Guest OttoPOI

Menettely ILS-lähestymisessä, ellei saatavilla STAReja tai vektoreita

5 viestiä aiheessa

Moro. Tässä juuri sain lennon ESSA-ESOH (2N254) päättymään, ja lensin sen ilman simun aina yhtä mainioita vektorointeja. Miten lähestyminen tehtäisiin Hagforsiin, jos ei olisi tarjolla vektoreita ATCltä, eikä kentällä ole STAR-kuvioitakaan? Hagforsissa on kuitenkin tarjolla 18 ILSiin HT-NDB, kuten tästä kartasta voidaan huomata. Miten tällaisessa lähestymisessä menetellään? Tehdäänkö NDBn yli racetrack, ja siitä jatketaan lähestymistä säteeseen? Vai lennetäänkö säteeseen jollakin sopivalla kulmalla, ja odotellaan, että vehje ottaa kiinne säteestä? Antaako Stockholm Control (118.2) tällaisissa tilanteissa vektorit?

 

Kiitoksia paljon, jos osasit auttaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moro!

Jos on ESOS paikalla niin antaa vektorit muuten suoraan HT:lle ja race trackin kautta ILS lähestyminen.

 

jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos paljon, Jukka, nopeasta ja täsmällisestä vastauksesta  :thmbup: Näillä mennään  ;D Sitten enää opetellaan kilparadan lentäminen...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä mikä on Ruotsin käytäntö kyseisissä tilanteissa. Mutta Suomessa ei ainakaan saisi vektoreita koska kyseessä on AFIS-kenttä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä mikä on Ruotsin käytäntö kyseisissä tilanteissa. Mutta Suomessa ei ainakaan saisi vektoreita koska kyseessä on AFIS-kenttä.

 

Moro!

Kun ESOS on paikalla niin sittenhän se selviää kysymällä.

 

jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään