Timo Poikela

Fs2002 Äänet hukassa

23 viestiä aiheessa

Mroo.

Eli mulla on Flight Simulator 2002, ja sillä tiuhaan tahtiin lennellyt. Mutta nyt viimesillä lennoilla olen huomannut, että nousukiidossa äänekatoavat, ja palaavat vasta kun olen pysähtynyt maahan. (äänet lähtevät kun moottorien äänet kovenevat, ja kun ne hiljenevät laskeutuessa, ääni palaa takaisin). Osaatteko siis neuvoa, miten saisin fiiliksen murhaavan äänettömyyden, joka syö lennonjohdon, navigointijärjestelmän, muiden lentokoneiden ja täydellisen äänen puuttumisen  loppumaan!

P.S kyse ei ole kaiuttimissa, kun vaihdan näkymää (Virtual cockpit -> Spot) äänet kuuluvat muutaman sekunnin, kunnes taas häviävät.

Kiitos etukäteen!

Terv. Timo Poikela 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin ja vielä, että ensin lensin ilman mitään ongelmia, kunnes menin laittamaan asetuksista ääniä, ja kaikki katosivat lennon aikana. Ei kai taas uudeleenasennus??

Timo Poikela

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin ja vielä, että ensin lensin ilman mitään ongelmia, kunnes menin laittamaan asetuksista ääniä

Osaatko kertoa mitä menit muuttamaan? Auttaisi asiaa huomattavasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paina Q näppäintä muutaman kerran, kun äänet katoavat. Voi olla ettei auta, mutta minulla se ainakin palautti ATC:n keskikajarille, mistä välillä hävisi.

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paina Q näppäintä muutaman kerran, kun äänet katoavat. Voi olla ettei auta, mutta minulla se ainakin palautti ATC:n keskikajarille, mistä välillä hävisi.

Q näppäin = Sound OFF & Sound ON. Mutta en usko, että tässä on siitä kyse  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osaatko kertoa mitä menit muuttamaan? Auttaisi asiaa huomattavasti.

Settingseistä kaikkia mahdollisia ääniä vaihtelin. Nyt asensin uudestaan, en muuttanut ääniä ja sama ongelma taas. Siis syy ei ollut äänien muuttelussa, vaan jossain muussa. Ja vielä sitä, että äsken kun kokeilin, niin aluksi ständillä oli kaikki hyvin, mutta kokeilin kiihdyttää moottoreita, ja äänet hävisivät! Sitten otin ne tyhjäkäynnille ja äänet palasivat. Täydellinen mysteeri  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Settingseistä kaikkia mahdollisia ääniä vaihtelin. Nyt asensin uudestaan, en muuttanut ääniä ja sama ongelma taas. Siis syy ei ollut äänien muuttelussa, vaan jossain muussa. Ja vielä sitä, että äsken kun kokeilin, niin aluksi ständillä oli kaikki hyvin, mutta kokeilin kiihdyttää moottoreita, ja äänet hävisivät! Sitten otin ne tyhjäkäynnille ja äänet palasivat. Täydellinen mysteeri  :-\

Tapahtuuko tämä kaikilla koneilla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oon kokeillu ainakin 777, Learjettiä, kaikkia 737:nsiä.

Eikä mistää näytä olevan apua...

Timo Poikela

Todella outoa. Oletko sorkkinut itse simun kansioita?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mene ohjauspaneeliin, siellä ääniasetuksiin, oletuksiin, ja siellä oletuslaitteen lisäasetuksiin, välilehdelle suorituskyky ja sieltä pudotat laitteiston kiihdytyksen vakiolle.

Aika myysterin olet keksinyt, mutta jos et tätä ole vielä kokeillut, niin kokeile nyt sitäkin ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

sieltä pudotat laitteiston kiihdytyksen vakiolle.

Kiitos, mutta mikä niistä on vakio?

Löysin vain

Laitteiston Kiihdytys:  Ei mitään-----------------Täysi

Mikä noista on vakio?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Simulaattori ei välttämättä poista kaikkia tiedostoja poiston yhteydessä vaan tallentaa asetukset muistiin ja muistaa ne uudelleen asennuksen jälkeenkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Simulaattori ei välttämättä poista kaikkia tiedostoja poiston yhteydessä vaan tallentaa asetukset muistiin ja muistaa ne uudelleen asennuksen jälkeenkin.

Kyseessä on kuitenkin FS2002, joka ei tee kansioitaan C: asemalle (documents and settings/omat tiedostot), kuten myöhemmät versiot. Poiston jälkeen tietysti kannattaa poistaa myös itse asennuskansio.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos ongelma ei ole vielä ratkennut niin kurkkaa roskakoriisi. Jos siellä on jotain FS liittyvää niin palauta ne. Mikäli et tunnista mikä voi olla FS liittyvää niin palauta vaikka koko roskakori.

Jos tämäkään ei auta, niin sitten en minä pysty enää neuvomaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Roskakorista löytyi, yllätys yllätys, koko flight simulator! Vaika en ole sitä roskakoriin ikinä laittanutkaan...

Mutta kun painoin palauta, kone sanoo että on jo "valmiiksi kansio Microsoft Games" ja jos haluun palauttaa nii joudun poistaa sen tänhgetkisen. Kokeilen nyt tota tehostejuttuu, kerron jos jtn tapahtuu

Timo Poikela 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Roskakorista löytyi, yllätys yllätys, koko flight simulator! Vaika en ole sitä roskakoriin ikinä laittanutkaan...

Mutta kun painoin palauta, kone sanoo että on jo "valmiiksi kansio Microsoft Games" ja jos haluun palauttaa nii joudun poistaa sen tänhgetkisen. Kokeilen nyt tota tehostejuttuu, kerron jos jtn tapahtuu

Timo Poikela 

Tai sitten siirrät sen tänhetkisen jonnekkin väliaikaiseen kansioon, vaikka työpöydälle ja sitten palautat sen roskakorissa olevan FS.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eri laitteillahan tuo poikkeaa. Kokeile, ei mitään.

...ja viallisilla laitteilla erikoisesti. Syksyllä emolevylläni oleva äänipiiri jostain käsittämättömästä syystä vikaantui. Siitä ei saanut kiihdytystä pois päältä, vaikka asetuksissa oli useampikin valinta. Tästä aiheutui kaikenlaisia ongelmia mm. äänen nauhoittaminen Frapsissä ei onnistunut lainkaan. Kyselin asiasta ympäri maailmaa, mutta kun en saanut mistään sopivaa vinkkiä ongelman korjaamiseen, ei lopulta auttanut kuin disabloida äänipiiri ja laittaa koneeseen erillinen äänikortti. Nyt kaikki toimii kuten pitääkin.

Pekka

P.S. Tuo oli jo toinen viallinen/vikaantunut emolla oleva äänipiiri, joka minulla on ollut. Hankin kerralla niin hyvän äänikortin, että ainakaan 10 vuoteen (jos PCI-väylä pysyy) ei enää tarvitse käyttää emolla olevaa roskaa. Disabloin ne sovinnolla uuteen emolevyyn vaihtaessani heti kättelyssä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, ei toimi millään  :'(  Onko sitten se vika asennus CD:ssä, kun kaikki äänet toimivat täydellisesti mm. FS9:ssä. Kuitenkin pelailen sitä 2002 koska se menee pätkimättä koneellani. Vai onko vika sitten jossain piilotiedostoissa?  >:(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään