Jari Vanhatupa

Pirkkalassa punainen muuri

10 viestiä aiheessa

Mitähän on tapahtunut kun pirkkalan kentän ympärille tuli yhtäkkiä punainen jättiläismuuri ja kaikki

kentän rakennukset hävisivät? Ensin kyllä nauratti mutta ei naurata enään kun en saa maisemaa

ennalleen, EFTP:n uudelleen asentaminen CD:ltä ei auta, muuri tulee silti.

Texture kansion BMP tiedostot näyttäisivät olevan kunnossa kun tutkin niitä Bmp2000 ohjelmalla.

Miten Scenery kansion BLG tiedostoja pääsee tutkimaan.

P4 jossa FS2004 on ei ole kytketty nettiin.

:(

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitokset korjausvinkistä, pitääpä kokeilla illalla kun pääsen täältä töistä simun ääreen.

Meinasin jo, että asennan Windowsin ja Fs:n uudelleen! :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taas toimii!!  Oli hyvä korjaustiedosto, muurit katosivat ja rakennukset palasivat! Lentelin Migillä Tampereen yllä ja Pirkkalan yli ristiin rastiin ja tein läpilaskuja gps päällä, enään ei Pirkkala kaatanut Fs:sää vaikka lensin miten lujaa.

Yleensä simu on kaatunut kun olen lennellyt Tampereella.  Eli tuo korjaustiedosto vaikutti minulla myös tuohon

kaatuiluongelmaan.  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt alkoi selvitä kun luin muiden kokemuksia ja tutkin tätä juttua. Northen Norrland lisäosassa Luleån

ESPA kentällä on tuollaiset putket, ne vain tulevat isompina Pirkkalaan ja ovat asennettu sisäkkäin!

Niitä on varmaan yli tuhat ellei tuhansia!

Olisi pitänyt kiertää autolla muurin ympäri ja laskea ne. Ehkä joku laskee ne jolla tämä muuritilanne on päällä? Vai pitäisiköhän ladata muuri takaisin olihan se itseasiassa aika "makee" ja  varmasti maailmanluokan nähtävyys.

Miten tuo muuri voi syntyä, sen selvittämiseen eivät minun taitoni riitä vaan se on "gurujen" hommia.

Sinänsä Northen Norrland paketin kentät ovat kyllä hienoja, enkä aio poistaa niitä koneeltani. :)

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten tuo muuri voi syntyä, sen selvittämiseen eivät minun taitoni riitä vaan se on "gurujen" hommia.

Maisemissa käytetään ns. kirjasto-objekteja. Samaa objektia voidaan ripotella moneen paikkaan kutsumalla tätä kirjasto-objektia. Eli tässä tapauksessa EFTP ympärillä on aita. Sen sijaan että tehdään jokainen pala erikseen käytetään kirjastoa ja toistetaan sitä yhtä ja samaa objektia niin monta kertaa kuin tarve vaatii.

Kirjasto-objekteilla on tietty tunnus tai ID tyyliin: 00005555h 88883333h 78392376h 27839981h

Nyt on käynyt niin että ID on sattunut olemaan sama jossain muussa maisemassa, ja simu lukee vain yhden kirjasto tiedoston kerrallaan, joten nämä voivat mennä sekaisin. Ohjelma millä kirjasto on tehty aiheuttaa tämän päällekkäisyyden, tai se että käyttäjä ei ole hoksannut vaihtaa oletusnumeroita mitä "kirjaston-teko-ohjelma" käyttää. Nyt siis ainakin kolme maisemaa on tehty samoilla ID luvuilla ja ne menevät sitten simussa aina säännöllisesti sekaisin.

Pyysin tuota EFTP fiksiä tuonne FSN tiedostokirjastoon mutta eipäs sitä olekaan sinne vielä ladattu. No hyvä kuitenkin että se löytyy muualta ja ongelma saadaan aina korjattua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heippa!

Tarkoittaakos tämä nyt sitä, että mun on parasta olla installoimatta sitä imuroimaani Northen Norland pakettia mun FS9:än, etten pilaisi Pirkkalan kenttää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pyysin tuota EFTP fiksiä tuonne FSN tiedostokirjastoon mutta eipäs sitä olekaan sinne vielä ladattu. No hyvä kuitenkin että se löytyy muualta ja ongelma saadaan aina korjattua.

Mennyt totaalisesti minulta ohitse, pahoittelen. Nyt kyseinen korjaustiedosto on kuitenkin saatavilla tiedostokirjastosta.

Antti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heippa!

Tarkoittaakos tämä nyt sitä, että mun on parasta olla installoimatta sitä imuroimaani Northen Norland pakettia mun FS9:än, etten pilaisi Pirkkalan kenttää.

Ei, kun se tarkoittaa sitä että nyt kirjastossa oleva fiksi Tampereelle korjaa tuon virheen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä tein toisen EFTP kansion jossa on korjausfixi ja toisessa ei! Vaihtelen niitä sitten Addon sceneryyn tarpeen mukaan. Jos haluan lentää "Puna-Pirkkalassa" jossa on muuri niin vaihdan

sinne korjaamattoman EFTP:n. Saa nähdä joudunko vielä katumaan tätä jippoilua?

"Puna-Pirkkalan" kentällä on kyllä vähintäänkin hyytävä tunnelma varsinkin kun sinne laittaa

huonon kelin ja lähtee kopterilla kiertelemään aluetta. Tätä en ole muilla kentillä kokenut ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään