Guest OttoPOI

Lähestymiskartat kansioon (oli: Tyhmiä kysymyksiä muusta kuin ilmailusta, tietokoneista tms.)

13 viestiä aiheessa

Olen tekemässä suurta harkintaa, ostamassa kansiota :P Tarkoitus olisi säilöä sinne kaikenmoisia lähestymiskarttoja, joita usein on yhdelle kentälle useita, ellei useita useita  ;D Mikä olisi kätevin tapa lajitella / säilöä lähestymiskartat kentän perusteella? Onko muovitaskujen ostaminen turhaa, pystyisikö kartat esimerkiksi väkertämään johonkin A4-tee-itte-väkerryksen väliin? Tärkeää olisi myös, että lennolla saisi nopeasti tietyn lähestymismenetelmän kartan kiskaistua esiin, eikä tarvitse alkaa tuskailemaan sen kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös ihan tavalliset välilehdet toimi tuossa? Etulehteen vaan kirjoittaa, mitkä kentät mistäkin välistä löytyy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on ainakin kaikki kartat tolleen erikseen, eli yhden kentän kartat aina omassa kansiossaan.

[ attachment removed ]

Noi tollaset kansiot on tod hyviä tuohon tarkoitukseen! :thmbup: En tiedä mitä noi maksaa koska itse saan ilmaseks, mutta tuskin kovin paljoa tollaset muoviläpyskät maksaa... veikkaan että alle eurolla selviää..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noi tollaset kansiot on tod hyviä tuohon tarkoitukseen! :thmbup: En tiedä mitä noi maksaa koska itse saan ilmaseks, mutta tuskin kovin paljoa tollaset muoviläpyskät maksaa...

Itse muutaman tuollaisen olen ostanut täysin muuhun säilöntätarkoitukseen, silloin kirjakaupsta ostettuna (en mainitse nimeä, sillä mainotamisestahan minulle ei makseta ;)), oli hinta euron paikkeilla. Kyllä ne kartat pysyvät hyvässä kunnossa normissa kansiossakin, ja pääsee halvemmalla. Boonuksena vielä se, että kaikki kartat ovat samassa paikassa. Eli täältä ääni normikansiolle! o/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse muutaman tuollaisen olen ostanut täysin muuhun säilöntätarkoitukseen, silloin kirjakaupsta ostettuna (en mainitse nimeä, sillä mainotamisestahan minulle ei makseta ;)), oli hinta euron paikkeilla. Kyllä ne kartat pysyvät hyvässä kunnossa normissa kansiossakin, ja pääsee halvemmalla. Boonuksena vielä se, että kaikki kartat ovat samassa paikassa. Eli täältä ääni normikansiolle! o/

Mulla noi kaikki kansiot on samassa paikassa, ennen lentoa vaan kattelee ne oikeet kansiot sieltä... mun mielestä paljon helpompi noin kuin että kaikki kartat on samassa kansiossa, sehän painaakin jo prkl 5kg se ja kun yrität tässä näppiksen päällä sieltä selailla sitä oikeeta sivua niin... noh mutta kaikki tekee niin mikä tuntuu parhaalta... :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

sehän painaakin jo prkl 5kg se ja kun yrität tässä näppiksen päällä sieltä selailla sitä oikeeta sivua niin... noh mutta kaikki tekee niin mikä tuntuu parhaalta... :laugh:

Jotein hyötyä kun haba kasvaa karttoja selaillessa!  :laugh:

Muttajoo, itse olen siis paperiliittimellä iskenyt jokaisen kentän kartat yhteen ja lyönyt reijät reuniin ja kansioon sisälle. Tosin nykyään cockpit PC toimii kartta-alustana... ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jotein hyötyä kun haba kasvaa karttoja selaillessa!  :laugh:

Tosin nykyään cockpit PC toimii kartta-alustana... ;)

Hah ;D Toi läppärikin ois jees, kun sais tarpeeks pienen mikä ois sopiva tähän pöydälle näytön viereen... se Asuksen miniläppäri vois olla kiva.. jos ei sitten liian pieni..  :laugh: Itellä tossa joku läppäri vuodelta nakki ja kivi ja on vähän turhan kömpelö siihen hommaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Pistä ihan tavalliseen mappiin ICAO koodien mukaan eri maittain. Kokemuksesta sanon että niitä tulee todella runsaasti jos lentää paljon, lisäksi vanhenevatkin aikaa myöden. Eli harvinaisemmat kohteet joissa käyt ehkä kerran kannattaa hävittää ellei niiden saaminen ole hankalaa tai maksullisia. Itselläni on Suomen kartat mapissa vaikka nykyään en lennä täälläpäin kovinkaan usein. Muuten printtaan jokaista lentoa varten kartat.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, kiitoksia vinkeistä  :thmbup: Itse aattelin tuollaista Petrin tyylistä ratkaisua, että hankkisin noita mappeja / muovitaskuja / samantyylisiä, ja lataisin ne muovitaskut siihen kansioon ja sieltä ennen lentoa kaivaisi aina yhden mapin, jossa olisi yhden kentän kartat ja toisen missä olisi toisen kentän kartongit  :)

Nykyisellään minulla on jo joka kentälle erikseen rullaskartat omassa kansiossaan, joka on sekin jo aika täysi  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsellä on VAC ja LDG kartta samalla paperilla kääntöpuolittain, laminoituna ja mapitettuna :)

Toimii ja on helppo kääntää eikä mene mutkalle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään