Guest Ilves

Kyselyä taas.

17 viestiä aiheessa

Nyt meni kysymiseksi taas!

Olen nyt päässyt pienen askeleen eteenpäin tuossa woains asiassa, mutta mikä on sen ohjelman (luettelon) nimi jossa on ne kone paketit?

Yrityn mennä tätä yleistä simulaattoria takaperin, mutta en löytänyt sitä linkkiä, joka mulle kerran annettiin.

Mistähän sen saisi.

Mun oma AVsim ei toimi, kun telian @-boxi ei toimi ja en saa salasanaa, joka luonnollisesti katosi maailman tuliin tämän xp:n uusinnan yhteydessä.

Jos kuitenkin saan linkin, niin eiköhän se taas siitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia pojat taas.

Nyt olen löytänyt tuolta jömmastani (extern hardisk) ne paketit, jotka mulla oli ennen tämän koneen haaveria. Sain ne asennettua, mutta eivät näy simussa.

En myöskään voi ladata uusia, koska ne ovat lukittuna AVSIM sivustolle., eikä minulla ole enää voimassa olevaa salasanaa.

Hotmaili ei varmaankaan tällaisissa tapauksissa toimi, ja telian @-boxi ei toistaiseksi toimi.

Ehkäpä laitan kuvan nyky tilanteesta.

[ attachment removed / expired ]

Tällaiselta näyttää mun "utforskari" niiden AI koneiden osalta.

Ja alla tilanne Vantaalla.

p.s. Laitoin ne teiltä saamani linkit tonne mun favorit listalleni.

Kiitosta vaan niistä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hotmail tili muistaakseni toimii kyllä. Tai Gmail. Koittamalla selviää?

Edit: Itse muistaakseni kohtasin myös ongelman WoAI:n kanssa. Kun käynnistää ohjelman, asentaa yhen paketin ja laittaa sen jälkeen Restart, niin minulla seuraavan paketin tietoja ei näy. (siis mitä konemalleja paketti sisältää jne.) Sain toimimaan kun laittaa siinä kohtaa Exit ja sitte painaa kuvakkeesta sen uudestaan käyntiin. Eli ei Restart, vaan Exit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia pojat taas.

Nyt olen löytänyt tuolta jömmastani (extern hardisk) ne paketit, jotka mulla oli ennen tämän koneen haaveria. Sain ne asennettua, mutta eivät näy simussa.

...

Ei sulla siellä piilossasi ole simun kansiota ...\fs9\scenery\world\scenery? WoAI laittaa oletuksena ne trafiikkitiedostot (trafficxxxx.bgl) sinne. Kopioimalla konekansiot aricraft-kansioon ja nuo traffic-tiedostot tuonne äsken mainitsemaani kansioon homman pitäisi pelata kertalaakista. Ne WoAIn trafiikkitiedostot ovat muotoa: Traffic_58_WoA_British Airways_Su07.bgl (esimerkki).

Samalla tavoin tämä WoAIn trafiikki toimii kuin muutkin, vaikka sen asennusohjelma onkin oma lukunsa. Toisin sanoen niissä bgl-tiedostoissa on käännettynä liikennetiedot ja koneiden tunnukset. Nämä koneet tunnistetaan koneen aircraft.cfg-tiedostossa olevan kohdan title = perässä olevasta nimestä. Kun koneen kansiot ja tiedostot ja toisaalta nämä trafiikkitiedostot on kopioitu paikoilleen, toimii liikenne kuten ennenkin.

Jos sulla ei ole noita kopioituna, niin vastaisuuden varalle kannattanee ottaa koko roskasta varmuuskopio käyttiksen uudelleenasennuksen tai muun sellaisen seikan varalta. Pääsee helpommalla. Siitä huolimatta se simu on asennettava uudelleen, koska se asennus kirjoittelee mm. rekisteriin asioita, joita sinne on manuaalisesti käytännössä lähes mahdoton lisätä. Lisäkoneet toimivat kuitenkin ihan suoraan kopioinnin jälkeen ja AI-trafiikki kun myös traffic-tiedostot on kopioitu (huomaa, että niitä voi olla muissakin scenery-kansioissa kuin edellä mainittu).

Lisäosamaisemat pitää kopioinnin lisäksi manuaalisesti asentaa simun sisältä kuten maisemat muutenkin. Koska maisemat ja koneet saattavat käyttää muitakin tiedostoja (jotka voivat sijaita muuallakin kuin oletuspaikoissa), kannattaa siis kaikki kansiot varmuuskopioida (ellei varmasti tarkkaan tiedä mitkä pitää). 

Mulla on lisäksi levyllä ihan puhdas simun perusasennus (kakkosversio). Sieltä saa kätevimmin "paikan", jos jotain tulee tyrittyä (esim. ylikirjoitan jonkun alkuperäistiedoston vahingossa). Nykyisten mammuttilevyjen aikaan tuon vaatima lisätila (muutama giga) ei ole mikään ongelma, kun joku pelkkä lisäosamaisema saattaa olla paljon enemmän.

Pekka

Edit: Minä vaihdoin syksyllä kovalevyn isompaan (entinen kakkoslevyksi) ja siinä yhteydessä toimin simun suhteen näin:

1. Asensin simun alkuperäislevyiltä uudelle kovalevylle

2. Kopioin koko roskan toiseen kansioon (kakkosversio) varmuuskopioksi

3. Kopioin entisestä simusta (kakkoslevyllä) lisäosakoneet ja maisemat uuteen kuten kaiken muunkin tarpeellisen.

Tässä yhteydessä PITÄÄ OLLA TARKKANA mitä ylikirjoittaa ja mitä ei.

4. Asentelin maisemat paikoilleen simusta käsin

Läksin lentelemään kuten ennenkin

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hotmaili ei varmaankaan tällaisissa tapauksissa toimi, ja telian @-boxi ei toistaiseksi toimi.

Totta ihmeessä voit rekisteröityä Avsimiin Hotmaililla :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei sulla siellä piilossasi ole simun kansiota ...\fs9\scenery\world\scenery? WoAI laittaa oletuksena ne trafiikkitiedostot (trafficxxxx.bgl) sinne. Kopioimalla konekansiot aricraft-kansioon ja nuo traffic-tiedostot tuonne äsken mainitsemaani kansioon homman pitäisi pelata kertalaakista. Ne WoAIn trafiikkitiedostot ovat muotoa: Traffic_58_WoA_British Airways_Su07.bgl (esimerkki).

Pekka

Vaan eivät koneet ilmesty kentille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olethan Esa ajanut TToolsilla compilen? Muistaakseni WOAI-installeri tekee tämän automaattisesti, mutta en ole läheskään varma, eli kannattaa kokeilla  :)

Ai niin, ja tämä TTools tulee muistaakseni WOAI-installerin mukana  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

Vaan eivät koneet ilmesty kentille.

Tuolla näyttäisi olevan 12 traffic-tiedostoa, jotka voisivat olla WoAI:n. Eikö mikään niissä mainituista lentoyhtiöistä näy millään kentällä? Tuo traffic_42_... on Lufthansan ja ellen väärin näe näyttäisi sen kone ainakin olevan EFHK:lla tuossa ylemmässä kuvassasi siinä ihan tornin alla. Finnairin traffic-tiedostoa en tuolta bongaa ja se kyllä aiheuttaa katoa Helsinkiin.

Pekka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pekka on oikeassa  :thmbup: Katsasta niiden yhtiöiden kotikentät, joita olet asennellut. Esim. Frankfurt, Pariisi, Praha ja Dublin (mm. Aer Lingus ja CSA näkyi löytyvän  :))

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin!

Nyt olen päässyt hieman eteenpäin ja muistan jonkun tällä osastolla antaneen minulle linkin, jossa olisi kaikkien kenttien AI koneiden haku systeemi.

Sen olen jo johonkin hukannut enkä semmoista linkkiä huomaa siinä WOAI sivulla.

Mistähän sen löytäisi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin!

Nyt olen päässyt hieman eteenpäin ja muistan jonkun tällä osastolla antaneen minulle linkin, jossa olisi kaikkien kenttien AI koneiden haku systeemi.

Sen olen jo johonkin hukannut enkä semmoista linkkiä huomaa siinä WOAI sivulla.

Mistähän sen löytäisi?

Tarkoitatko tätä? http://www.world-of-ai.com/airports.php

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos Eetu!

Tarkoitin juuri tätä.

Sehän näkyi tuolla sivun ylärivillä.

Miksen minä sitä nähnyt?

Eipä sitä tällä sivulla ylärivillä olekaan. Miksikähän?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näkyy se, mutta vain etusivulla.

Sinun kuvassasi on packages sivu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin!

Nyt olen imuroinut ja asentanut kaikki noi EFHK:n AI koneet+EFTP:n Rayanair.

Siinä Vantaan luettelossa oli myöskin Air Finland, mutta sitä en nähnyt niiden yhtiöiden listalla. vaikka se siellä aikaisemmin oli mukana.

Tänään en sitä nähnyt. Onko se tehnyt "bankrotin" ja pyyhkäisty pois listalta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tätä aihetta sivuten, myöskin Condorit ovat kadonneet listalta. Yleensä kun yhtiö menee konkurssiin, WoAI siirtää sen yhtiön World of AI - Airlines not operating anymore-listalle, eli sivun alimmaiseen osioon.

Ja sotten OT-kysymys, mitä eroa on noilla kahdella ANA:lla, joista toinen on mennyt konkurssiin. Toinen on Air Nippon (tämä on mennyt konkurssiin) ja toinen All Nippon (toiminnassa)?

EDIT: Oliko Thomas Cook ja Condor yhdistyneet? Ovatko Condorit Cookin alla?

EDIT2: Thomas Cook UK:kin on kadonnut listalta, listalla on vain Thomas Cook Belgium.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään