Guest angrydad

Zoom

18 viestiä aiheessa

Hei taas. Kertokaa mulle miten saa zoomin toimimaan hiiren rullanäppäimestä. Mulla se joskus toimi mut kun kone kaatui ja jouduin resetoimaan sen niin se toiminto katosi enkä nyt enää saa sitä toimimaan. Simu on FS9

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FSX:ssä on sisäänrakennettu mouse look. Välilyönti pohjaan ja katse liikkuu. Rullasta zoomaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis tuo F1 Utility ei tuo 2004:seen zoomia rullasta, vaan se siirtää "eyepontia", eli sitä kohtaa mistä katsotaan. 2004:ssa on tietääkseni ihan oma zoominsa, mutta en muista mistä tuota voi käyttää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, anteeksi jos ylitin aivokapasiteettisi... Painat näppäimistöstä löytyvää CTRL-nappia, niitä on siellä peräti kaksi kappaletta, aivan vasemmassa alakulmassa SHIFT-napin ja WINDOWS-napin vieressä, ja sitten kirjainnäppäinten oikeassa laidassa toisen SHIFT-napin ja WINDOWS-napin vieressä. Kun painat tuota CTRL-nappia pohjassa samaan aikaan kun rullailet hiiresi rullalla eteen tai taakse, niin pitäisi sen vaikuttaa zoomiin jollain tavoin.

Aamen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Zoomaaminenhan tarkoittaa kohteen suurentamista, eli sitä tuodaan visuaalisesti lähemmäs, vaikka oikeasti kohde ei lähene ollenkaan. Eyepontin siirtäminen lähemmäs kohdetta on "jalkazoomaamista". Vaikka käytännössähän nämä ovat lähes sama asia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nojoo... Menkääpä itse sinne simuun kokeilemaan, ei jaksa tapella näin tyhmästä asiasta  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FS9:ssä zoomaaminen onnistuu painamalla + tai -. Jos ei toimi, vaihda kuvakulmaa ja palaa takaisin siihen kuvakulmaan jossa haluat zoomata. cockpitissä zoomaaminen siirtää "näkyvyyttä", ei paneelia lähemmäs/edemmäs.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FS9:ssä zoomaaminen onnistuu painamalla + tai -. Jos ei toimi, vaihda kuvakulmaa ja palaa takaisin siihen kuvakulmaan jossa haluat zoomata. cockpitissä zoomaaminen siirtää "näkyvyyttä", ei paneelia lähemmäs/edemmäs.

Ei siirrä paneelia vaan katsepistettä eli eyepontia lähemmäs/edemmäs.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin sitähän mää sanoinkin.

Oho, luin että sanoit "eli paneelia lähemmäs/edemmäs"  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hups, unohtuikin että itselläni ei enää ole tuota F1stä, vaan FSRecorder, siinä se toimii pelkällä controllilla  :-[ Nöyrimmät anteeksipyyntöni  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla ainakin zoomaus toimi + ja - napeilla näppiksestä f1viewin kanssa. Hankin itse justiin ActiveCameran, on kyllä erinomainen lisä fs2004ään ja suosittelen kyllä muillekin, jos on tarvetta saada erilaisia näkymiä vc:stä, tai vaikkapa virtual cabinista.

PS. Tietäisikö joku mahdollisesti tätä lukeva ActiveCamera - käyttäjä, että onnistuuko jotenkin siipinäkymien teko, jos siipiä ei vc - mallista löydy? Ongelma koskee lähinnä PSS:n 757:aa. Onnistuin kyllä "External Pilot" -näkymässä kelaamaan itseni siiven kohdalle (siis ulkomallin ympärillä), mutta kamera pysyy paikallaan sceneen nähden, eikä koneeseen. Kun siis painan kaasua, kone lähtee "alta pois", ja kamera pysyy paikoillaan.  Saako kameran jotenkin pysymään paikoillaan koneeseen nähden, että pääsisi myös ulkomallin siipiä kattelemaan ja saisi tuohonkin ne wingviewit (niinkuin FSX:ssä)?... :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla ainakin zoomaus toimi + ja - napeilla näppiksestä f1viewin kanssa. Hankin itse justiin ActiveCameran, on kyllä erinomainen lisä fs2004ään ja suosittelen kyllä muillekin, jos on tarvetta saada erilaisia näkymiä vc:stä, tai vaikkapa virtual cabinista.

Toki se toimii, onhan se FS:n defu komento.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään