Guest Etsijä

Kaksi näyttöä, vain windowed moodissa käynnistäminen toimii

19 viestiä aiheessa

Ongelmani FSX:n kanssa on seuraava: käytän kahta näyttöä, jotka ovat kooltaan ja resoluutioltaan erilaiset (pienempi näyttö radio stackille, GPS:lle ym., isompi Virtual Cockpitille TrackIR:n kanssa). Haluaisin luonnollisesti lentää ei-ikkunoidussa moodissa, koska oletettavasti frameratet paranevat. Mutta mutta - kun käynnistän lennon Full Modessa, jäävät näytöt vilkuttamaan vuoron perään simun ikkunoita ja vuoron perään pelkkää mustaa, noin puolen sekunnin rytmillä. ALT-ENTER auttaa, mutta tällöin pitää lentää Windowed moodissa, mikä oletettavasti syö frameratea kovasti. Onko kellään muulla näkynyt samanlaista probleemaa?

Kone:

Intel Q6600

4GB DDR2

NVIDIA GeForce 8800GT

Windows Vista 32-bit

1. näyttö 19'', ei-laajakuva

2. näyttö 16'', ei-laajakuva

Mainittakoon, että kyseistä ongelmaa ei esiinny, mikäli konffaan koneeni käyttämään vain 1. näyttöä ja 2. näytön "pimeäksi".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä en FSXstä tiedä, mutta en usko, että olis meinki muuttunu hirveästi, sillä ainakin FS9ssä piti lentää windowed moodissa jos a) haluaa paremmat frameratet (sen menubarin saa jemmaan) b) haluaa käyttää kahta näyttöä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä en FSXstä tiedä, mutta en usko, että olis meinki muuttunu hirveästi, sillä ainakin FS9ssä piti lentää windowed moodissa jos a) haluaa paremmat frameratet (sen menubarin saa jemmaan) b) haluaa käyttää kahta näyttöä.

Oho, no nyt on sitten nähty eka peli/simu, jossa noin. Yleensä nyrkkisääntö on ollut kautta aikojen, että windowed moodi se peleissä eniten koneresursseja syö!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

pystynkö jotenkin käyttämään kannettavaa (joka on verkossa fs koneen kanssa ) ikään kuin toisena näyttönä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oho, no nyt on sitten nähty eka peli/simu, jossa noin. Yleensä nyrkkisääntö on ollut kautta aikojen, että windowed moodi se peleissä eniten koneresursseja syö!

Mulla paranee huonossa windoved modissa framet jopa 40->100. että ei se nyt hirvee syöppö oo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Vistaan on olemassa korjaus kyseiseen ongelmaan. En nyt muista, kuka sen on tehnyt, muistaakseni joku add-onien valmistaja yhdessä Microsoftin kanssa. Korjaus on ilmainen.

Googlauksella  en löytänyt muuta kuin yleisin korjauksen koko Vistaan (eli korjaa muidenkin ohjelmien vastaavat ongelmat eikä vain FSX:n) mutta pitäisi toimia myös FSX:ssä.

Tässä linkki.

Ja tämä korjaus on siis vain VISTAAN.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos kaunis Juhanalle tuosta vinkistä. Korjaus ladattu koneeseen, illalla pääsee kokeilemaan, miten pelittää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla paranee huonossa windoved modissa framet jopa 40->100. että ei se nyt hirvee syöppö oo

Ja mulla huononee 30 -> 10. Että se siitä yleistyksestä  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tämä totta vai urbaani legenda että paranis framet window modessa FS9:ssä ja FSX:ssä?

Millä sen palkin sitten saa piiloon windowed modessa? Ohjeita jos on niin sekä fs9:siin että fsx:ään kiitos :)

T. Niko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tämä totta vai urbaani legenda että paranis framet window modessa FS9:ssä ja FSX:ssä?

Millä sen palkin sitten saa piiloon windowed modessa? Ohjeita jos on niin sekä fs9:siin että fsx:ään kiitos :)

Mä vähän väittäsin että toi on näytönohjaimesta, ajurista tms riippuva juttu. Mulla oli vanhemmalla koneella nimenomaan toisinpäin (X700 näytönohjain). Uudella koneella en ole kokeillut vielä. Joidenkin sceneryiden olen kyllä kyllä huomannut toimivan paremmin ikkunatilassa.

b) haluaa käyttää kahta näyttöä.

Kyllä pystyy kahdella näytöllä lentämään kokoruututilassakin. Toiseen näyttöön haluttu ikkuna undock ikkunatilassa -> ao. ikkunan siirto toiselle näytölle -> kokonättötilaan -> ikkunan/ikkunoiden venyttäminen halutun kokoisiksi. Voit vielä tallentaa lennon jollon myös seuraavalla kerralla se on valmiiksi oikein.

- Aki

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

T. Niko

FSX:ssä ainakin ALT-näppäimen pitäminen pohjassa hetken aikaa piilottaa yläreunan valikon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

apua vistaan kaksi näyttöa kb 933590

Tämä kerrottiin jo Juhanan vastauksessa 5 - ja minulla kävi niin, että vilkkumisongelma ratkesi, mutta samalla CoPilotin EZ-GPS lakkasi toimimasta :( Se muuttui melkein läpinäkyväksi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisko kannattanut vilkaista edellinen viesti..  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisko kannattanut vilkaista edellinen viesti..  ::)

Eikai yksi framejen lasku sano vielä yhtään mitään :), lähinnä yritin saada irti kommenttia kenellä toi ko. temppu nostaa ja kenellä laskee.

Mutta myönnettääköön että ei ehkä parhaiten muotoiltu tuo edellinen viestini tähän ketjuun.

Ja btw eikös se sillon aseta fsx:n fullscreeniin kun painaa altilla valikot poies sieltä ylhäältä?.

Niko

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Ja btw eikös se sillon aseta fsx:n fullscreeniin kun painaa altilla valikot poies sieltä ylhäältä?.

Niko

Ei aseta, kyllä se on edelleen Windowed tilassa. ALT+ENTER vaihtaa Windowedin ja Full Screenin välillä. Ikkunoidun tilan haistaa mm. siitä, että jos siinä avaa uuden ikkunan ruudulle, se näyttää tavalliselta Windows-ikkunalta. Jos ollaan Full Screen -moodissa, niin aukeava ikkuna muistuttaa enemmän instrumenttipaneelia (siinä ei ole Windowsin ikkunoiden reunagrafiikoita).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi en saa fullcreen modessa verkossa(IVAO) lentäessä radio paneelia kakkos näyttöön?muut valitut kyllä toimii.siirsin ne win modissa sinne,mutta kun yhdistän verkkoon niin radio paneli hyppää ykkös näyttöön

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No minulla ei kakkosnäyttöön jää kuin ATC-ikkuna - kaikki muut (radiot, GPS jne.) hyppäävät aina uudelleen käynnistettäessä takaisin ykkösnäyttöön, josta ne on siirrettävä takaisin kakkosnäytölle. Ei väliä onko full screen vai windowed moodi. Olen kokeillut default flight -kikkaa, tallenna 2D-paneelimoodissa -kikkaa ym. eikä mikään auta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No minulla ei kakkosnäyttöön jää kuin ATC-ikkuna - kaikki muut (radiot, GPS jne.) hyppäävät aina uudelleen käynnistettäessä takaisin ykkösnäyttöön, josta ne on siirrettävä takaisin kakkosnäytölle. Ei väliä onko full screen vai windowed moodi. Olen kokeillut default flight -kikkaa, tallenna 2D-paneelimoodissa -kikkaa ym. eikä mikään auta.

Kokeilepas tallentaa lento ensin windowed moodissa. Ja sitten kun seuraavan kerran olet aikeissa ladata ko. lennon, katso että simu on ensin windowed tilassa. Lennon lataannuttua vain vaihdat takaisin fullscreeniin.

Mulla homma ainakin toimii näin. Simuna tosin fs9.

Oskari.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään