Pekka Loikkanen

Finnair kouluttaa 200 uutta lentoemäntää ja stuerttia

21 viestiä aiheessa

Ilmoitus Oikotiellä:

 

http://www.oikotie.fi/cache?exit=show_job&id=135549

 

Äkkiseltään tuo 200 tuntuu aika suurelta määrältä.

 

Määrä vaikuttaa suurelta, mutta satsaukset kaukoliikenteen kasvattamiseen (seuraavaksi ilmeisesti Delhi) tarkoittaa samalla myös matkustamohenkilökunnan määrän reilua lisäämistä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä joo kun asiaa aloin tutkimaan niin lokakuussa 2006 joko Mumbaihin tai Delhiin olisi Finnaiirlla alkamassa liikenne MD-11 koneella ehkä kolme kertaa viikossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän tuo Intia ihmetyttää, sillä Finnairin myyntivaltti Aasian liikenteessähän on juuri nopeus. Miksi sitten Intian ja Suomen välillä olisi kysyntää tämmöiselle reitille? Jos Intiasta Keski-Eurooppaan haluaa, niin eikö sinne mm. Luffen sun muiden kyydissä pääse nopeammin. Ellei sitten hinta ole edullisempi. Lisää ykstoistasia tulossa? :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän tuo Intia ihmetyttää, sillä Finnairin myyntivaltti Aasian liikenteessähän on juuri nopeus. Miksi sitten Intian ja Suomen välillä olisi kysyntää tämmöiselle reitille? Jos Intiasta Keski-Eurooppaan haluaa, niin eikö sinne mm. Luffen sun muiden kyydissä pääse nopeammin. Ellei sitten hinta ole edullisempi. Lisää ykstoistasia tulossa? :)

 

Intiassa toimii paljon suomalaisia yrityksiä ja reitti onkin varmasti suunnattu etupäässä niiden työntekijöille. Tähän mennessä Suomesta lähdettäessä on joutunut kiertämään Keski-Euroopan kautta ja rahat ovat menneet kilpailijoiden taskuun. Intian reitillä Finnair pystyy varmasti saamaan osansa näistä matkustajista. Nopeuttahan tässäkin tapauksessa tulee, tosin Suomesta ja muista Pohjoismaista lennettäessä. Varmasti ihan kannattava reitti tuokin tulee olemaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

200 henkeä haussa niin tuostahan riittää väkeä vaikka

4-5:een uuteen ykstoistaseen mutta mistäs ne koneet?  :D

 

Ja intialaisethan on niin pieniä että eikös sinne

voida lentaa ihan charter 757:llakin?  ;)

 

Tosin ainakin suomalainen kännykkäteollisuus on

keskittymässä kai Madrasin suunnalle ja sehän

on maan kaakkoislaidalla eli eri suunnalla kun Bombay

ja Delhi?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paljonko Finnairilla on tällä hetkellä koulutettua matkustamohenkilökuntaa jonossa odottamassa vakituista työtä?

 

En tiedä onko jonossa (ei varmaan jos noin paljon uusia kouluttavat?), mutta määräaikaisessa työsuhteessa olevia on jonkun verran, ja heidän pestejä nyt vakinaistetaan myös.

 

Myös muuten avoimia paikkoja Aerolla:

 

"Fleet Manager

 

Finnair Technical Operations department is strengthening its Maintenance Management Organisation for Aero Airlines AS, Estonian Finnair corporate regional airline and opening a new position for fleet manager.

 

..

Applicant should have:

 

- basic education suitable for the position

- working experience in aircraft maintenance

- good knowledge of EASA and JAA regulations

- mechanic license and ATR systems knowledge is preferred

- language skills: English, knowledge of Finnish advantage"

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä onko jonossa (ei varmaan jos noin paljon uusia kouluttavat?), mutta määräaikaisessa työsuhteessa olevia on jonkun verran, ja heidän pestejä nyt vakinaistetaan myös.

 

Kesällä oli kaksi kurssia, joissa koulutettiin 20 stuerttia/lentoemäntää per kurssi ja nyt he odottelevat töihin pääsyä. Määräaikaiset on ilmeisesti vakinaistettu kokonaan, joten nuo koulutetut ovat ainoat tällä hetkellä jonossa olevat. Näin ainakin kertoo toisella kurssilla mukana ollut tietolähteeni perhepiiristä. :)

 

Vaikka lukuna tuo 200 vaikuttaa suurelta, kannattaa muistaa, että kaikkia ei kouluteta yhtä aikaa, vaan kurssit jaksottuvat pidemmälle aikajaksolle ja valmistumisen jälkeen töitä voi joutua odottamaan kuukausia. Ja jos jotain yllättävää sattuu, voi odottelu venyä vieläkin pidemmäksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Intiassa toimii paljon suomalaisia yrityksiä ja reitti onkin varmasti suunnattu etupäässä niiden työntekijöille.

 

Enpä oikein jaksa uskoa, että suomalaisilta yrityksiltä riittää Intiaan menijöitä noin parisataa kappaletta kolme kertaa viikossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Enpä oikein jaksa uskoa, että suomalaisilta yrityksiltä riittää Intiaan menijöitä noin parisataa kappaletta kolme kertaa viikossa.

 

Milläs jengi sitten kulkee duunissa kun työpaikat siirretään Suomesta Intiaan?  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Milläs jengi sitten kulkee duunissa kun työpaikat siirretään Suomesta Intiaan?  :P

 

Työkkäriin on aikaa vaikka kävellä kun Intialainen halpaduunari tekee sen duunin ...

 

Kai noi 200 koulutettavaakin valitaan Kiinan "sisäisen" haun perusteella , eikös se ole tämän päivän "trendi" ?

 

:( -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Enpä oikein jaksa uskoa, että suomalaisilta yrityksiltä riittää Intiaan menijöitä noin parisataa kappaletta kolme kertaa viikossa.

 

Pyrin tuossa lähinnä vain pohtimaan, mitä syitä Finnairilla yleensäkään on lentää Intiaan. Tuskin sitä turisminkaan pohjaltakaan aletaan lentämään.

 

Intiassahan on kehittyvät markkinat ja tulevaisuudessa liikematkustajienkin määrä reitillä tulee varmasti lisääntymään. Suomalaisten lisäksi reitti varmasti houkuttelisi jonkin verran asiakkaita muista Pohjoismaista, koska SAS:lla ei taida (vielä) olla suoraa yhteyttä Intiaan. Tietysti tästä asiasta on hieman hankala sanoa mitään, kun itse Finnairin suunnalta ei ole vielä kuulunut mitään virallista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pohjoismaista voi kieltämättä löytyä kiitettävästi asiakkaita, mutta ei toki kannata unohtaa tätä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pyrin tuossa lähinnä vain pohtimaan, mitä syitä Finnairilla yleensäkään on lentää Intiaan. Tuskin sitä turisminkaan pohjaltakaan aletaan lentämään.

 

Intiassahan on kehittyvät markkinat ja tulevaisuudessa liikematkustajienkin määrä reitillä tulee varmasti lisääntymään. Suomalaisten lisäksi reitti varmasti houkuttelisi jonkin verran asiakkaita muista Pohjoismaista, koska SAS:lla ei taida (vielä) olla suoraa yhteyttä Intiaan. Tietysti tästä asiasta on hieman hankala sanoa mitään, kun itse Finnairin suunnalta ei ole vielä kuulunut mitään virallista.

 

 

SAS lentää Köpenhaminasta Delhiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

SAS lentää Köpenhaminasta Delhiin.

 

Jaa, itse en löytänyt SAS:n aikatauluista muuta Delhiin menevää lentoa kuin Lufthansan lentämän codesharen.

 

Tuossa vielä paikka josta katsoin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa, itse en löytänyt SAS:n aikatauluista muuta Delhiin menevää lentoa kuin Lufthansan lentämän codesharen.

 

Tuossa vielä paikka josta katsoin.

 

Jaa, saattaa sitten olla niin että olisi lopettanut sinne liikennöimisen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään