Guest OH8GJF

Lisää kysymyksiä todellisuudesta ?

9 viestiä aiheessa

Hauskaa taas päivää kaikille !

 

QTH 18,89 nm´s north from Kärpät City.

 

Funtsailen taas, (vaihteeksi), kun kasailen näitä kompponenttejä.

 

Noin käytännössä, (yleiskäyttöisesti, riippumatta konetyypistä, käytetään sitten, eli ei):

- montako asentoa siiven yläpinnassa olevalle jarrulle, (mikä lie nimeltään), pitäisi laittaa, kulmat ?

- montako asentoa laipoille pitäisi laittaa, (up, 3, down), kulmat ?

 

73 de OH8GJF, Heikki

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ja kone oli...?

 

Zau !

 

Yleiskäyttöisesti.

- mun suosikkeja ovat kumminkin Cessna 208 Caravan, merivesimallina, DC3 ja Convair Metropolitan, (ensimmäinen lentomatkani ohjaamossa tapahtui Metropolitanilla Oulusta Rovaniemelle, ollessani n. 6 vuotias, joskus vuonna 1960, AERO leimattuna, hehe).

- näissähän sitä jarrua ei olekkaan ?

- Learjet 45:lla tykkään myös kurvailla

 

Mutta kuten sanoin, yleiskäyttöisesti, oli tai ei, käytän tai en ko lennon suorituksen aikaisia apuvälineitä, niin rakennan kumminkin valmiuden niiden käyttöön.

 

-8gj ähävä

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, Caravellessa spoilerit on tehty potentiometrillä portaattomaksi = mitä enempi antaa hanaa, sitä enempi jarruttaa

Laipat on myös tehty potikalla, jolle on fsupin avulla annettu 5 asentoa

Korttina on USB axis. jonka vaihtanen BU:ksi seuraavalla lomalla...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, Caravellessa spoilerit on tehty potentiometrillä portaattomaksi = mitä enempi antaa hanaa, sitä enempi jarruttaa

Laipat on myös tehty potikalla, jolle on fsupin avulla annettu 5 asentoa

Korttina on USB axis. jonka vaihtanen BU:ksi seuraavalla lomalla...

 

Zau !

 

Miksi vaihdat ?

- mulla on 2 USBAxes korttia, eikä niiden kanssa ole ollut mitään ongelmia, mutta

- sitten on yksi IOMastercard ja siihen pitää nyt tinailla speciaali centronics kaapeli.

 

Mitkä ovat avauskulmien max asteet, 80 ?

 

PC lähtee lentoon: http://personal.inet.fi/koti/oh8gjf/FS/

 

-8gjähävä

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laipat menee simussa niin että jos mappaat ne potikan akselille, ne menee 0 - 100% ja sit "pykäliä" tulee siihen väliin niin monta kuin käytetyssä lentokoneen mallissa sattuu olemaan. Eli C172:ssa esim muistaakseni 0, 10, 20 ja 30 astetta. Jos teet ton pykälättömäksi, ja väännät sitä aina rukkastuntumalla sopivaan kohtaan, simu arpoo lähimmäs osuvan laippa-asetuksen.

 

Toinen tapa on tehdä se keskelle palautuvalla kolmiasentoisella kytkimellä - "lisää laippaa" - "vähemmän laippaa".

 

- T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos teet yleiskäyttöistä paneelia, niin varmaan järkevintä olisi tehdä just noin yhdellä keskelle palautuvalla keinukytkimellä, joka sitten toimii kuten F6- ja F7 -näppäimet näppiksessä. Tuo laippa-asentojen määrä kun tosiaan vaihtelee eri koneissa.

 

Aika hyvä idea integroida tuo "paneeli" PC:n koppaan. Lopputulos ei ehkä ole esteettisin eikä realistisin mahdollinen mutta varmasti toimiva... Katsoin ensin että sulla on kaasu ja mikstuura -vivut tuossa kanssa, mutta se taitaakin olla 5V ulosotto. Tässäpä siis vinkiksi, tee vielä tuohon kopan kylkeen Cessna-tyylinen kaasu...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hauskaa iltaa kaikille !

 

Yep, funtsailin tuossa, että voishan nuo banaani terminaalit laittaa muoviputken päähän, kun sattuu noi väritkin sopivasti ja kaasu ym. koneisto sisäpuolelle.   Se 5 V ulosotto on testaamisia varten tuossa, ropelli vipuunhan voisi sitten kytkeä +12 V uloston, hehe.

 

Löysinkin romulaatikosta auton ikkunakytkimen, niin laipat hoituu sillä.

 

Menin tuohon PC koteloratkaisuun, kun oli vielä tuommoinen vanhemman mallinen kunnon metalikotelo tallessa ja radioamatööritoiminnan takia pitää kiinnittää niin tarkasti huomiota kaikkiin häiriölähteisiin, niiden suojauksiin ja maadoituksiin, joista myöhemmin enemmän omalla sivullaan.

 

Montako asentoa siinä ilmajarrussa yleensä on, vai kantsisko sekin hoitaa keinukytkimellä ?

 

73 de OH8GJF, Heikki

 

******

PS:

Funtsin tässä samalla, miten pystyttää merelle korottettuja tennisverkkoja,  pyydämme tänä keväänä Pennonmatalasta kuulemma lentokaloja, kun niiden tankitkin on nyt täytetty ??

 

http://personal.inet.fi/koti/oh8gjf/Julia/

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentojarru elikäs spoileri kantsii tehdä potentiometrillä niin se on portaaton - huomattavan kiva käytännössä kun voi ottaa sitä hitusen auki jos tarvii vähän tärvätä nostetta - ja enemmän jos on isompi tarve tulla alas äkkiä.

 

- T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään