Samuli Hämäläinen

PSS Boeing 757 FMC

26 viestiä aiheessa

No katoskun se taas on niin monimutkainen ja pälpättää ihan muita asioita.

 

Simulaattorissa on myös defu-koneita ;)

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No katoskun se taas on niin monimutkainen ja pälpättää ihan muita asioita.

No katoskun sielä kerrotaan tarkasti, miten konetta tulee käyttää. Jos tuolla mentaliteetilla menet, ota vaari Juhan neuvosta ja lennä defukoneilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No katoskun sielä kerrotaan tarkasti, miten konetta tulee käyttää. Jos tuolla mentaliteetilla menet, ota vaari Juhan neuvosta ja lennä defukoneilla.

Ne taas on aika rumia mutta kyselisin suomalaista FMC versiota tosta boeingista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ne taas on aika rumia mutta kyselisin suomalaista FMC versiota tosta boeingista.

Mitä vikaa siinä englanninkielisessä manuaalin ohjeessa sitten on?  ??? Hassua, että hankitaan suht monimutkainen kone, eikä edes vaivauduta opettelemaan sitä. Seuraavaksi kyselet miten moottorit saa käyntiin?

 

Tällä ehkä pääset alkuun sen FMCn kanssa.

http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,55590.0.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ne taas on aika rumia mutta kyselisin suomalaista FMC versiota tosta boeingista.

Eiköhän se ole melkolailla samanlainen kuin 767-loota oikeassa elämässä, en sitten tiedä paljonko nuo simuversiot eroavat toisistaan.

 

EDIT_ Siis juurikin tuo minkä Sami linkitteli.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän se ole melkolailla samanlainen kuin 767-loota oikeassa elämässä, en sitten tiedä paljonko nuo simuversiot eroavat toisistaan.

 

EDIT_ Siis juurikin tuo minkä Sami linkitteli.

 

Tuossa FMC:ssä kaikki jutut on eri tavalla kuin B757 joissakin kohdissa joten aika vaikeeta silloin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa FMC:ssä kaikki jutut on eri tavalla kuin B757 joissakin kohdissa joten aika vaikeeta silloin.

Itseasiassa ei se kyllä niinkään eroa...

Ellet tuosta saa mitään irti, tartu suosiolla siihen manuaaliin ja opettele. Niinhän me muutkin olemme tehneet.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itseasiassa ei se kyllä niinkään eroa...

Ellet tuosta saa mitään irti, tartu suosiolla siihen manuaaliin ja opettele. Niinhän me muutkin olemme tehneet.

Kyllä se eroaa joissakin vaiheissa.

Ja tuon oma manuaali ei meinaa edes kertoa miten ne systeemit jne laitetaan. Tarvitsen kuitenkin suomalaista versiota tuosta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja tuon oma manuaali ei meinaa edes kertoa miten ne systeemit jne laitetaan. Tarvitsen kuitenkin suomalaista versiota tuosta.

 

Suomalaista versiota ei varmaankaan löydy. Näissä simuhommissa joutuu ennenmin tai myöhemmin opiskelemaan jonkun verran englantia...

Juha

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noniin, olisi hyviä uutisia  :)

Sain ohjelmoitua tuon systeemin ja FMC toimii. Kiitokset tuolle LDS Level-D 767 FMC Manuaalille (suom. versiolle) Jotka käänsin tähän toiseen ja toimii moiteettomasti.

Eli ongelmaa ei ole enään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noniin, olisi hyviä uutisia  :)

Sain ohjelmoitua tuon systeemin ja FMC toimii. Kiitokset tuolle LDS Level-D 767 FMC Manuaalille (suom. versiolle) Jotka käänsin tähän toiseen ja toimii moiteettomasti.

Eli ongelmaa ei ole enään.

Enkös tuossa ylempänä jo sanonut, että kyllä tuollakin sitä opetella voi?  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihmeellisiä nämä nykypäivän immeiset kun ei englantia osata yhen simu-manuaalin vertaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihmeellisiä nämä nykypäivän immeiset kun ei englantia osata yhen simu-manuaalin vertaa.

 

Noh... Toisaalta ikää näköjään 11 v. Itse osasin sanoa tuon ikäisenä: "Jack is up, Jill is down. Spot is upsidedown" ja "Cat is in the moon" ;D (ei ehkä aukea nuo lauseet muille, kuin saman ikäluokan edustajille... :P)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kun vielä tietäis, mistä tuo plaanin saa tietää:  Esimerkki lento Helsinki Vantaalta Ouluun, plaanimme on ANT UY75 OSTOS.  :-[

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt kun vielä tietäis, mistä tuo plaanin saa tietää:  Esimerkki lento Helsinki Vantaalta Ouluun, plaanimme on ANT UY75 OSTOS.  :-[

 

Katsomalla esimerkiksi ilmailukartasta. Tässä linkki, josta löytyy reitit Suomessa. Ja täältä taas löytyy lähestymiskartat yms. Suomen kentille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katsomalla esimerkiksi ilmailukartasta. Tässä linkki, josta löytyy reitit Suomessa. Ja täältä taas löytyy lähestymiskartat yms. Suomen kentille.

 

Nyt on pakko tuoda tyhmyys uudelleen esiin ja kysyy, että mistä esim. juuri tuo ANT UY75 OSTOS löytyy tuolta reittikartalta, vai onko mun näkö jo nyt ruvennu temppuilemaan ja eikös ollut jokin toinenkin sivusto, mistä tuon reitin sai suoraan kirjoitettua vaikka EFKU-EFHK?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nuo reitit eivät ole mitenkään hankalia katsoa esimerkiksi kartalta, vaikka siltä vaikuttavatkin. Kyseinen reittisi, siis ANT UY75 OSTOS, alkaa ANT-VOR-majakalta, jatkuu UY75 (upper-yankee)-lentoväylää pitkin, ja loppuu OSTOS-pisteelle. Kartalta tuon löytää ensin etsimällä ANT-VOR, joka on noin 30nm pohjoiseen EFHKlta, siitä lähtee väylä UY75 (vihreä viiva, läheisyydessä lukee 'UY75'), joka jatkuu pohjoiseen, ja loppuu lopulta KEKOX-pisteelle n. 30nm Rovaniemeltä etelään. Kuitenkin reitissäsi mainitaan, että väylältä UY75 poistutaan pisteen OSTOS-kohdalla, joka löytyy n. 30nm Oulusta etelään  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nuo reitit eivät ole mitenkään hankalia katsoa esimerkiksi kartalta, vaikka siltä vaikuttavatkin. Kyseinen reittisi, siis ANT UY75 OSTOS, alkaa ANT-VOR-majakalta, jatkuu UY75 (upper-yankee)-lentoväylää pitkin, ja loppuu OSTOS-pisteelle. Kartalta tuon löytää ensin etsimällä ANT-VOR, joka on noin 30nm pohjoiseen EFHKlta, siitä lähtee väylä UY75 (vihreä viiva, läheisyydessä lukee 'UY75'), joka jatkuu pohjoiseen, ja loppuu lopulta KEKOX-pisteelle n. 30nm Rovaniemeltä etelään. Kuitenkin reitissäsi mainitaan, että väylältä UY75 poistutaan pisteen OSTOS-kohdalla, joka löytyy n. 30nm Oulusta etelään  :)

 

No niin ja nyt sit ollaan taas vähän viisaampia, kiitos.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Plaanit vaan on ikivanhoja.  :P

Höpöhöpö....

Ellei mitään muuta, hanki navigraphilta cyclet niin johan pitäisi tulla up-to-date tietoa. Ja kyllä sitä vanhaa plaania pystyy itsekkin fixailemaan, eli ei ole este.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään