edelleen täällä http://www.wilcopub.com/index.cfm?fuseaction=extra_airbus1. Lisäksi täältä löytyy lähes täydellinen lista kaikkien dösien painteista http://www.iemit.com/forum/forum.asp?FORUM_ID=26.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan täällä Nordicin tiedostokirjastossakin on kaikille Wilcon busseille Finnairin paintit.

Flight Simulator - Aircraft - Airline Fleets - Finnair. Sieltä alaspäin, niin tulee 319:lle, 320:lle ja 321:lle paintit. Ne tunnistaa siitä, että niissä lukee Oricinal aircraft from Wilco/Feelthere required (tjsp). On isollekin bussille (343), 333:lle on tulossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan täällä Nordicin tiedostokirjastossakin on kaikille Wilcon busseille Finnairin paintit.

Flight Simulator - Aircraft - Airline Fleets - Finnair. Sieltä alaspäin, niin tulee 319:lle, 320:lle ja 321:lle paintit. Ne tunnistaa siitä, että niissä lukee Oricinal aircraft from Wilco/Feelthere required (tjsp). On isollekin bussille (343), 333:lle on tulossa.

Tuota tuota, nuo on 2004 versiolle, ei FSX:lle..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, kyllä paintit tosiaankin löytyy, ja kiitos jälleen tekijälle!

Wilcon bussit vaan on täyttä potaskaa (koko perhe)! Joku syyttää AIRAC:eja, mutta turhaan. Aika monet AIRAC:it testanneena voin vaan todeta, ettei Wilcon FMC+autopilotti toimi! Jos konetta/koneita käyttää ilman FMC:tä saattaa ne olla ihan kelvollisia!

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Wilcon bussit vaan on täyttä potaskaa (koko perhe)! Joku syyttää AIRAC:eja, mutta turhaan. Aika monet AIRAC:it testanneena voin vaan todeta, ettei Wilcon FMC+autopilotti toimi! Jos konetta/koneita käyttää ilman FMC:tä saattaa ne olla ihan kelvollisia!

No miksi sinä sit lennät niillä jos joka paikassa pitää asiasta avautua? Kyllä minulla pelittää vallan mainiosti, edelleen! Ei kannata liian tosissaan ottaa tätäkään harrastusta ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No miksi sinä sit lennät niillä jos joka paikassa pitää asiasta avautua? Kyllä minulla pelittää vallan mainiosti, edelleen! Ei kannata liian tosissaan ottaa tätäkään harrastusta ;)

En muista sitä, lennätkö lentosi verkossa vai et? Itse lennän. Joka ainoalla lennolla (10 lentoa) on ollut ongelmia FMC:n ja Autopilotin kanssa!!! En vaivaudu enää selittämään yksityiskohtia >:( Jos haluat puolustaa Wilcon bussia), niin voit vaikkapa lentää Oulusta Helsinkiin. Ennen Orimaalle saapumista lennonjohto pyytää jäämään odotukseen Orimaalle (ORM). Joten ohjelmoi HOLD Orimaan VOR:lle. Aktivoi kone lentämään odotuskuvio ;D Onnistuuko? (don't think so).

Kaikilla lennoillani on sattunut jotain poikkeavaa (Jotkin syyttävät huonoja AIRAC -tiedostoja)? Olen koittanut useita eri AIRAC -julkaisuja, eikä ongelma ole poistunut! Yleisin virhe on ollut se, että kone lähtee FIX:n jälkeen kohti tulosuuntaansa! Nyt voisi ajatella, että "kikkailemalla", eli poistamalla esim. KO. FIX:n ongelma poistuu, mutta aina näin ei käy! Tämä ainainen "kikkailu" FMC:n suhteen on saanut näkemään punaista! Viimeksi Lontooseen lentäessäni kaikki meni ok. Tosin lentotietokone ei taaskaan säätänyt lentoonlähtö-trimmiä automaattisesti?. OK, mutta valitessani STAR:n kiitotielle 09L lähti kone hetken päästä jälleen lentämään tulosuuntaansa! Että tämä olikin noloa jälleen.

Enkä tosiaankaan enää meinaa lentää "niillä". Koneet eivät kertakaikkiaan sovellu realistiseen operointiin!

Jos olet sitä mieltä ettei kannata ottaa "liian tosissaan tätä harrastusta", niin voin vain vastata, että minä haluan ottaa tosissaan tämän harrastukseni! Se ei toki tarkoita sitä, että jokaista yksityiskohtaa fanaattisesti toteuttaisin! Kaikellahan on rajansa? Yhden reittilennon suunnitteluun menee silti aikaa kaikkine paino, polttoaine, tuuli sekä sään tutkimiseen ja reitin valitsemiseen ja laskemiseen jo ennen lentoa vähintäänkin tunti! Ja tunti näiden ed. mainittujen asioiden suhteen on minimi! Sitten itse lennolla onkin varsin "hauskaa" todeta ettei lento taaskaan onnistunut! Näitä "hauskaa" kokemuksia on nyt sattunut aivan liian usein (joka lennolla jotain), joten Wilco saa jäädä omaan arvoonsa ainakin minun puolestani!

Toivottavasti Virtual Finnairilla suhtaudutaan myönteisesti pyyntööni päästä Boeing 757-200 ohjaimiin :thmbup: Vaikka lennot taas jälleen olisivat pitkiä, niin ainakin realistisia uuden ja paremman FMC:n johdosta!

Edit: Hieman tarkentavaa lisäystä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi Mika

Kiitoksia asiallisesta vastauksesta. Tuon HOLD-kuvion jättämisen ymmärrän ja samaa vikaa on ollut itsellänikin niin Wilcolla kuin PMDG:n Jumbolla, joilla pääasiallisesti lentelen. Muuta vikaa en FMGC:ssä tiedä. Ilmeisesti kertomasi FIX:n jättö väärään suuntaan liittyy juuri tuohon Holdaamiseen? Verkossa tosiaan lennän 100% lentoni ja yli 300h on tullut Wilcon dösillä lennettyä ja olen pärjännyt hyvin. Mikäli holdi käsky tulee niin varaudun lentämään sen itse headingilla mikäli ei toimi. Viime lennolla Funchaliin holdi toimi 20 minuuttia moitteetta ja lensi kuvion kuten pitää.

Minä olen ainakin syyttänyt Airaceja ja syytän edelleen. Se mihin kaikkeen huonot Airac:t vaikuttaa, en osaa tarkasti yksilöidä. Lennän todella paljon ristiin edellämainitulla Jumbolla sekä Wilcon dösillä ja samat vaivat tuntuvat olevan; holdissa pysymättömyys/virheellinen liittyminen holdiin/väärä suunta, jopa tuhansia maileja väärässä paikassa olevat T/D pisteet jne.. Viimeisimmän lähes toimivan Airac:n muistan vuoden takaa maaliskuulta. Nyt muutamassa viimeisemmässä päivityksessä on taas ollut vikoja enemmän ja vähemmän. Läheskään kaikki "viat" eivät johdu Navigraphista vaan sen ja lisureiden yhdessä toimimattomuudesta ja tietysti lisureista itsestään.

Juu jokainen harrastaa miten tykkää, se sallittakoon! Oma harrastukseni rajoittuu huomattavasti kapeammalle sektorille kuin esimerkiksi sinun. Osaisin jopa operoida nykyään realistisemmin mutta koen konkreettisemman lentämisen mukavammaksi ja itselle sopivammaksi kuin hienosäädön ja etukäteisvalmistelut. Se on tällä hetkellä täysin oma valintani ja kenties jonain päivänä on aikaa opetella pelit ja vehkeet entistä tarkemmin. Kuten olen aina sanonut, Wilco ei sovellu ultra-realismiin kuten monet muut tuotokset. Wilcon realismi minulle riittää tällä erää; toisille riittää, toisille ei. Kone on huomattavan helppokäyttöinen, siinä liikkuut oleellisimmat vibstaakkelit, moottorit saa ON/OFF, siinä on FMGC joka on verkossa äärettömän tärkeä jne..

Mutta toivottavasti pääset vaihtamaan konetyyppiä niin mieliharmit vähenee. Harrastaa mitä ja miten tahansa, vitutusta siitä ei kannata hankkia ;)

Ripa

P.s Minulla ei ole edelleenkään tarve puolustaa kyseistä lisuria, kuten ehdotit, vaan kertoa oma mielipiteeni omasta kokemuksestani.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuri äsken lensin Wilcon A340:llä EFTU-EFHK. ja jätin koneen pisteelle holdiin siksi aikaa, kun kävin saunassa. Siinä se kiltisti pyöri ympyrää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti kertomasi FIX:n jättö väärään suuntaan liittyy juuri tuohon Holdaamiseen?

P.s Minulla ei ole edelleenkään tarve puolustaa kyseistä lisuria, kuten ehdotit, vaan kertoa oma mielipiteeni omasta kokemuksestani

1. Ei liity millään tavalla!

2. Olet vain aina puolustanut Wilcoa! Jos olet todellakin onnistunut lentämään, kuten annat ymmärtää? niin hattua nostan :)

3. Tunnut ymmärtävän proseduurit hyvin, etkä ole avuton siis missään suhteessa? Onko minun "sektori" sitten leveämpi kuin sinun? Enpä usko. Airac 0711 on käytössä tänäpäivänä (johtuu Vroutesta), enkä meinaa vaihtaa/palata uudempaan ainakaan vielä? En ole mikään sairas "realismi friikki", mutta toimivat systeemit kyllä helpottaa kummasti tätä harrastusta!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juuri äsken lensin Wilcon A340:llä EFTU-EFHK. ja jätin koneen pisteelle holdiin siksi aikaa, kun kävin saunassa. Siinä se kiltisti pyöri ympyrää.

Hyvä että toimii... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

2. Olet vain aina puolustanut Wilcoa! Jos olet todellakin onnistunut lentämään, kuten annat ymmärtää? niin hattua nostan :)

No en kai olisi lentänyt edellä mainittua määrää mikäli se aiheuttaisi noin paljon ongelmia kuten eräillä :laugh: "Puolustanut"? Kuten kerroin, kertonut oman mielipiteeni oman kokemukseni kautta enkä kavereiden kautta.. Mikäli et ymmärrä mielipiteitäni niin sille en mahda mitään.

"En ole avuton missään suhteessa"? Enpä osaa kertoa, mistä moisen lauseen rakensit mutta olen huomattavan avuton monessakin asiassa ilmojen teillä ja varmaan maan pinnallakin, mutta pystyn elämään asian kanssa. Kuten sanoin, olen harrastuksessa tällä hetkellä sillä tasolla, johon olen tyytyväinen. Lisätietoutta tulee harrastuksen sivussa ovista ja ikkunoista ja osa niistä saattaa jäädä päähänkin. Lisätietoutta en jaksa enkä kerkeä opettelemaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HUOM!

Minun kysymykselläni oli tarkoitus. En halunnut k ommenttia wilcon busseista vaan tietää mistä saa paintit.

En myöskään puolusta wilcoa ja itselläni ollut myös ongelmia koneen kanssa mutta paremmin manuaaleja luettuani puolet ongelmista on poistunut.

Wilcossa on ongelmansa mutta parempaa maksullista fmgc bussia en ole löytänyt.

Ystävällisin terveisin

Timo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsekin lennän wilcolla vfinn lennot ja ihan samaa vikaa heittää kuin muilla. Tosin, jos vähän jaksaa säätää niin noita vikojahan pystyy "kiertään".

Tosta holdista pääsee pois ilman suurempia vaivoja dir:n kautta. Sitten SIDit ja STARit... T/C ei mene tuhansien mailien päähän jos ihan viimesenä syöttää lentopinnan. Tämä siis SIDien kanssa. STAR onkin vähän työläämpi. Eli mitä itse oon joutunut tekeen on se että kun olen jonkun lähestymisen valinnut niin tosiaan T/D on jossain nepalissa vaikka pitäs lontooseen mennä, niin yksitellen poistan ne pisteet mitkä siihen on lähestymisen myötä tullut ja syötän uudestaan(eli esmes. , poista LAM, syötä LAM uudelleen edellisen perään). Toimii takuuvarmasti, mutta kiire voi tulla. Joskus ei huvita tehdä tuota ja niinpä ihan autopilotilla väännän kurssin ja kartoista korkeus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään