Pekka Loikkanen

Laskuvarjohyppääjä loukkaantui Jämillä

5 viestiä aiheessa

HS Verkkoliite kertoo seuraavaa:

Nuorehko tamperelaisnainen loukkasi kätensä laskuvarjoleirillä Jämillä lauantaina laskeuduttuaan metsään. Hyppymestari Mika Palonen arveli kokemattoman harrastajan tehneen jonkin ohjausvirheen. Onnettomuus sattui kolmen kerhon yhteisellä leirillä.

Nainen oli hypännyt ennen turmaa vasta puolenkymmentä kertaa. Epäonninen hyppy päätyi metsään, missä nainen törmäsi ensimmäiseksi puuhun.

http://www.helsinginsanomat.fi/tuoreet/artikkeli/1101980498171

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onneksi ei pahemmin päässyt käymään, ja toivottavasti uskaltaa jatkaa hyppäämistä vielä tuonkin jälkeen.

Tässäkin uutisessa pääsee taas hämmästelemään tuota uutiskynnystä, itse luin tuon otsikin hesarin sivuilta ja ajattelin, että olisi pahemminkin loukkaantunut. Tuo käden loukkaaminen onneksi sinänsä pieni juttu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jassoo. Jämillä on juuri tosiaan meneillään Cessna Boogie -tapahtuma, joten hyppääjiä on paljon paikalla. Ei onneksi kuullosta kauhean pahalta tuo loukkaantuminen. Jämillä ei ole mitenkään kauhean vaikeaa löytää itseään metsän päältä, jos ohjaa hieman väärään suntaan eikä tajua korjata tarpeeksi pian. Nuo ensimmäiset hypythän hypätään 1000 metristä, ja kokemattomana (itse olen myös hypännyt vasta 4 kertaa) varjon kierteiden aukaisuun saattaa mennä hetki, ja jos ei heti tunnista omaa sijaintiaan ja käännä varjoa vastatuuleen, niin voi olla ajautunut tuulen mukana melko pitkälle sivuun korkeuden koko ajan laskiessa.

edit: Minäkin luulin kyseessä olevan paljon vakavampi tapaus tuon otsikon perusteella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässäkin uutisessa pääsee taas hämmästelemään tuota uutiskynnystä, itse luin tuon otsikin hesarin sivuilta ja ajattelin, että olisi pahemminkin loukkaantunut.

Taitaa olla Hesarilla puutetta uutisista... vai olisko niin, että mikä tahansa ilmailuun liittyvä onnettomuus on ISO uutinen. Samoin mä ajatettelin kuten Kallekin, että joku on tullut sukkana alas.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh. On kyllä uutiskynnys ollut matala... ehkä ei ole ollut hetkeen hyvää ilmailu-uutista kotimaasta, joten jostainhan ne on revittävä. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään