Pekka Holopainen

Äänet kuuluviin helikoptereissa

6 viestiä aiheessa

Kuten tiedätte FS9:n oletushelikopterissa Bell 206B:ssa äänet ovat melko surkeat. Mm. käynnistys- ja sammutusäänet puuttuvat. Kävin Hovercontrolin sivuilla ja imaisin sieltä paremman Bell 206B:n ja siihen äänet. Asensin ohjeen mukana myös mukana tulleen muotoillun air-tiedoston, mutta en saa kopterin ääniä kuuluviin (myöskään alkuperäisellä air-tiedostolla). Mikä näissä kopterien äänissä on erikoista? Ei minulla tavallisten potkuri- tai suihkukoneiden äänien kanssa ole ollut ongelmia.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko muuttanut sitä aircraft.cfg-moottorityyppi-infoa, sillälailla, kuten readmessa neuvotaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko muuttanut sitä aircraft.cfg-moottorityyppi-infoa, sillälailla, kuten readmessa neuvotaan?

Ei siellä kerrottu mitään siitä. Miten sen pitäisi olla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse asentelin tuolta avsim:sta Bell 206:seen realistisemmat äänet ja tuolla aircraft.cfg:ssa kohdassa GeneralEngineData- engine_type pitää olla numero 1. Näin ainakin itse sain

äänet kuuluviin. Katso allaolevasta kuvasta. :)

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, justiinsa noin kuten Niklas sanoi. En ollut varma minkä paketin lataisit, mutta luulisin, että tästä johtunee tuo äänien toimimattomuus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Niklas neuvoista. Nyt toimii.

Kyllähän minä jo tiesinkin tuon Engine type-määreen, jonka ilmeisesti pitää olla sama sekä air-tiedostossa että aircraft.cfg-tiedoston "[Kenraali Kone Tieto]"-osiossa. Helikoptereilla tuo tyyppi on oletuksena 3. Tuossa se pitää kuitenkin muuttaa numeroksi yksi, joka tarkoittaa suihkukonetta! Mistähän senkin olisi arvannut, kun arvon äänien tekijä ei siitä mainitse readme.txt- tai missään muussakaan tiedostossaan mitään. Hänelle asia varmaan on itsestään selvä, mutta sitä se tuskin on satunnaiselle äänien asentajalle.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään