Esa Sairio

Lennonjohto katkeaa ennen Oulua

5 viestiä aiheessa

Kun lennän Helsingistä Ouluun simun oman reittisuunnitelman ja simun lennonjohdon ohjeiden mukaan reaalisäätilassa, lennonjohto "katkeaa" usein hieman ennen Oulua. Siis simu ilmoittaa, että lennonjohto on kanselloitu. Olen lentänyt täysin lennonjohdon ohjeiden mukaan. Tämä tapahtuu, kun korkeutta on pudotettu jonnekin alle 10000 jalkaan matkalentokorkeudesta ja kun Oulua lähestytään lännestä itää kohti.

Aikanaan kysyin tätä samaa, kun lensin Alain Captin MD-11:ta Ouluun. Nyt lensin A 320:lla ja sama juttu taas.

Mielestäni simun vakiolentokoneilla ongelmaa ei ole.

Minulla on asennettuna käytännöllisesti katsoen kaikki Suomen ja Pohjoismaiden lisäosat.

Mikä neuvoksi?

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli juuri sama ongelma pari kuukautta sitten parikin kertaa kun lensin Arlandaan Helsingistä.

Se sitten yhtäkkiä vain alkoi taas toimimaan  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Johtuisiko siitä että paineasetukset ovat väärät. Muistelisin että FS9:ssä ainakin simun oma lennonjohto toimii jenkkilän mukaan eli STD paineet muutetaan 18000ft  paikallisiksi (trasitionlevel). Jos yrittää esim. odottaa 5000ft ennenkuin muuttaa niin simu potkaisee pihalle.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lennonjohto kyllä jokatapauksessa toistelee sitä käskyä useampaan otteeseen jos tekee väärin, eli jos on tullut useampaan otteeseen vaikkapa käsky nousta tai laskeutua johonkin tiettyyn korkeuteen, voi olettaa ettei ole lennonjohdon haluamassa korkeudessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Johtuisiko siitä että paineasetukset ovat väärät. Muistelisin että FS9:ssä ainakin simun oma lennonjohto toimii jenkkilän mukaan eli STD paineet muutetaan 18000ft  paikallisiksi (trasitionlevel). Jos yrittää esim. odottaa 5000ft ennenkuin muuttaa niin simu potkaisee pihalle.

jukka

Painesetukset ovat oikein eli jenkkilän eli FS 2004:n tapaan.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään