Guest Lade

PSS airbus VOR

6 viestiä aiheessa

Kuinka saan PSS airbusin lentämään VOR radiaaleja? Lähinnä minua kiinnostaa VOR lähestymiset. Koitin hakua, mutta en löytänyt.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valitse NAV/GPS kytkin asentoon NAV(oletuksena yleensä) ja sitten autopilotista NAV mode päälle. NAV radiossa pitää tietysti olla valittuna haluttu lähetysasema.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valitse NAV/GPS kytkin asentoon NAV(oletuksena yleensä) ja sitten autopilotista NAV mode päälle. NAV radiossa pitää tietysti olla valittuna haluttu lähetysasema.

Tässä kysyttiin kai miten PSS:n FMGC:hen ohjelmoidaan vor-radiaaleja? Tuolleinhan se käy ilmaiskoneissa, mutta ei kai sentään PSS:ssä? Itse en kyllä osaa neuvoa, kun en Airbusien järjestelmiä tunne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Busseilla ei voi lentää VOR radiaaleja samaan tyyliin kuin Cessnalla.

The A320 is equipped with separate VOR and ILS receivers. The LOC mode and associated autoflight control logics is tied to the ILS receiver. It appears that you cannot join a VOR radial using the LOC pushbutton, as ILS receiver only allows turning of ILS frequencies.

If you are to 'track' a VOR, you can use the MCDU. Let's say we have to track CPT VOR 220 radial until 20 DME. You go to the F-PLN page of the MCDU and enter CPT VOR and then a PBD waypoint CPT/220/20. Then use the NAV mode of the A/P. You will end up flying the radial, although not specifically using the actual radio signal to follow it.

Eli MCDU:n kautta ohjataan se kone lentämään sitä "radiaalia" vaikka se ei käytäkään VOR signaalia itse suunnistamiseen.

Käytännössä kun puhe on simusta ja PSS bussista niin taitaa onnistua se VOR signaalin seuraaminen LOC moodilla... oikeassa koneessa se ei ole mahdollista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jotain tämäntyyppistä hainkin.. Vielä jäi tosin hämärän peittoon nuo epätarkkuuslähestymiset. Mitä muuten tarkottaa "track" moodi headingin tilalla tuossa autopilotissa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään