Guest macklin

Ongelmia Brasiliassa.

12 viestiä aiheessa

Moro!

Tarkoitus oli lentää Dakarista  Campinakseen SBKP (Sao Paolon lähellä). Kun kävin tutustumassa SBKP:hen niin ympärillä oleva maassto oli täynnä terävä- reunaisia kukkuloita ja kauempana pystysuorat seinämät. Mitään maisemia ei Brasiliaan ole asennettu eli ilmeisesti jonkinlainen FS9:n bugi, voiko millään lisurilla korjailla?

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meikäläinen heti, että: Haa! Fs9:n bugi, heti sinne katsomaan . . . . mutta  minulla näytti siellä kaikki normaalilta defaul maisemalta, puita muutama kukkula kauempana ja kaupunki siinä vieressä . . . . :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meikäläinen heti, että: Haa! Fs9:n bugi, heti sinne katsomaan . . . . mutta  minulla näytti siellä kaikki normaalilta defaul maisemalta, puita muutama kukkula kauempana ja kaupunki siinä vieressä . . . . :-\

Moro!

Lensitkö yhtään? Asensin CD:ltä SAME:n uudelleen mutta sama vika kun mennään jonkun matkaa kentän ulkopuolelle tulee jyrkkä pudotus ja siellä alhaalla maisema näkyy tosi kauniisti. Tosin siellä sun täällä on sokeritoppia, en tarkoita lunta. Jälleen eteenpäin on jyrkkä nousu ilmeisesti samalle korkeudelle kentän tason kanssa, ilmeisesti kentän ympärillä on jonkinlainen tasanko.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En lentänyt mutta nyt lensin, kävin siellä uudestaan ja lensin Migillä jälkipoltin jyristen sinne rannikolle asti. Kävin kääntymässä SBSP:n kieppeillä ja siitä takaisin lentopinnalla 700 asti mutta ei minulla siellä mitään erikoista näkynyt, normaalia defumaisemaa vain.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Kiitos kuitenkin tämä on ensimmäinen kerta kun tällai käy, vahinko. Pitkään suunniteltu lento jäi näin kesken. Vaikka tämä ei nyt vaikuta itse lentoon niin 6 tunnin jälkeen näyttää tosi masentavalta ja muutenkin kyseisen reissun maisemat eivät vakuuta. Taidan siirtyä takaisin USA:n tai Australian maisemiin lentelemään. Tosn olis vain kiinnostanut lentää tuo Cargo B:n EBBR:n Etelä-Amerikan viikkolento.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällaisia ongelmia voivat tuoda myös asennetut terrain maisemat, siis ne jotka piirtävät vesiä ja teitä. Onko sellaisia asennettu alueelle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Kuten alussa mainitsin, mitään lisäosia ei ole asennettu Etelä-Ameriikkaan. Lähin taitaa olla Miamin-freeware kenttä.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös tuon tapaisia ongelmia aiheuta myös liian suuri TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL-arvo fs9.cfg-tiedostossa?

Silloin ilmiön pitäisi kuitenkin näkyä vähän jokapuolella. Minulle kävi aikoinaan niin, että asennettuani Project Canarias-maiseman mm. Suomen kenttien ympäristöön ilmestyi näitä jyrkkäseinäisiä "mäkiä". Canarias laittoi tuohon vertex-arvoon 21 (muistaakseni), kun se sopiva arvo Suomi-maisemille oli 19.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös tuon tapaisia ongelmia aiheuta myös liian suuri TERRAIN_MAX_VERTEX_LEVEL-arvo fs9.cfg-tiedostossa?

Silloin ilmiön pitäisi kuitenkin näkyä vähän jokapuolella. Minulle kävi aikoinaan niin, että asennettuani Project Canarias-maiseman mm. Suomen kenttien ympäristöön ilmestyi näitä jyrkkäseinäisiä "mäkiä". Canarias laittoi tuohon vertex-arvoon 21 (muistaakseni), kun se sopiva arvo Suomi-maisemille oli 19.

Pekka

Moro!

Tarkistin 19 näytti olevan. Esimerkiksi Rion alueella ei mitään ongelmia.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, tavallaan siinä on itse asiassa enemmän järkeä että jokin muu lisäosa, siis jossain kaukana, sisältää bugin ja Brasiliaan piirtyy jotain epäselvää. Ne terävät reunat kertovat todellakin siitä että jotain on pielessä, simu ei niitä yleensä muussa tapauksessa tee. Tämä nyt on vain arvailua, mutta lisäosasta sen on johduttava jos sitä ei default asetuksilla näy. En ole itse vielä tarkistanut, mutta voinen vilkaista ja kertoa kuinka äijän käy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Ei tästä nyt kannata mitään murhetta ottaa, antaa olla. On kuitenkin sen verran harvinainen alue ja tuskin tulee tarvetta käydä. Sitten on eri juttu jos rupeaa pukkaamaan samaa vikaa muuallakin. Kiitos kaikille avusta.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Freewaressa on freewaren riskit. Jokainen käyttää niitä omalla vastuullaan. "Kun rahaa ei pyydetä, ei sitä voi takaisinkaan vaatia". Ihmetyttää silti miten heppoista tavaraa toisinaan tulee vastaan eri download-siteista. Jopa tällainen täysin maallikko kuten allekirjoittanut, huomaa vikoja. Viimeistään ne näkyvät lisäosaa kokeillessa.

Ihmetyttää vain eikö lisäosan tekijä itse ole lainkaan käytännössä kokeillut tuotettaan ennen sen jakoon panemista? Esimerkiksi jotkut flightplaanit eivät edes käänny TToolsissa, koska sisältävät alkeellisia virheitä. Lisäosakentille on rakennettu hienoja lennonjohtotorneja, mutta afcadiin niitä ei ole määritelty tai sitten ne ovat väärässä paikassa ja väärän korkuisina (no FS9-simun torninäkymä on kyllä suoraan xxx:stä sekin, kun siitä ei voi panoroida). Kentillä on ns. static-koneita standeillä, mutta afcadissä on silti kyseinen paikka varattu AI-koneille, jotka sitten maisemaa käytettäessä tietenkin menevät sujuvasti sen staattisen koneen sisään. Usein nämä staattiset koneet on lisäksi upotettu suuremman bgl-tiedoston sisään, joten niitä ei voi poistaakaan poistamatta samalla suurta osaa koko maisemasta, jne...

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään